vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag står inte ut längre!

See User information
Den här ensamheten och inaktiviteten gör mig nästan helt vansinnig! Finns det ingen människa i mitt område som tänker som jag och som vill samarbeta? Ju mer tid som går desto mer inser jag hur absolut nödvändigt det är att vi organiserar oss utanför internet, inte i en hierarkisk struktur, men ändå i grupper som kan stödja och samarbeta med varandra. Varför finns det inget index på de här sidan där de olika städerna är listade och där vi kan orgaisera oss? Det vore oerhört hjälpsamt. En sådan sida var det första jag letade efter när jag hittade vaken.se
Bakläxa, micro! ... Jag skojar med dig, men fixa det är du snäll.

Hur som helst om jag slösar bort mer tid av mitt liv så kommer jag att explodera!

Jag bor i Västerviksområdet. Hör av dig till mig om du också gör det och du har minsta lilla tendens att vilja ta tag i saken. Bara fråga inte vad "saken" är och vilka som bär ansvaret... det kan vi börja bråka om sedan, i vanlig ordning ;)

I övrigt: hur sjutton ska jag göra för att hitta likakännande i en liten håla om den här? Några förslag?

Posted on: 2010/3/30 17:19
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jag står inte ut längre!

See User information
Hej! Ja du, du är inte den enda som känner sådan frustration. Jag har en tråd om hur vi skulle kunna "lösa" detta - att folk över hela landet till engagera sig men vet inte hur - i vårt interna forum. Många som hör av sig och vill veta hur och var det kan hjälpa till.

Västervik är ju en ganska liten stad. Men lite längre norr ut har du Vaken Norrköping. Där finns det folk. Sen kan du väl vara den som starta en infogrupp i Västervik? Beställ material här:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index ... ge=InfokampanjSverige2010

Lycka till!

Posted on: 2010/3/30 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bästa sättet att träffa intressanta människor är att aktivera sig. Om du ligger i och arbetar och sluter så kommer andra att uppskatta ditt engagemang och vilja vara med. Kanske inte alla vill agera som du, men du kommer att vara en punkt i ett kontaktnät.

Samtidigt som du gör lokal aktivism kan du komplettera det med att jobba för vaken eller exoteriska och lobba för sanning via internet.

Posted on: 2010/3/31 11:12
Administratör och grundare av vaken.se

See User information

Tack. Ja, jag förstår nog att jag inte är den enda som känner så här. Västervik är verkligen en liten stad och dessutom bor jag inte i den utan i en by utanför den. Jag hade tur dock. Jag fick ett från en person från v-vik på det här forumet. Vi får väl starta en infogrupp som du säger. Jag har ingen möjlighet att ta mig fram och tillbaka till Norrköping. Tack för länken. Jag kommer säkert att beställa sånt småningom.

kram

Posted on: 2010/3/31 21:08

See User information
Allt tar tid att förändra, åratal, generationer. Om alla tar sitt ansvar genom information kan det förändra på sikt.

Informationen blir till slut verklighet, när det sker förändras tankebanorna.

Därför är det viktigt att inte tvinga på nån information bara information räcker, allt det andra löser av sig själv när tiden har hunnit ikapp den informerade

ex.

-Lägg upp en youtubekanal med alternativ media

-Registrera dig på forum länka till alternativa nyheter när det finns tillfälle

-Informera ungdomar enom deras kanaler kommentera på deras kanaler

-Kommentera hos dagstidningarna

Titta hur eliten jobbar mot barn idag där dom blir framtidens slavar.

För att sätta käppar i hjulen måste man börja vända sig mot barn och ungdomar med alternativ information.

Kolla på det här forumet:
Man undrar om läkemedelsbolagen jobbar aktivt på olika forum för ungdomar.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=219497&page=1

Här skulle det behövas mera information.

Posted on: 2010/4/1 9:47

See User information
Tack för svaret, micro.

Posted on: 2010/4/1 10:08

See User information
Tack för råden, Greensparrow. Några av dem tänker jag ta till mig.

Posted on: 2010/4/1 17:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper