Vakencorner
|
DN: ”Vi agerar på samma sätt om en ny pandemi slår till”
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
http://www.dn.se/debatt/vi-agerar-pa- ... ndemi-slar-till-1.1088366
Att de bara orkar våra myndigheter efter all skepticism och alla kontroverser som uppstod kring svininfluensan!!!
Posted on: 2010/5/5 10:38
|
|||
|
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare |
||||
|
||||
|
Re: DN: ”Vi agerar på samma sätt om en ny pandemi slår till”
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm... tyvärr är skadan redan gjord.
Vad kan vi gör för att hjälpa dem som tog vaccinet? http://liveteftersprutan.blogspot.com/ Jag antar att hjälpa dem att hitta sätt att höja sitt immunförsvar är prio. Frågan är hur? Jag tror mig själv ha bättrat på mitt immunförsvar det senaste 8 månaderna. De enkla förändringar jag har gjort är: Vitamin D3 (under höst - vår 5000-10 000iu/dag), Bytt ut mina matfetter emot eko. kallpressad kokosolja, Olivlövs-extrakt som underhåll och oregano-extrakt ovan på det om jag känner mig lite krasslig. Mycket frukt för c-vitamin. Försöker äta ekologiskt i möjligaste mån, undvika rött kött. och mer motion och frisk luft och grön natur. Min astma är idag bort till 95%, så något måste ha hjälpt mig antagligen en kombination av dem alla. Gärna fler och konstruktiva tips på att höja sitt immunförsvar. En annan grej som jag som jag hoppas de som tagit sprutan kommer att göra är att börja nätverka. Tex. ta kontakt med Marie på "Livet efter SPRUTAN!" och organisera er. Men gärna fler tips i allmänhet som kan vara till hjälp. Jag tror vi alla känner någon som tagit sprutan och vill hjälpa dem.
Posted on: 2010/5/5 15:43
|
|||
|
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa |
||||
|
||||
|
Re: DN: ”Vi agerar på samma sätt om en ny pandemi slår till”
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vitamin D3 är tydligen superviktigt för astmatiker, typ alla astmatiker har brist på vitaminet även att många blir hjälpta av det...
------------ Låga nivåer av vitamin D bland astma patienter är associerade med nedsatt lungfunktion och sämre respons vid medicinering, visar en ny studie vid National Jewish Health. Studien tyder på att vitamin D spelar en betydande roll vid astma och medicinering, säger Rand Sutherland, MD, MPH, ansvarig för Pulmonell Division på National Jewish Health. ”Detta väcker möjligheten att D-vitamin tillskott till astma patienter med låga nivåer av D-vitamin kan förbättra sin astma.” Forskarna publicerade sina rön i American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. D-vitamin har länge setts som avgörande för benhälsa. Nyligen har D-vitamin sägas kunna hjälpa till vid influenser till cancer. Men flera rapporter pekar på att människor faktiskt får i sig mindre D-vitamin än tidigare. Inhalations steroider är de mest effektiva som astmamediciner, och kan hjälpa majoriteten av patienterna att kontrollera sin sjukdom. Men enskilda patienter reagerar olika på mediciner, och många som inte uppnår optimal kontroll trots hög dosering av steroider. Förslag om att tillsätta vitamin D kan göra så att man svarar bättre på medicinering. http://www.greensparrow.se/wp/laga-ha ... in-d-och-forsamrad-astma/
Posted on: 2010/5/5 20:35
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login