vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
[Spekulationer] Angående HAARP
Många verkar tro att man använder HAARP för att sätta igång jordbävningar och tom vulkaner. Jag emotsäger mig inte att man kanske kan sätta igång jordbävningar med HAARP, men personligen tror jag vulkanutbrott styrs av moder jord själv.

Dock kom jag på en intressant vinkling till HAARP.
Jag har länge trott det finns ett starkt samband mellan HAARP och chemtrails. Jag menar HAARP på Alaska byggdes 1993 och rykterna om chemtrails startade 1996, vilket betyder de kan ha börjat mycket tidigare.

Jag tror nämligen att chemtrails fyller atmosfären med metaller som HAARP kan använda sig utav.

Jag tror HAARP i själva verket är en gigantisk avlyssningsmaskin. För elektronisk kommunikation har de Echelon, men för oss som samtalar direkt till varandra använder de HAARP för att avlyssna oss. Jag tror de kan knappa in exakta koordinater där de väljer att avlyssna och dessa metaller fungerar som membran/sändare.

Precis på samma sätt finns det en anordning som styrs av en laser och omvandlar den yta strålen träffar till ett membran för en mic och samtalen kan avlyssnas flera hundra meter ifrån. Bäst fungerar underlag som metall och glas.
Därför blir det lite paradoxalt att ett avlyssningssäkert rum är en bur av just glas.

Detta är iofs vad jag tror och rena spekulationer. Jag tror detta var anledningen till att de byggde HAARP, men kom på man kunde trigga jordbävningar genom att ge koordinater djupt under marken och ändra frekvensen.

Spekulerar gärna med er i denna tråd...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: [Spekulationer] Angående HAARP
Hejsan Comp!

Så trevligt att någon satt detta på pränt på ett översiktligt sätt!

- Det är alltså så HAARP anses fungera? Det/den skjuter ner en viss frekvens i jordytan för att.. ja, vad är det som händer då?

Uppskattar också din teori om Chemtrails. Har också här länge försökt få någon att förklara vad det egentligen är som sprids och till vilket syfte - något som visat sig vara svårt då alla har sin egen åsikt.

För att bemöta din idé lite så vill jag bara påpeka att det, som du säkert vet, inte skulle gå att använda metalldamm högt uppe i luften enligt samma princip som en glasruta och lasermikrofon.

Jag har också hört rykten/idéer om att Chemtrails skulle användas för att reflektera radarvågor och att man på det sättet skulle kunna se "runt" horisonten. Detta förefaller dock orimligt och jag har också fått det avfärdat som trams från en trovärdig person.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tja, frågade man framstående experter om TV på 1910-talet sa de att det var omöjligt förmodligen. Kanske rent utav de som hävdade det var omöjligt redan efter 1925, fast det redan då experimenterades med det...

Omöjligt säger de flesta om det de inte känner till... En gång i tiden sa folk det var omöjligt att flyga.

Quote:

Eriksson skrev:
Hejsan Comp!
Hej.

Quote:

Eriksson skrev:
Så trevligt att någon satt detta på pränt på ett översiktligt sätt!

- Det är alltså så HAARP anses fungera? Det/den skjuter ner en viss frekvens i jordytan för att.. ja, vad är det som händer då?
Nej. Jag spekulerar bara... Ett rent "tänk-om"-scenario

Quote:

Eriksson skrev:
Uppskattar också din teori om Chemtrails. Har också här länge försökt få någon att förklara vad det egentligen är som sprids och till vilket syfte - något som visat sig vara svårt då alla har sin egen åsikt.
De flesta tror ju chemtrails är till för att förgifta oss. Jag spekulerar som sagt i en annan riktning som inte alls är representativ för resten av forumsdeltagarna.

Quote:

Eriksson skrev:
För att bemöta din idé lite så vill jag bara påpeka att det, som du säkert vet, inte skulle gå att använda metalldamm högt uppe i luften enligt samma princip som en glasruta och lasermikrofon.
Rent principiellt är det inte möjligt att bara kasta upp metallkorn i luften och avlyssna dom, men laser-pistols-mikrofonen kan teoretiskt sett använda samtliga av dessa metallkorn som membran, men det är i praktiken omöjligt att hålla kvar siktet på dem. HAARPs höga frekvensomfång med många svängningar per sekund kanske gör detta möjligt.

Quote:

Eriksson skrev:
Jag har också hört rykten/idéer om att Chemtrails skulle användas för att reflektera radarvågor och att man på det sättet skulle kunna se "runt" horisonten. Detta förefaller dock orimligt och jag har också fått det avfärdat som trams från en trovärdig person.
Ok.

Anonym
När jag höll på och sätta mig in i HAARP för några år sedan så förstog jag att man använde sig av Barium som är ioniserat salt dvs en elektronisk ledare. Med hjälp av detta så tyckte jag mig kunna förstå att man t ex, kan läsa av motstånd i marken som kan vara bra vid sökande av olja och naturresurser.

Jag tror även att det är möjligt att läsa av konversationer med rätt typ av optik, jag tror även att man kan oscillera områden som har barium i luften vilket då skulle påverka nätspänningen och därmed allt som har barium i sig. Kan vara bra för eventuell 'state change'. Hur, var och när man kan behöva detta är ju en bra fråga förståss. Jag tror som dig, att det är en form av atmosfärisk radar. Kanske man kan säga med viss read/write funktion eller där bariumet fungerat som 'genomlysningsvätska'.

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Tja, frågade man framstående experter om TV på 1910-talet sa de att det var omöjligt förmodligen. Kanske rent utav de som hävdade det var omöjligt redan efter 1925, fast det redan då experimenterades med det...

Omöjligt säger de flesta om det de inte känner till... En gång i tiden sa folk det var omöjligt att flyga.

Ja, självklart är det så. Många har när dom förhastat kastat ur sig något blivit ihågkomna som idioter. Som exempelvis den IBM (?) - chef som uppskattade världsmarknaden för datorer till ca 5 stycken.

I detta fall är den person jag refererade till som trovärdig aktiv inom just radarindustrin och arbetar på ett svenskt företag som i många avseenden ligger i framkant på området.

Denne person sa att radarvågor dels mister mkt i styrka om de reflekteras dels att det skulle vara fullständigt omöjligt att reflektera vågorna mot en föränderlig yta (som ett moln med partiklar) två ggr och sedan kunna läsa ut något vettigt ur bruset - förutsatt att reflektion vore möjligt, vilket han inte kunde tänka sig.

Så - självklart kan människor ha fel om framtiden. Skillnaden mellan vad experter trodde om TV-apparater på 1920-talet och vad experter kan säga om radartekniken idag är dock stor. Bara den ocean av kunskap vi har kring radiovågor och andra fysiska fenomen som vi har idag men saknade 1925 gör utlåtandet mer trovärdigt. Här är det dessutom inte tal om en framtidsteknik, utan en teknik som påstås ha använts i 15 år (1996 som du sa).

Anonym
Ursäkta svaret ovan, missuppfattade ditt inlägg och svarade på fel sak.... hehe

Anonym
Finns det inget som tyder på att HAARP inte är något annat än vad det utges för att vara - en forskningsstation som gör undersökningar i jonosfären?

Eller - vad tyder på att det inte är detta anläggningen är till för?

Anonym
Quote:

Eriksson skrev:
Ja, självklart är det så. Många har när dom förhastat kastat ur sig något blivit ihågkomna som idioter. Som exempelvis den IBM (?) - chef som uppskattade världsmarknaden för datorer till ca 5 stycken.
Detta är en myt. Detsamma är påståendet att Bill Gates ska ha sagt att datorer aldrig kommer att behöva mer än 640KiB minne. Detsamma är bilden som sägs visa hur datorerna kommer se ut i var mans hem på 2000-talet. Detta hör dock inte hit.

Quote:

Eriksson skrev:
I detta fall är den person jag refererade till som trovärdig aktiv inom just radarindustrin och arbetar på ett svenskt företag som i många avseenden ligger i framkant på området.

Fast mina spekulationer gällde inte radar.
Dock kan vissa idéer vara så banbrytande att det fullkomligt sopar mattan med folks kunskap inom området.
Jag vet dock att det sägs Sverige ligger långt framme angående radar-teknik, men faktist kan ett annat land ha gjort en totalt banbrytande upptäckt som för radarn till ett nytt paradigm.

Quote:

Eriksson skrev:
Denne person sa att radarvågor dels mister mkt i styrka om de reflekteras dels att det skulle vara fullständigt omöjligt att reflektera vågorna mot en föränderlig yta (som ett moln med partiklar) två ggr och sedan kunna läsa ut något vettigt ur bruset - förutsatt att reflektion vore möjligt, vilket han inte kunde tänka sig.
Fast du pratar fortfarande om det du försökte göra gällande angående det att köra radar runt horisonten.
Jag tror inte ens detta.
Dock kan ju HAARP officiellt komma upp ända upp i jonsfären. Och dit är det långt utan att de tappar bäring. Dessutom finns det ett 20-tal andra HAARP-anläggningar runt om i världen som kan fungera som repeaters.

Quote:

Eriksson skrev:
Så - självklart kan människor ha fel om framtiden. Skillnaden mellan vad experter trodde om TV-apparater på 1920-talet och vad experter kan säga om radartekniken idag är dock stor. Bara den ocean av kunskap vi har kring radiovågor och andra fysiska fenomen som vi har idag men saknade 1925 gör utlåtandet mer trovärdigt. Här är det dessutom inte tal om en framtidsteknik, utan en teknik som påstås ha använts i 15 år (1996 som du sa).
Dock stod inte HAARP-anläggningen på Alaska färdig förens 2007. Det mesta hitintills kan ha varit experimenterande och tester.

Det lustiga är att just 2007 var ett rekordår för flygplanskrascher. året efter något färre, fast betydligt fler än tidigare och förra året var det näst flest flygplan som havererade.

Hur det ser ut med jordbävningar kan du se här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=152444#forumpost152444

Quote:

Eriksson skrev:
Finns det inget som tyder på att HAARP inte är något annat än vad det utges för att vara - en forskningsstation som gör undersökningar i jonosfären?

Eller - vad tyder på att det inte är detta anläggningen är till för?
Kom igen! ett 20-tal anläggningar världen över för att komma tillrätta med det fenomen som norrsken utgör?

Det är lika naivt att tro som att de tagit fram den här råttan så den ska höra bättre
[img width=300]http://bioteach.ubc.ca/TeachingResources/Genetics/Mouse&Ear.jpg[/img]

Anonym
Vad kan jag säga? tack för att du knöt ihop tankarna åt mig! Jag har inte riktigt lyckats fundera ut hur haarp i praktiken verkligen fungerar tidigare, men naturligtvis är det så det funkar!
Att kommunicera med ubåtar funkar utmärkt, de befinner sig ju i vatten. Solid, fast, ledande materia att pejla in haarp-signalen mot. att försöka hitta och avlyssna "digitala vibrationer" i ett tomrum blir tufft Smått smått metallspån, som haarp kan övervaka tar hand om den saken. Och med digital precision över hela världen, kanske haarp t.o.m skulle kunna hålla kontroll på exempelvis varenda RFID chip i världen. Och i framtiden varenda människa...
Besynnerligt nog har jag ibland de senaste åren drabbats av en märklig rethosta, som även mina barn fått vid samma tidpunkter. Jag är inte sjuk vid dessa tillfällen, rethostan uppstår ändå, speciellt när jag ligger ner. kidsen har hostat sig igenom en vecka om året kanske. just för tillfället är den här. sedan ungefär en vecka tillbaks. märkligt...
Självklart är det så.
Kanske en framtid med fler vulkanutbrott som "rättfärdigar" (eller döljer) allt tätare "sprayning" av detta metallstoff?
mm.. intressant
och förresten, radiosignaler och de i digital form är väl ganska skilda från varandra?

Edited by patrik1975 on 2010/4/20 22:01:42
Edited by patrik1975 on 2010/4/20 22:02:01
Edited by patrik1975 on 2010/4/20 22:11:31

Anonym
Digitala signaler skiljer sig en hel del från analoga, men däremot _tror_ jag inte bärningen av dom, dvs radiovågorna, skiljer sig så mycket.

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Kom igen! ett 20-tal anläggningar världen över för att komma tillrätta med det fenomen som norrsken utgör?

Det är lika naivt att tro som att de tagit fram den här råttan så den ska höra bättre

Tack, som sagt så var det inte meningen att svara på "fel" påstående. Jag missuppfattade det hela.

Vem har sagt något om att komma till rätta med norrsken?
- Att ta reda på mer om jonosfären är mycket angeläget då den har en helt avgörande funktion för livet på jorden.

Jag kan inte heller på något vis se att naivitetsliknelsen skulle vara speciellt träffsäker. Vad är det, egentligen, som gör att det är så oroligt orimligt att anläggningen inte är annat än den utger sig för att vara? Och vad är det som är så uppenbart med att den inte är det?

Jag är ingen expert på området och har inte direkt gjort en djupdykning i den information eller de spekulationer`som finns att läsa. Men under de senaste timmarnas ytliga undersökning har jag inte kunnat se något som gör det troligt att HAARP är nån form av jordbävningsmaskin.

Projektet skall tex inte vara hemligstämplat och en rad artiklar skrivna av forskare vid stationen har publicerats - just på ämnet jonosfär. Enligt den officiella hemsidan hålls dessutom öppet hus på anläggningen varje år - kanske något att besöka?

Detta kan man ju förstås avfärda som en rökridå eller dyligt. Men faktum är att det på den andra sidan, där det påstås att det är en anläggning för väderlekskontroll/jordbävning/vulkan/övervakning, inte finns något annat än spekulationer och teorier.

Alla dessa saker handlar om extremt komplicerad fysik och att en anläggning skulle kunna göra alla dessa saker förefaller omöjligt. Men vem är jag att säga vad som är möjligt.

Vad gäller de andra anläggningarna du pratar om vet jag inte om de är relaterade eller var de finns, hoppas på mer information.

Jag ska dock gräva lite djupare i ämnet och försöka se vad det är som gör så många av er så övertygade.

Anonym
Quote:

Eriksson skrev:
Tack, som sagt så var det inte meningen att svara på "fel" påstående. Jag missuppfattade det hela.
Ingen fara.
Jag bemötte dock dina frågor trots missförståndet.

Quote:

Eriksson skrev:
Vem har sagt något om att komma till rätta med norrsken?
- Att ta reda på mer om jonosfären är mycket angeläget då den har en helt avgörande funktion för livet på jorden.
Varför så hemligt då i så fall? Varför är detta militära anläggningar i huvudsak?
Du vet va att HAARP är en avgrening från ARPA, det som senare blev Internet. ARPA var amerikanarnas svar på Sputnik-programmet. Det satelliter gör fast på jorden.

Quote:

Eriksson skrev:
Jag kan inte heller på något vis se att naivitetsliknelsen skulle vara speciellt träffsäker. Vad är det, egentligen, som gör att det är så oroligt orimligt att anläggningen inte är annat än den utger sig för att vara? Och vad är det som är så uppenbart med att den inte är det?
Tja, hela projekted nämns som "unclassified", men på deras egen hemsida skrivs det mycket om forskningen vad gäller norrsken och annat nonsens. Iofs är det år sedan jag var inne och läste där sist, då såg hemsidan ut att ha gjorts av www.hogstromstekniska.se så man kan ju hoppas de ersatt sidan med någonting nytt... Och trovärdigare...

Quote:

Eriksson skrev:
Jag är ingen expert på området och har inte direkt gjort en djupdykning i den information eller de spekulationer`som finns att läsa. Men under de senaste timmarnas ytliga undersökning har jag inte kunnat se något som gör det troligt att HAARP är nån form av jordbävningsmaskin.

Quote:

Eriksson skrev:
Projektet skall tex inte vara hemligstämplat och en rad artiklar skrivna av forskare vid stationen har publicerats - just på ämnet jonosfär. Enligt den officiella hemsidan hålls dessutom öppet hus på anläggningen varje år - kanske något att besöka?
Projektet benämns som "unclassified" Det är förvisso inte samma status som "Top Secret", men ändå hemlighetsmakeri.
Att de har öppet hus spelar liksom ingen roll, då det förmodligen är svårt för en oinsatt att veta vad det används för... Det är som att visa upp en skärmbild på en dator. Ingen vet ju vad som lagras på datorn utifrån detta.

Quote:

Eriksson skrev:
Detta kan man ju förstås avfärda som en rökridå eller dyligt. Men faktum är att det på den andra sidan, där det påstås att det är en anläggning för väderlekskontroll/jordbävning/vulkan/övervakning, inte finns något annat än spekulationer och teorier.
Jag tror inte det är någon väderlekskontroll eller vulkan-pryl, så 50% var fel.
Dessutom var det - Åter igen - Rena spekulationer.

Quote:

Eriksson skrev:
Alla dessa saker handlar om extremt komplicerad fysik och att en anläggning skulle kunna göra alla dessa saker förefaller omöjligt. Men vem är jag att säga vad som är möjligt.
Som du först sa är det naturligtvis avancerad teknik, men sedan begränsade du detta uttalande i din andra mening.

Quote:

Eriksson skrev:
Vad gäller de andra anläggningarna du pratar om vet jag inte om de är relaterade eller var de finns, hoppas på mer information.

Lois: Southern Sweden.
Arecibo: Puerto Rico;
Chernobyl 2: Russia
Haarp: Gakona, Alaska;
Hipas: Chena Hot Springs, Alaska;
Eiscat: Tromsø,Norway; -Sweden-Finnland
SPEAR: Svalbard
SURA: Nizhniy Novgorod, Russia;
Nostradamus-Project:: France, betwen Dreux and Senonche in Département Eure et Loir.
Lofar: Holland
Sondrestrom:Greenland
Jicarmaca: Peru
Kyoto: Japan
Millstone Hill: North Chelmsford,Massachusetts,America
Irkutzk:Siberia
Kharkov:
Esrad: Sweden
Cutlass:Finland and Iceland
SGO: Sodankylä Ionosonde, Finland
Stare: Scandinavian Twin Auroral Radar
SuperDarn:Super Dual Auroal Radar Network
Nerc : Aberystwyth in west Wales (UK)

Vissa av dessa omfattar flera anläggningar. Stare: Scandinavian Twin Auroral Radar exempelvis omfattar 11 anläggningar.

Quote:

Eriksson skrev:
Jag ska dock gräva lite djupare i ämnet och försöka se vad det är som gör så många av er så övertygade.
Ok. Glöm inte att redovisa vad du kommer fram till och dela gärna med dig av vad det tenderar till. Avskriv ingenting som omöjligt, då detta är dina egna värderingar och begränsningar.

Anonym
Jag har inte hunnit titta mer på HAARP men eftersom du efterfrågar ett svar i tråden kommer det ett här.

Som sagt har jag en bekant som arbetar vid en av de svenska anläggningarna varför jag tror att jag ska kunna komma tillbaka med mer information om dem senare.

Vad gäller HAARP:

Förvisso, men om det nu var så hemligt skulle det väl vara betydligt smartare att hemligstämpla projektet och slippa all spekulation? Även om vissa hemligstämplade projekts existens läker ut utgår jag från att den stora massan av sådana är okända för allmänheten - och således inte heller föremål för spekulationer.

Att ett öppet hus ändå inte säger något eftersom en icke insatt person inte skulle förstå vad som försiggick är säkert sant. Men med den argumentationen skulle det i så fall vara motiverat att hålla öppna hus på massor av forskningsanläggningar där hemlig forskning bedrivs eftersom i princip ingen skulle fatta vad som föregick. Risken att utsättas för spionage ökar ju också lavinartat när man har ett öppet hus, något jag har svårt att tro att man skulle gambla med om det nu rörde sig om det hemligaste av det hemliga som många verkar tro. Så det argumentet tycker jag inte riktigt håller. Man måste verkligen försöka hårt för att få det resonemanget att gå ihop.

Om norrsken är nonsens eller inte får du själv bestämma. Klart är dock att det bedrivs omfattande forskning på en massa områden som är betydligt mer trams-betonade än norrsken. Nu utgör ju dock inte norrsken anläggningens huvudsyfte, men för tydlighetens skull.

Intressant är också att hela antagandet att denna anläggning gör vad den påstås göra bygger på vad Tesla ska ha sagt och gjort långt tillbaka i tiden. Jag själv drar alltid öronen åt mig när jag får höra vad Tesla, Einstein eller Darwin påstås ha sagt, för ofta är det helt enkelt inte sant.

Att radiovågor utsända från Alaska (eller några av de andra 20-30 ställena) ska kunna framkalla resonanssvängningar hos material på 10 km djup så kraftiga att jordbävningar blir följden håller jag som ytterst osannolikt. Var uppmärksam på att kunskapen om mekanismerna bakom jordbävningar och vulkanutbrott är begränsade och att det i världen inte finns speciellt många som har kompetens att kunna säga om detta är möjligt eller ej. Ännu färre av dessa lägger troligen upp videos på youtube.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Många verkar tro att man använder HAARP för att sätta igång jordbävningar och tom vulkaner. Jag emotsäger mig inte att man kanske kan sätta igång jordbävningar med HAARP, men personligen tror jag vulkanutbrott styrs av moder jord själv.

Ofta så är det just jordbävningar som utlöser vulkanutbrott. Missade du att vulkanutbrottet på Island här i dagarna utlöstes av just en jordbävning?

Posted on: 2010/4/22 10:08
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

Anonym
Quote:

Philochatus skrev:

Ofta så är det just jordbävningar som utlöser vulkanutbrott. Missade du att vulkanutbrottet på Island här i dagarna utlöstes av just en jordbävning?

Det kan hända att han missade det. Men de flesta verkar också ha missat att Island är en vulkanisk ögrupp med stor aktivitet både när det gäller vulkaner och jordbävningar. Helt naturligt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper