Vakencorner
|
Re: Egendomlig matematik
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det pågår ett politiskt spel, teater, med alla dessa poll tjaffs... Kanske bästa är att ringa Sifo och fråga vad dom menar. Grafer och statistik är ett vanligt verktyg för att manipulera datapresentation i politiska syften. Även i spelet ingår det att få folk intresserade av valet, då hela farsen bygger på medverkan och vad fångar intresset bäst än ett nära race? Jag tror inte på det systemet vi har idag (korrupt o (valfri) gud vet vad, så jag väljer att inte rösta. Kommer heller inte medverka i en sak jag inte tror på. Detta är en fars i min mening... Här är ett av mina favoritcitat som beskriver det så tydligt: Quote: "The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky
Posted on: 2010/8/16 8:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns ju sex procent som inte är medräknat i blocken men detta undgår man att nämna genom bara att tala om de partier som ingår i blocken. Ändå visar valpejl.se att det parti som i så fall kommer in i allmänhet står för samma politik som i snitt 67% av väljarna direkt eller indirekt stöttar. Jag har liten liten aning att det hela är riggat på nåt sätt, en varningsklocka ringer nånstans. Om något av blocken skulle råka ut för att ett parti i blocket åker ur och hamnar under 4 procent kommer prognosen att spricka som Tom Jones' byxor! Chomsky-citatet passar bra in på situationen tycker jag...
Posted on: 2010/8/16 8:21
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Valresultat för röstande över 18 år (96205 av totalt 106386 röster)
Omröstning på facebook. http://apps.facebook.com/riksdagsval/ Valresultat för röstande över 18 år (96205 av totalt 106386 röster) 1 Moderaterna 23.5% 2 Socialdemokraterna 18.9% 3 Sverigedemokraterna 18.2% 4 Miljöpartiet 9.7% 5 Vänsterpartiet 9.7% 6 Piratpartiet 5.7% 7 Folkpartiet 5% 8 Rösta blankt 2.4% 9 Centerpartiet 2.3% 10 Kristdemokraterna 2.1% 11 Feministiskt initiativ 1.5%
Posted on: 2010/8/16 8:35
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
så som jag ser det så räknas 96% av 100 efter som att det är 4% spärr för att komma in i riksdagen
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login