vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Extrakt

See User information
Jag fick astmadiagnos för ett par år sedan och det var ju helt logiskt även jag själv inte listat ut det. Min andning kunde bli mycket besvärad speciellt när det var kallt ute.

Jag har även haft allergi nästan hela mitt liv.

Fick ett tips av en polare som researchade alternativa läkemedel för att kontra spridning av virus mm. Han förslog att jag skulle testa olivlövs- och oreganoextrakt.

Jag beställde dessa produkter:

http://mammaearth.com/Extracts/Olive- ... Extract-50ml/prod_16.html

http://mammaearth.com/Oregano-Oil/Oregano-Oil-30ml/prod_37.html

Jag har nu gjort slut på en flaska olivextrakt och en halv oregano.

Min astma är till 95% borta och min allergi är mycket bättre.

Jag tror att det är extrakten som gjort den positiva effekten.

Jag började med oliven och efter ca 10 dagar slutade jag ta min astmamedicin. Inga problem alls, innan har jag bara kunnat hålla upp i 3 dagar innan jag var tvungen att ta min Giona-inhaler igen.

Är det fler som har haft positiva effekter av oliv- eller oreganoextrakt?

Nu åtestår bara att se om jag kan klara min utan extrakten

Posted on: 2010/3/27 15:15
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Extrakt

See User information
Kul att höra.

Mat som får magen att svälla förvärrar astman det med. Typ bröd,mjölk och liknande.

Dricka citronvatten är bra citron /syrliga saker löser och neutraliserar slem och jäsprocesser i magen. Dricka 1-2liter vatten dag.

Ligga lutande är bra det med...

Andrew K Fletcher en upptäckare som jobbar med gravidation, Andrew K Fletcher la fram en teori om att man ska ligga lite lutande i sin säng, det är väldigt enkelt att utföra och det har get goda resultat i olika försök. Tanken är att man ska ligga lutande i sin säng ca 15cm upplyft vid huvet förslagsvis lägger man kataloger under bena på sängen. Man börja sakta och ökar tills man kommer till 15cm. Att börja med 15cm om man lider av någon allvarlig sjukdom kan inte ses tillrådligt, risk finns för snabb utrensning och att man blir sämre för en tid,. Man börjar på max 5cm och går vidare per 14dgr period med en ökning på 2-4cm åt gången.

Resized Image

Vad händer?

När du ligger horisontalt så utnyttjas inte gravitationen på det sättet som är en fördel för din kropp, ligger man lite lutande så drar gravitationen ner blodet i fötterna samtidigt som blodet ökar hastigheten och åker upp lite snabbare. Blodet letar sig längre in i kroppen, kroppstemperaturen åker upp lite grann, man börjar avsöndra toxiner genom huden och munnen med mindre kissande som följd det är som att motionera liggande !

Problem med ryggar, nackar, astma, ms, mm mm kan förbättras, har själv sätt hur astma har symptomlindras helt. Man sover bra ett kul tips som jag stött på, det är riktigt kul att gå och lägga sig. Benen blir varmare även hela kroppen känns varmare. ”det är enkelt” Reningseffekter kan förekomma…

Troligen så har vi alltid sovit lutande, vi har sovit utmed rinnande vatten, även att sova lutande har varit en försvarsställning mot faror det går alltid snabbare att komma upp till försvar en att ligga platt.

Att ligga platt på en gräsmatta eller i en skog är inte samma sak som att ligga platt i en säng, gå ut och kolla, ganska kul faktiskt…

Även Kotor skelett kan lägga sig till rätta…

Det är viktigt att hela kroppen lutar inte bara överkroppen då fungerar det inte.

Vår uppfattning Att ligga lätt lutande ca 5-15cm är absolut rätt det får ses som ett skydd mot framtida ålderskrämpor. Många blir piggare, varmare, kissar mindre, börjar gå mm mm.

OBS! Alla kanske inte klarar av att sova med full lutning gå då ner tills det känns bra!

Varning! Att ligga lätt lutande kommer medföra att man aldrig vill ligga platt mera !

inclined bed blir det om man översätter sök information !

Att tänka på ! när man lyfter sängen så kan ibland vissa sängar ha ett stöd mot golvet under i mitten på sängen. En längre planka eller en katalog kan behövas så inte sängen braka ihop,. Är man osäker snälla be om hjälp så att det inte sker olyckor.

Indisk läkare Dr Naram ger tips hur du på ett enkelt sätt lindrar astma och varför du har astma

Astman kan sitta i tjocktarmen som trycker upp magen mot lungorna. Som vanligt blir man vilseförd av etablissemanget. Greensparrow har analyserat det under en tid utan att veta riktigt varför astman kan komma från tjocktarmen. Dr Naram`s brilianta slutledning om att gasen i magen går åt fel håll och trycker på lungorna så att dom blir överansträngda med luftnöd som följd. Produkter som försvårar astman är Mjölk, Bröd ”Gluten” och andra produkter som tarmsystemet har svårt att bearbeta…Även att magen trycker på lungorna med inflammation i lungorna som följd.

Homeopati för astmatiker Dr Reckeweg nr-43 nr-76

http://www.reckeweg-india.com/Custome ... trange/product_asthma.htm

http://www.reckeweg-india.com/Custome ... /product_asthma_drops.htm

Låga halter av vitamin D och försämrad astma

Forskarna utvärderade 54 vuxna med astma. De fann att högre nivåer av vitamin D var förknippade med bättre lungfunktion, patienter kunde andas ut ytterligare 21 milliliter luft per sekund för varje ng / mL ökning av vitamin D-nivåer. Patienter med vitamin D-nivåer under 30 ng / ml hade luftvägarna som var nästan dubbelt så känslig.

Forskarna fann också att högre kropps massindex var associerad med lägre vitamin D-nivåer, vilket tyder på att övervikt och fetma bland astmatiker kan tänkas uppleva svårare astma av låga nivåer av vitamin D.

”Nästa fråga att besvara är om att ge extra D-vitamin leder till klinisk förbättring hos patienter med astma. Vi utvecklar prospektiva studier för att svara på det.”

Låga nivåer av vitamin D bland astma patienter är associerade med nedsatt lungfunktion och sämre respons vid medicinering, visar en ny studie vid National Jewish Health. Studien tyder på att vitamin D spelar en betydande roll vid astma och medicinering, säger Rand Sutherland, MD, MPH, ansvarig för Pulmonell Division på National Jewish Health. ”Detta väcker möjligheten att D-vitamin tillskott till astma patienter med låga nivåer av D-vitamin kan förbättra sin astma.” Forskarna publicerade sina rön i American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.

D-vitamin har länge setts som avgörande för benhälsa. Nyligen har D-vitamin sägas kunna hjälpa till vid influenser till cancer. Men flera rapporter pekar på att människor faktiskt får i sig mindre D-vitamin än tidigare.

Inhalations steroider är de mest effektiva som astmamediciner, och kan hjälpa majoriteten av patienterna att kontrollera sin sjukdom. Men enskilda patienter reagerar olika på mediciner, och många som inte uppnår optimal kontroll trots hög dosering av steroider. Förslag om att tillsätta vitamin D kan göra så att man svarar bättre på medicinering.

National Jewish Hälsa är världskänt för behandling av patienter med lung-, hjärt-, immunförsvar och liknande sjukdomar, och för banbrytande medicinsk forskning. Grundades 1899 som en ideell sjukhus, förblir National Jewish den enda anläggningen i världen avsedda enbart för dessa sjukdomar. 12 år i följd, har US News & World Report rankas National Jewish på som nr 1 när det gäller sjukdomar i luftvägarna.

http://www.nationaljewish.org/about/m ... 010/vitamin-d-asthma.aspx

http://www.greensparrow.se/wp/?s=astma

Posted on: 2010/3/27 16:51

Edited by greensparrow on 2010/3/27 17:28:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper