vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Ståplats på flyget?
#1
Ståplats på flyget och avgiftsbelagda toalettbesök. Låter som ett skämt, men är det inte.
Som den boskap vi är ska vi nu resa också. Mer hänsyn tas till djur som får ha burar, vi människor spänns fast i ställningar.
http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article7404388.ab

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#2


See User information
najs, skulle genast ta en sådan plats för resor under 2 timmar...

45kr... det är helt klart värt 2 timmar förflyttning ståendes...

Posted on: 2010/7/2 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ståplats på flyget?
#3
Med 1 punds avgift för varje toalettbesök också?

Men jag antar det står var och en fritt att behandla sig som boskap för att komma billigare undan. Res inte om du inte har råd att resa.


Edited by Master on 2010/7/2 20:57:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#4


See User information
Helt vanvettigt... Låter verkligen som ett skämt.
Att Boeing kan få det "godkänt" tvivlar väl ingen på,Boeing är säkert kapabla till vad som helst,så vitt jag förstår tjänar de "the dark side" tämligen frekvent.

Skulle inte förvåna mig om den extremt undermåliga luftkvaliten i kabinen på alla flyg är skapad medvetet för att göra folk sjuka.

En sak är då väldigt säker och det är att jag kommer inte att resa "ståendes" i några obscena stativ...

Att minska antalet toaletter kan jag ha någon viss förståelse för om det är ett lågprisbolag men att sedan börja ta betalt per besök tycker jag bara tyder på småaktighet.
Att de själva tidigare hade avfärdat förslaget med ett "skämt" tyder ju på att det är verkligen småaktigt.

Förresten är det väl bara att gå bak till boskapen,jag menar de ståendes avdelning och pissa på golvet som vilket boskap som helst...



Posted on: 2010/7/2 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#5


See User information
blir lika billigt att flyga några timmar som att ta bussen 40 minuter...

Bara att man kan pendla till ett annat land...

toaletter kostar ju redan överallt annars..

Posted on: 2010/7/2 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#6


See User information
I vilka långfärdsbussar är det i dag ståplats på?

Posted on: 2010/7/2 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#7


See User information
Märks att du inte gjort en backpackerresa genom Indien... riktigt kul. Tyvärr kan man behöva stå någon timme då och då på bussar och tåg om man vill pressa priset... gör inte så mycket, faktiskt! En del av reseupplevelsen. Och så träffar man folk att prata med när man står lite tätare. Själva konversationerna man har gör resan bättre... då reser man tillsammans med alla andra. Inte själv.

Posted on: 2010/7/2 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#8


See User information
Någon backpackerresa i Indien har jag inte gjort,men dock i många andra länder.

Att ståplats i bussar och tåg i Indien skulle vara något positivt och planerat tror jag inte en sekund på. Det tyder ju istället på kaos och bristfälliga transporter.
Vilket är väl helt naturligt att förvänta sig i dessa regioner av världen.
Att sedan bolag i europa skulle ta detta till sig och göra detta till en" del av reseupplevelsen" tycker inte jag är någon bra ide.

Posted on: 2010/7/2 22:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#9


See User information
Din inställning till deras annorlunda levnadssätt är lite nedvärderande.

De Indiska tågen höll på något konstigt sätt tiderna bättre än svenska sj... blev lite bortskämd med tåg som höll tiderna i Indien. När jag kom tillbaka till Sverige och stockholm fick jag vänta 3 timmar på att tåget skulle gå. Kaos på centralstation!!!!! Riktigt jobbigt... Men så är det som Fredrik Härén säger. Vi har slutat att utvecklas här i den "utvecklade världen". Vi lurar oss själva till att tro vi är så bra...

Bussarna fylldes i Indien, till skillnad från Sverige, här har bussarna 3 passagerare i genomsnitt. Är iallafall minn uppfattning av att bott ute på landet här i sverige. 6 bussar om dagen, och endast 2 som brukar vara halvfulla, om ens det. Resterande kan man se helt tomma flera gånger om dagen. Där sitter busschauffören och kör runt helt själv. Det vi Svenskar håller på med är snarare idioti... med det är en annan diskussion..

Om jag skulle räkna på relationen mellan inkomst och busskostnad skulle en indisk bussresa på 30 minuter motsvara kanske 5 kronor här i Sverige. Deras bussar stannade knappt, det gick mycket snabbare att åka buss i Indien. Inget köande för att få komma in och betala till chauffören. Alla hoppade in så fort det gick och betalade sedan till en konduktör som gick runt i bussen. Så det var mer organiserat än vårt slöa system där bussen mestadels står still.

Jag anser att flygstolarna i dagsläget redan är trånga, skulle vara skönt att slippa slå knäna i stolen framför som jag gör idag... jag tror att en sån här sne sittyta som man spänner fast sig mot kan vara bättre ur många aspekter.

Posted on: 2010/7/2 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#10


See User information
Dear pingu...Att jag på något sätt skulle vara nedsättande mot Indien är ett misstag,snarare tvärtom.Jag imponeras och verkligen värdesätter olika kulturer.Att svenska sj inte kan mäta sig med Indiens motsvarighet förstår jag mycket väl,det är i sig beklagligt men har förmodligen sin grund i att det inte är så många människor som behöver förlita sig till sj halvhjärtade insatsrer.
Jag håller med dig till fullo att vi luras att tro att vi är så bra.

Det jag dock misstror till fullo är alla dessa tilltag som tex förslag enl ovan och speciellt om dessa kommer ifrån UK eller USA,då ringer det en varningsklocka för mig.Är detta verkligt eller är det bara NWO paranoia?

Posted on: 2010/7/2 23:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#11


See User information
låter som vanlig ryanair pr

Posted on: 2010/7/3 1:56
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ståplats på flyget?
#12
Om dom kan packa in fler passagerare i dessa plan kanske vi i längden får se fler flygkrascher hos Ryanair. Fler flugor i en smäll och sedan lite mer pengar(luft) från div försäkringsbolag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ståplats på flyget?
#13
Quote:

pingubenji skrev:
De Indiska tågen höll på något konstigt sätt tiderna bättre än svenska sj... blev lite bortskämd med tåg som höll tiderna i Indien. När jag kom tillbaka till Sverige och stockholm fick jag vänta 3 timmar på att tåget skulle gå. Kaos på centralstation!!!!!

Jag tror just tågtrafiken beror på att de inte har någon säkerhet. Då kommer man i tid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#14


See User information
Deras räls var nylagd... deras tågstationer var alla renoverade senaste 5 åren...

De har världens mest komplexa logistiska system som de hanterar utan förseningar...

De är sjukt överlägsna oss i detta...

Det är inget fel på deras säkerhet...

Vi måste inse att vi blivit omsprungna

Posted on: 2010/7/3 15:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ståplats på flyget?
#15
Ok. Sverige kan inte vara bäst på allt. När jag tänker på Indien och tågtrafik ser jag såna här bilder, men det är tydligen jag som är fördomsfull då. Indierna håller ju på att ta över IT-jobben i Sverige också, kanske just för att de är så systematiska och har en helt annan arbetsmoral än vi i Sverige.
Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image


EDIT: Andra bilden är dock lite redigerad ser jag nu, men i grunden är den riktig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ståplats på flyget?
#16


See User information
finns alltid undantaget som bekräftar regeln... jag såg i alla fall inget sådant under 4 månader... några trånga tåg, visst, men inget tåg där någon hängde på utsidan Indien utvecklas årligen typ lika mycket som vi gör på 10 år. När är bilderna tagna och var? (Södra indien sägs vara mycket bättre än norra, och jag reste enbart runt söder om mubai-chennai)

Posted on: 2010/7/3 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ståplats på flyget?
#17
Jag vet inte var de är tagna. Jag bara visar från vilka bilder jag fått min uppfattning ifrån.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS