vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Rael rörelsen
#1
Efter att ha läst en bok och mycket av det som står på rael hemsida så finner jag en otroligt stor lögnare som jag inte kan förstå hur han kan ha mage att gå ut med något sånt. Hur många som har gått på hans skit vet jag inte men jag personligen tyckte det var mycket enkelt att övertygas att allt är påhittat med stora lögner, vissa scener är hämtade direkt från filmer. här används också numerologin flitigt och man ser tydliga sionistiska/kabbalistiska särdrag i boken som lyfter det israeliska folket att de skulle vara bättre än alla andra.

Han har blandat bibeln, det mesta av faron Moses och han har blandat vetenskap,mystik,sience fiction och bibel berättelsen.

I boken berättas bland annat att när forskarna kom till jorden för att göra experiment fann de bara vatten och vita moln ovanför, och de gjorde endast fiskar i vattnet och fåglar i luften.

Sen säger de att när det blev grönska och vattnet hade försvunnit, så kunde de skapa lands djur och lands djuren kunde äta av grönskan... de har helt glömt att växterna som fanns där också är liv och skapats men inte av de.... och de berättar heller inte vem som skapade de själva heller.. fast man behöver nog inte gå så långt det räcker att läsa boken för att se vilka lögner och sjuka saker människor kan komma på endast för pengar....
hur de har försökt sänka Människans värde genom att påstå att vi skulle vara dåliga experiment

Boken hette Budskapet från utomjordingar
Resized Image



det är rena skämtet som hånet mot alla som tror på den.




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#2
Inte för att jag vill försvara Raeliska rörelsen, men faktum är att många filmer är efterkonstrueringar i syfte att förlöjliga dem som tror på dessa teorier.
Ta exempelvis det senaste exemplet "2012". Den filmen ställer ju alla i en förlöjligande position som alltid trott på maya-hopi-profetiorna. Helt plötsligt heter det att man sett filmen och inte kan skilja på fantasi och verklighet.

Jag försvarar inte den Raeliska rörelsen, men jag tycker detta är värt att tänka på. Bara för att någonting "kommer från en film", betyder det inte att det kommer från filmen eller är påhittat...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#3
Ju, fast vet inte om du läst boken eller inte. ett mindre barn skulle kunna hitta på den historien han påstår. Man måste väl fatta nångång att sånt bull finns det inte och man borde inte slösa sin tid man har på jorden.. jag tror sanningen kommer när det är dags för den, och om nu ufos skulle komma så skulle de knappast verka hemligare än illuminati själv, och tillomed area 51.

vilket träd som helst i världen är mer släkt med oss än den lila ufon den här råttan snackar om.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#4
Nej, jag har inte läst boken. Men som sagt ville jag inte försvara rörelsen, utan bara flika in detta jag sa.
Tycker Rael-rörelsen visar samma trams som scientologin... Fast scientologin är mycket ballare

Däremot måste jag säga att jag tror vi haft påverkan av utomjordlingar. Dock inte alls på ett sätt med abductions och anala prober osv... Utan mer på ett sätt som inte någon rörelse gjort gällande ännu.
Antingen utomjordlingar, eller besök från framtiden... You choose!
De flesta ser bägge alternativen som trams.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#5
ok:)

här kan du ladda den om du vill läsa. den är ganska lätt läst..

http://sv.rael.org/download.php?view.38

gå inte på den bara .

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#6
Tack.
Ingen risk... Den var inte stor hörru... Ska man bilda en rörelse kanske man ska ha lite mer texter.


EDIT: Hmmm... känner igen hela början av detta. Det här har jag läst förut någonstans...

Påminner mig om denna gubbe:




Man kan ju fråga sig vem som är galnast... Gubben eller tjejen som trodde det var en äkta diamant i slutet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#7
Det verkar mest vara såna som inte har något tro eller hopps alls om nåt, som finner lite stöd vägg hos de en liten tid...

har för mig scientologin kom till på samma sätt ungefär fast då var inte meningen av författaren att boken skulle få sån betydelse.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#8
Quote:

Orion skrev:
har för mig scientologin kom till på samma sätt ungefär fast då var inte meningen av författaren att boken skulle få sån betydelse.
Inte till en början kanske... Men L. Ron Hubbard kände ju Aleister Crowley.

Hubbard var ju den som ledde sin egen sekt under många år, så visst ville han det skulle vara en sekt/religion.

Däremot har L. Ron Hubbard skapat en form av psykologi som faktist innehåller intressanta inslag. Den kallas dianetik. Skriv dock inte ner din emejl för att få reda på mer, för det är samma krafter som styr dianetiken som scientologin, så de kommer spamma dig till döds om du skriver ner din emejl där.
Hahha... Jag glömmer aldrig hur jag fick dom att sluta mejla mig. Det var synd jag inte sparade det mejlet, för det var ett mästerverk

Quote:

Orion skrev:
Det verkar mest vara såna som inte har något tro eller hopps alls om nåt, som finner lite stöd vägg hos de en liten tid...

Det är ju sökare som faller för sånt där. Människor som är för moderna för att tro på urgamla religioner och som söker något de kan relatera till. Ta på 1950-talet exempelvis när nöjesindustrin fullkomligt bombade befolkningen med UFO och alien-filmer. Inte konstigt vissa började tro på detta.
Faktum är att det inte skulle förvåna mig om Zombie-religioner blev mer spridda snart...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#9
hmm... tiden b.rjar närmas då människorna inser att religionerna varit falska och släpper de, men de har redan räknat ut det och vill ersätta religionen med ufo liknande saker. om alla förstod vart nånstans vi befinner just nu. så skulle de nog vara överlyckliga med att vara människa, det har inte precis tagit 6 dagar för oss att bli till utan miljarder år.Nu är vi här och vi letar redan efter nåt annat ? vi vet ju inte ens vad som finns i våran egen vatten men vi letar ute i rymden som galningar. efter vad??????????????

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#10
Det märkliga är ju att det finns UFOn i hällritningar osv... och avbildade i gamla skrifter, men inga religioner har tagit upp detta.
Kanske vilseledning, eller vad vet jag.
Mest troligt kanske det är att det är tidsresenärer, eftersom tiden ser definitivt inte ut som vi föreställer oss den.

Jag ser tiden som eliptiskt spiralformad, med mängder av spiralsektioner, ungefär som i en glödlampa... Det var någon som postade en väldigt bra bild över detta i en av dina trådar tror jag.

EDIT: Religioner har ju alltid kontrollerat människan. Utan den känner vi oss kanske lite vilsna då vi inser vi inte vet så mycket om universum. Också som du säger har vi inte utforskat många procent av våra vatten heller.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#11
psykadeliska har varit mycket vanliga förr i tiden. en stjärna i himmlen kan ha sett ut kanske som en flygande fat, kometer eller vad som..

hoppas ufona kommer till de som söker de och åker hem med de jag stannar mer än gärna kvar på jorden ..



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#12
Heh heh... helt ärligt tror jag alla biljetter redan är sålda till eventuella UFOs som kommer och hämtar oss... Jag tror en sådan tillställning kan komma att föreskrida jordens undergång.
Som en ny form av ark.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#13
allas undergång kommer till slut ändå även deras.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#14
Man kan ju flytta runt och undvika undergångar där de händer för tillfället.
Dock är universums uppkomst och undergång en cykel, som andetag ungefär... Efter varje undergång kommer en ny uppkomst... Se universum som en pulserande varelse... Big Bang/Big Crust - Andetag...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#15
hehe, det är just det som är det giriga och sjuka med människan ju.man vill rymma för tillfället för att åter komma hit och dö när tiden ändå kommer. om något skulle hända jorden så skulle knappast alla människor dö ut, några överlever alltid. och tänk dig värsta, en undergång sker och de flyr många här dör, sen återkommer de och den riktiga undergången kommer.. Om det är meningen att människans ras ska försvinna så kommer den göra med med all säkerhet, och så länge den glöden som finns i jordens kärna glöder kommer det födas liv på jorden sen om det är människor eller inte spelar ingen roll. bara livet fortsätter.

döden som många är rädda för är också helt förståndigt, det är inte kul med döds- händelser men det är något som ingen kan komma ifrån, och faktist det ända de behöver göra i slutet är att lämna denna begränsade kropp. det som vi kallar för själ eller energi upplöses med den materia vi har andats i och finns omkring oss, och genom den och ljuset gör det möjligt att vara helt oberoende.
Det krävs alltså en födelse en förädling och en död explosion för att kunna frigöras till det slutliga materian vilket är oändlig och oförstörbar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#16
Dock försvinner detta medvetande vid varje crust.
Dör gör vi egentligen inte på riktigt...
En ganska svindlande tanke är att balansen mellan just nu levande människor är ganska jämnställbart med människor som levt tidigare, men nu är döda.
Gör matten, så ser du det är överensstämmande.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rael rörelsen
#17


See User information
Vad roligt, du läste den ;D

Visst är det häftigt att det inte krävs mer än så för att skapa en religion? Det går på några år att skrapa ihop sådär 10 000 anhängare enbart med detta...

Den uppfyller allt som tas upp här:

http://www.youtube.com/watch?v=mnNSe5XYp6E


Om jag någonsin skulle få för mig att bli sektledare så är det rael-böckerna samt youtubeklippet som jag skulle använda som "mall" för mina "religiösa texter"

Bibeln är så stor och tung, det räcker med några få sidor...

Haha

Men jag vill påpeka att jag respekterar mycket av de moraliska åsikter som finns i denna rörelse. (På samma sätt som jag respekterar de moraliska åsikterna från de 10 budorden i kristendomen) Det finns mycket sunt förnuft i de framgångsrika religionerna, så det är inte enbart av ondo...

Posted on: 2010/3/28 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rael rörelsen
#18


See User information
Rael - The Masonic Messiah

Rael - The Masonic Messiah
En bok där D. Vandinja (före detta språkrör för rörelsen och numera vaken) presenterar kritisk information om Raeilismen, Frimureri, Den nya världsordningen...

http://www.realrael.org/thebook.pdf

Posted on: 2010/3/28 15:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Rael rörelsen
#19


See User information
Den boken har jag faktiskt inte läst, tack!

Jag har annars försökt följa vad som hänt med rörelsen...

Posted on: 2010/3/28 16:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Rael rörelsen
#20
Quote:
Rael - The Masonic Messiah
En bok där D. Vandinja (före detta språkrör för rörelsen och numera vaken) presenterar kritisk information om Raeilismen, Frimureri, Den nya världsordningen...

http://www.realrael.org/thebook.pdf


Tack för den boken, tycker Daniel har gjort en mycket bra jobb med denna bok, lätt läst och käll hänvisnigar och bra samman kopplingar.

Tyckte numerologin han pratar om var intressant eftersom jag snappade på exakt samma sak.

13 december 1973

1+3+1+2=7 1+9+7+3=20 2+0= 2

dessutom har han använt d måndag 12 och dag 13

13 står för bland annat messias och nybörjan

12 står för bland annat fullständighet.

sju meter i diameter

två och en halv meter

två fötter, sedan två ben
1.20
två meter ifrån marken
tiotal meter ifrån
400 meters höjd



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
69 user(s) are online (69 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 69

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS