vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: PirateBays servers konfiskerade: sajten nere.
Lightsaber!

Jag kan bara hålla med! Men det är så jävla svårt att stå emot... Det största beviset är väl jag själv... som precis monterat parabol på huset... alla kanaler tillgängliga... och jag bara zappar... och zappar... och zappar!

Fighter channel, mumma! Animal Planet... godis! Al Jazira... en råkopia på CNN... Men fan vad roligt det är... en stund!

Jaxtone! Remote Control King!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sist jag zappade mellan kanlaerna lämnade min fjärrkontroll in en stämningsansökan mot mig. Så jävla illa är det. Ensidigheten, dumheten och amerikaniseringen är grotesk.

Posted on: 2006/6/2 21:24
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Japp! Jag tycker det saknas en ickekommersiell TV kanal med hög kvalitet på sändningarna! Med sjäsligt och mentalt utvecklat programinnehåll!

Och lite Cage Fighting!

Men vad jag tycker spelar mindre roll eftersom jag inte har stålar att starta en channel!

See User information
Det är precis det som du säger som är grejen med Pirate Bay... att kontrollera VAD det är folk laddar ner, samtidigt som man gör det enklare för dem. I princip allting som laddas ner där är mainstreamfilmer, mainstreammusik och tv-program som sänds, har sänts eller kommer att sändas på vanlig TV iallafall. Med andra ord inte någon egentlig skillnad i utbudet emot vanlig media, förutom att det "blir större".

Det finns de som använder internet för kreativt samarbete, gemensamt skapande och distribution av mer "udda" och personliga mediaprodukter, och det är INTE vad TPB uppmuntrar. Dessa fenomen, både själva skapandet och även fildelning av mer "obskyrt" material har bara minskat märkbart utav hela mega-P2P-trenden. Och TPB gör bara hela piratvärlden en otjänst genom att utnämnas av media till representanter för dem.

Tycker det är lika bra att siten blev nerlagd iallafall, vem fan behöver siter för att hitta saker på P2P iallafall? Tycker det är jädrigt löjligt av de att påstå att de inte var medvetna om att någonting de hjälpte andra att göra var olagligt eller något sådant, hela siten fanns ju bara för att distribuera copyrightskyddat material... suck, lite stil kan man iallafall ha!

Posted on: 2006/6/3 0:30

Anonym
nu e sajten uppe igen.. gillar nya loggan

See User information
De har visst bytt ut titeln på sidan också... "The Police Bay"...

Posted on: 2006/6/3 11:24

See User information
Ganska märkligt det här, för ett antal år sen var det relativt få som fildelade, men vartefter folk har läst om anipiratbyrån och deras och skivbolagens kamp, har detta med fildelning och ladda ner blivit mer och mer populärt, en massa som förut knappt viste vad fildela var för nåt, använder gladeligen idag flertal tjänster för att hämta det dom vill ha.
Och i och med detta tveksamma tillslag så fick piratbyrån och The Pirate Bay mängder med reklam både i och utanför sverige, på köpet "råka" polisen beslagta en mängd servrar där det fanns helt oskyldiga sidor på.
Självklart väcker detta folks ilska, och ses som ett försök att strypa det fria ordet
Bakom allt detta ligger det en hund begraven, och känns som ett planerat drag, från någon eller något
Troligen måste man titta efter i toppen nånstans, och troligen toppen i USA, svenska polisen i samanhanget är nog ganska oskyldig, detta kommer på order högre upp, anser jag

Posted on: 2006/6/3 14:45

Spionjägare ska stoppa nätpiraterna

See User information
" Regeringen kallar in hemliga experter efter attack mot hemsidor
En topphemlig specialstyrka ska jaga nätpiraterna.
Aftonbladet kan avslöja att Säpo bildat en expertgrupp tillsammans med försvarets underrättelseorganisation FRA.
-Vi samlar våra experter, säger Anders Thornberg på Säpo."

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,836538,00.html

Posted on: 2006/6/5 5:46

See User information
Heh... såg att de just bytt logo, till "fågel phenix"

http://thepiratebay.org/ - "The Phoenix Bay"

Posted on: 2006/6/17 21:37

See User information
Då kanske det är dax för oss att sponsra Conspiracy Central med pengar istället, för där hitta man ju alla bra och intressanta dokumentärer/radioprogram/pdf-dokument mm

Posted on: 2006/6/19 0:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
jasså??? USA var inte inblandade när piratbukten skulle stängas ner......

http://www.expressen.se/index.jsp?a=615315

Posted on: 2006/6/20 20:58
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
inblandade var dom väll...

Posted on: 2006/6/20 22:50
Homer:"Mmmmmm... Beer...!"

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper