vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lindberg, Littorin och vad härnäst?

See User information
De båda senaste skandalerna där någon tvingats bort från sin post har haft en gemensam nämnare. Jag tänker på polischefen och arbetsmarknadsministern, båda har omtalats som radikala feminister och sen har det kommit någon form av sexanklagelser.

Rent statistiskt måste chansen att samma anklagelse mer eller mindre samtidigt kan riktas mot två helt olika personer i offentlig tjänst och stämma i varje detalj vara näst intill obefintlig.

Något helt annat döljer sig alltså bakom båda affärerna, skall vi slå vad??

Antingen är det så enkelt som att man varit i säng med varandras fruar eller också ligger det hela på ett mycket allvarligare plan.

Fa'n att vi inte har en press som man kan lita på här i landet. Journalister som inte hjälper till att dölja, utan utreder och redovisar!

Idioter som dom kan inte misstänka en graviditet i nionde månaden utan skulle ordinera bantningspiller om dom varit läkare.

När skall intelligenta människor få lov att yttra sig???

En Torgny Segerstedt hade gjort mos av idioterna

(i hastigheten har jag lagt in detta under fel tråd men min egen intelligens räcker inte till att flytta det, så dum är jag)

Posted on: 2010/7/10 16:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lindberg, Littorin och vad härnäst?

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
De båda senaste skandalerna där någon tvingats bort från sin post har haft en gemensam nämnare. Jag tänker på polischefen och arbetsmarknadsministern, båda har omtalats som radikala feminister och sen har det kommit någon form av sexanklagelser.

Rent statistiskt måste chansen att samma anklagelse mer eller mindre samtidigt kan riktas mot två helt olika personer i offentlig tjänst och stämma i varje detalj vara näst intill obefintlig.

Något helt annat döljer sig alltså bakom båda affärerna, skall vi slå vad??

Antingen är det så enkelt som att man varit i säng med varandras fruar eller också ligger det hela på ett mycket allvarligare plan.

Fa'n att vi inte har en press som man kan lita på här i landet. Journalister som inte hjälper till att dölja, utan utreder och redovisar!

Idioter som dom kan inte misstänka en graviditet i nionde månaden utan skulle ordinera bantningspiller om dom varit läkare.

När skall intelligenta människor få lov att yttra sig???

En Torgny Segerstedt hade gjort mos av idioterna

Delar din åsikt här....Min första tanke var att det handlar om något större....hela härvan präglas av Joe Laberoanda....

(Den kanske hamnade i rätt tråd......kanske det är något av ekonomisk karaktär som försöker döljas.....)

Posted on: 2010/7/10 16:45
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lindberg, Littorin och vad härnäst?

See User information
Eller så är det den amerikanska dubbelmoralen som tränger sig på. Viljan att sopa sin smutsiga byk med goda gärningar för kvinnorna man själv utnyttjar.

Posted on: 2010/7/10 17:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper