vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sahlin obekväm?

See User information
Tidningar strösslar med opinionsundersökningar som påstår att förtroendet för Mona Sahlin är i botten. Kritik kommer från alla håll, både media och "experter". T.o.m. Aktuellt hånar henne.

Har Mona Sahlin gjort något som gjort henne obekväm i toppskiktet? I så fall vad?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7399116.ab
http://www.expressen.se/Nyheter/val20 ... lin-med-kritiken-av-palme
http://www.expressen.se/Nyheter/val20 ... topp-mona-sahlin-i-botten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7053080.ab (Partiet i topp men Sahlin i botten - hur är det möjligt?)

Posted on: 2010/7/3 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sahlin obekväm?
Det är medvetet... De vill inte sossarna ska styra... högerns tid är här nu.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad baserar du det på? ;)
För övrigt är det ju Sahlin som person som kritiseras främst, inte (S).
Hon var ju f.ö. på Bilderberg-mötet ett år, vet jag. Dock inte någon mer gång, om jag minns rätt. Om vi öreställer oss att hon säger nej till exempelvis såna inbjudningar, vad skulle det då innebära?

Posted on: 2010/7/5 10:37

Anonym
naturligtvis vill "de" inte ha ett rött styre. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.

Att svenska folket sedan, liksom alltid, är en skock lättlurade får som hakar upp sig på struntsaker som exempelvis obetalda p-böter eller slarv med kvitton, förvånar nog inte någon.

Däremot kan man ju fråga sig varför media, tidningar, tv, väljer att kritisera el näst intill förlöjliga Mona Sahlin öppet, medans den skenheliga korgossen med fingrarna i kors bakom ryggen (Fredrik Reinfeldt) passerar näst intill obemärkt i meda, kan man ju fråga sig...

men svaret är ganska enkelt.
precis som Master säger, högerns tid är här nu.
...tyvärr.

See User information
Det är just det att även (s)-media som Aftonbladet kör hårt med mobbningkampanjen, genom att utropa: "Titta vad hon mobbas!".
Då får man känslan av att det finns breda direktiv om att hon ska bort...

Och apropå att det är önskat med en högerregering: med såna medlöpare som många socialdemokratiska statsministrar varit så spelar det nog ingen större roll...

Posted on: 2010/7/5 15:21

Anonym
Bara för att aftonblaskan har ett rött streck på omslaget så betyder det inte att de har röda värderingar. Det skulle bara se himla märkligt ut om det helt plötsligt blev blått.

nej, det är sant. oavsett färg så är det ändå en jäkla sörja/blandning, så jag tror att vi är ganska körda oavsett vilka som (officiellt) styr landet hädanefter.

Men i det röda finns ändå en grundtanke av omtanke och medmänsklighet, medans det i det blå finns en grundtanke i förtjänst och ekonomisk vinning. Valet är en smaksak.

...jag tror för övrigt att Sahlin är precis där "de" vill att hon ska vara. Med en folkkär ledare hade S lätt vunnit valet i år. Med Mona i toppen kommer många får att luta åt blått och fascist-fredrik istället.

:)

See User information
Det är bara en färgskala, de rör sig i alla färger. Jag bryr mig föga om den marionett styrda showbiz kallad politik, men att se till att Mona Sahlin inte kommer till makten skulle förmå mig att gå och rösta på vad som helst.

Jag minns när en Somalia familj så tragisk brann inne i fittja? det var stort pressuppbåd Mona Sahlin stod inför kameror och grät på sitt podium och talade om solidaritet.
Ett par veckor senare brann en svensk familj på fem inne i Malmö, inget pressuppbåd, ingen Mona Sahlin, inga tårar.
Nej bevara oss från denna giftiga kvinna.

Posted on: 2010/7/5 20:18
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
jag kan bara säga att jag också hade en något förutfattad bild av mona sahlin tidigare, mest byggd på det jag sett genom konventionella medier och hörsägen.
Men efter en stund youtubande på klipp med mona sahlin, så har jag iaf bildat mig en ny uppfattning. hon är mest som folk, inte helt korrekt, men jag tror att hennes åsikter i grunden är ärliga och medmänskliga. jag kan såklart ha fel, men då får hon först motbevisa mig. somalia/malmö-argumentet låter mest rasistiskt, faktiskt. det är inte hennes uppgift att åka runt till Alla otrevligheter och visa sin sympati. men om det var med ärliga intentioner så ser jag inget fel i att hon visade sitt stöd i fittja. kanske just för att det var en invandrarfamilj. svenskarna är ju inte direkt kända för att hänga med invandrarna liksom.

Edited by patrik1975 on 2010/7/5 21:32:13
Edited by patrik1975 on 2010/7/5 21:32:51

See User information
Du är ju go du Patrik och ingen vidare människokännare heller. Vakna..

Posted on: 2010/7/5 22:34
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
peace brother sorry om jag missuppfatta

See User information
När det gäller alla antydningar om att något inte står rätt till i Estonia-affären brukar det snabbt tystas ner. Under den förra regeringen var frågan uppe igen, kanske med anledning av den tyska filmen. Sahlin satt då i regeringen och var den som skulle kommentera de nya uppgifterna, men hon hänvisade till militären och sade att det inte var hennes bord!

Kanske det inte föll i god jord. Om hon så här inför valet har så dåligt stöd måste denna dåliga popularitet förberetts under lång tid med försåtliga medel.

Att hennes argaste konkurrrent om partiledarposten, "exilregeringens" ledare Wallström, samtidigt lanseras som mest populär i en kanske riggad* undersökning är ju typiskt. Det är också typiskt att Wallström är en kvinna, på det viset tystas mycket av kritiken som hade uppstått om det varit en man som hade framförts som en ny tänkbar partiledarkandidat.

Det skall bli intressant att se om det kommer några plötsliga angrepp mot Sahlin i sista minuten. Om inte annat har hon "exilregeringen" och Försvaret emot sig!

*en "riggad" undersökning består oftast i att man inte upplyser om vilka frågor man ställt de som tillfrågats. Typ "har du slutat att slå din hustru? Svara med ett ja eller ett nej".

Posted on: 2010/7/6 5:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Ja, jag funderar i liknande banor.
Det blir i vilket fall intressant att analysera det fortsatta drevet mot Sahlin.

Posted on: 2010/7/9 10:22

See User information
Mycket bra analys Asgier! Wallström är en riktig NWO hora

Posted on: 2010/7/9 10:36

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper