vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

TV-Tips ikväll 17 April

See User information
SVT2 20.00-21.00 Vården urholkas, skolan skärs ned, omsorgen försämras. Så brukar det heta. Men faktum är att vi aldrig har satsat så mycket på välfärden som i dag. Vart tar alla skattepengar vägen? Och när hade vi det egentligen som allra bäst?

Posted on: 2005/4/17 16:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: TV-Tips ikväll 17 April
Great... För mig är välfärd ett sätt att kunna pressa samhället framåt, och sedan plocka upp dom som inte pallar eller passar in. Vi tycker alla att det är en bra ide med välfärd, jag har ändrat på mig då jag ser att hela systemet är fel från början till slut. Nåja, jag skall kolla lite o se vad dom säger, tackar för tipset...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Intressant program. Tycker dock att dom missade en viktig punkt inom äldrevården. Drogandet av pensionärerna. Har själv arbetat på servicehus ett tag och sett hur mycket starka mediciner de får. Ofta hände det att de blev helt klubbade av drogerna. Sedan var det många som bodde där på servicehuset fastän de hörde hemma någon annan stans, flertalet dementa o sängliggande personer. Har själv sett med egna ögon hur chefen gnuggade händerna och tyckte det var enormt bra med dessa vårdpaket. Tydligen fick de fett med stålars ju mer vård personerna behöver. Så kallade dubbelbemmaningar, vårdtagare som kräver två personer som hjälper dem, var rena drömmen för det vinstinriktade privata företaget som drev hemmet.

/fresco

Posted on: 2005/4/18 12:24

Anonym
Jag uppfattar det som hela vårdsverige gör allt för att hålla människor sjuka. Tänk istället för att ge pensionärerna, som redan lider kroppsligt fysiskt, droger, så borde de ge dem näring. Näring i form av nyttig vegetarisk kost och höga doser vardagligen med vitaminer, mineraler och örter. Kan med stor säkerhet säga att många skulle bli betydligt friskare, om inte friska helt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper