vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Hjälp för en informationssida om HPV Vaccinet

See User information
Jag kan pröva lite översättning. Börjar här: http://www.youtube.com/watch?v=_13pls ... feature=player_embedded#!

Posted on: 2010/4/16 12:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Quote:

Miri skrev:
Jag kan pröva lite översättning. Börjar här: http://www.youtube.com/watch?v=_13pls ... feature=player_embedded#!

Posted on: 2010/4/16 12:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Betamode än så länge, en sida kommer att vara på plats innan nästa vecka slut.

Skulle vara kul med 2st till som kan plocka ihop information.

www.hpv.nu

------------------------------------------------
subs:

Stor oro råder angående det vaccin som ges till många tonårsflickor. Även om det kan förhindra cancer säger flickornas föräldrar att biverkningarna inte är värt det.

Abbie Boudreau korrespondent för CNNs undersökningsenhet:

Så många är så förvirrade angående det nu så spridda HPD vaccinet som sägs förhindra livmoderhalscancer. Sedan Gardasil kom ut på marknaden för två och ett halvt år sedan har det förekommit ett allvarligt antal biverkningar och även dödsfall, som vissa säger är kopplade till vaccinet. Ju fler flickor som träder fram och hävdar att vaccinet gjort dem sjuka, desto större blir förvirringen kring Gardasil och dess tillverkare Merck.

Taquaria Williams kan inte agera som en normal tjej längre. Hon är helt enkelt för trött.

"Jag känner mig ledsen. Jag brukade göra så mycket..”

Taquarias mamma säger allt förändrades i december förra året då hennes dotter fått Gardasil, ett vaccin som förhindrar 70% av livmoderhalscancer.

"Hon har aldrig varit sjuk, aldrig varit på ett sjukhus. Ingenting. Tills Gardasil vaccinationen."

Taquaria berättar att två månader efter vaccinationen fick hon utslag på ögat och armen vilket lämnade de här ärren. Hon fick svullnader över hela kroppen, smärta i lederna och cirkulationsbortfall i fingertopparna.

Hennes läkare säger att hon lider av en autoimmun sjukdom och att det är möjligt att Gardasil utlöst tillståndet. Hon klargör dock att sambandet inte kan bevisas.

Enligt Wier, en oberoende juridisk enhet har det rapporterats 9749 biverkningar och 21 dödsfall efter vaccinationer sedan 2006.

Men Merck, Gardasils tillverkare poängterar att det handlar om obekräftade fall. I ett uttalande säger man att ”det inte nödvändigtvis innebär att vaccinet orsakade eller bidrog till det inträffade”. En talesman för CDC säger att Wier inte har tillräckligt mycket fakta för att bevisa att Gardasil orsakat några av de påstådda bieffekterna.

“Vi vill ha mer information för att kunna lugna de som är oroliga, men återigen, de tänkbara mönster och det antal allvarliga händelser Wier studerat visar inte på några ökande risker.”

Så, CDC anser Garadsil vara riskfritt..

Konservativa Judicial Watch som också har studerat Gardasils säkerhet säger att föräldrars oro över vaccinet är berättigat:

“Utan långtidsstudier och utan säkerhetstester har allmänheten faktiskt i stor skala här använts som försökskaniner.”

“Vad hade du gjort om du känt till det här?”

“Jag skulle aldrig ha gjort det! Aldrig! Jag skulle aldrig tagit vaccinet.”

CDC säger att de just nu planerar en omfattande studie där man ska fastslå om det finns ett upprepande mönster som kan koppla Gardasil till de allvarliga biverkningarna. Studien tros kunna offentliggöras i oktober. Under tiden fortsätter CDC och Merck att uppmana kvinnor att ta regelbundna cellprover även om de vaccinerat sig med Gardasil.

“Vi har tidigare hört att det finns samband mellan vissa vacciner och autism, och ett fall vi hörde talas om där domstol fastslog att vaccinet i fråga utlöste den underliggande sjukdomen. Kan det vara så angående det här fallet att vaccinationen även om den inte orsakade sjukdomen, fick den underliggande sjukdomen att utlösa sig själv?”

“Det är mycket svårt att svara på det. Jag tror att svaret på det är orsaken till att CDC påbörjar en omfattande undersökning av detta, och så snart som i oktober kommer resultatet att offentliggöras. Angående fallet med den unga flicka vi besökte så sa läkaren vi hade kontakt med via telefonen att vaccinet mycket väl kan ha utlöst hennes autoimmuna sjukdom, men att det är omöjligt att bevisa.

Posted on: 2010/4/20 16:58

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper