vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hallandsåsen igen

See User information
Tidigare idag (9 juli) passerade jag Hallandsåsen. Jag tittade in i en butik i Förslöv för att köpa glass, och då såg jag ett anslag med en inbjudan att besöka tunnelbygget. Man skulle få se och känna på saker som använts under bygget (låter som nåt för synskadade, märkligt) och det skulle finnas en utställning som förklarar varför det är så svårt att bygga tunnlar (obs tunnlar, inte specifikt denna tunnel). Visningskontoret skulle vara öppet måndag-fredag 10-16 och man skulle även kunna få följa med på en guidad tur.

Jag har ju skrivit några inlägg om tunnelbygget och tänkte, jag gör ett besök och ser jag nåt anmärkningsvärt så rapporterar jag om detta till Vakens läsare!

Sagt och gjort. Den södra tunnelmynningen passerades, nedfarten är utmärkt med en skylt med texten Skanska Vici och infart är förbjuden. Men jag åkte vidare mot Båstad där den norra mynningen ju befinner sig. Det finns två infarter till området. Den första består av en stängd grind och skylten "obehörig trafik förbjuden". Nåväl, efter passerandet av järnvägsbron finns det en infart till. Skyltad Obehörig trafik förbjuden. Bakom den stängda grinden ytterligare en skylt om att infart är förbjuden. Ingen hänvisning till något som liknar en gästparkering! Däremot går det en gångtunnel under banvallen. Med en stor skylt om Tillträde förbjudet! Inget välkommen, precis! Men bortom staketet reser sig en monumental skylt där det står att projektet finansieras av Den Europeiska Unionen.

Jag förstår talad och skriven svenska och begav mig iväg vidare.

Rapporten härmed avlagd...

Posted on: 2010/7/9 19:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hallandsåsen igen

See User information
Jag känner att jag får göra ett tillägg: problematiken består tydligen i att berget innehåller ofattbara mängder vatten som skulle förorena omgivningen om det släpptes ut.

Precis dessa vattenmängder genomströmmar också berget vid det tänkta slutförvaret av atomavfall.
Men i det fallet bagatelliseras problemet.

Träden i sluttningen ovanför norra tunnelmynningen har tvärdött!

Är det nåt lurt med vattnet som löper ut ur åsen utöver omsorgen om grundvattennivåerna??

Posted on: 2010/7/11 14:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Intressant intressant. Vill veta mer ;)

Posted on: 2010/7/21 0:00

See User information
Tunnelbygget genom Hallandsåsen har pågått i ett par årtionden vid det här laget och man är tydligen "halvvägs". Men 1975 till 1987 byggde man en åtta mil lång tunnel i samma område, även den passerar högst samma Hallandsås som järnvägstunneln. Visserligen inträffar små ras då och då, men för det mesta når vattnet ända till Malmö från sjön Bolmen. Själva tunneln utmynnar vid Perstorp som ligger söder om Hallandsåsen.

Den är åtta gånger längre och byggdes på halva tiden och frågar man varför är man "dum"! Eftersom man nu är halvvägs gick Bolmenprojektet 32 gånger fortare...

Undras varför man inte presenterar dom små trollen man tydligen stött på?

Eller har man kommit ner i nån sorts värld liknande "Alice i Underlandet"?

Kanske dax att begära assistans av erfarna shamaner...

Posted on: 2010/8/5 16:25

See User information

Tycker detta med Hallandsåsen börjar likna mer och mer dom där projekten som alla konspirations teoretiker påpekar på.

Antingen ett projekt för att suga pengar eller alla dessa bunkerbyggen för eliter.

Posted on: 2010/8/5 17:24

See User information
Säg mig vart du inte hittar individer som suger pengar i dagens värld?
Inom alla konstitutioner idag finns ekonomisk korruption vart man än vänder sig , från den enskilde rörmokarn skolstyrelsen till rektorn kommunledningen och psykvård och sjukvård kriminalvård slutligen riksdagen.
Sist här hör vi ju hur man ska sälja ut folkets förmåga att bilda egen El energi (Men snyggve).
Ganska uppenbart att systemet krälar av tjuvar.
Det är ju inget annat än att föda sina egna och mätta sina egna vänners och släktingars feta plånböcker på andras bekostnad
Det är bara se på vad saker och ting kostar vilka utgifter staten har och vad människor får.
I ett land där 90% av tillgångarna är händerna på 10% av folket kan man väl inte förvänta sig något annat .
Folket jobbar åt skudlers räntor i ett land med bland dom högsta skatterna bör tala sitt eget språk.

Det är bara en charad .

Posted on: 2010/8/5 19:13
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper