vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
PROTESTERA MOT SLAVERIET!!
http://expressen.se/ego/c_1/index.jsp?a=604056

skriv inlägg så det sjunger om det...

hittills har dom bara tagit bort ett av mina inlägg...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: PROTESTERA MOT SLAVERIET!!
Jag la också in ett med adress till vaken!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
uj vad det tog fart på expressen....

blir ju glad när dom inte censurerar mina inlägg, t.om när jag kritiserade media, han som censurerar verkar inte vara en helt
förlorad själ...

See User information
bara undrar en sak. satt å läste på expressen om såg ett inlägg där även länken hit var postad. Där 3 alternativ var uppställda

"1: Sprid informationen till vänner och bekanta?
2: Ring H&M och fråga hur fan dom tänker?
3: Knyta näven i fickan och undra vem som ska tar ansvar"

Jag skulle nog inte ta något alternativ pga om de barn som jobbar för 14öre/tröjan inte skulle ha fått jobbet så skulle de barnet med en 99% chans bli prostituerad eller vara död så i HMs bissara inköpspolitik så har de nog räddat livet på väldrig många barn tack vare att de får arbeta för en minimal lön.

Jag är mer nyfiken på svaret för allternativ 1.
På vilket sätt skulle du som tar alternativ 1 hjälpa de som får leva ett slavliv att få det bättre??

Jag skulle nog välja alternativ 4
Bättre dom än mig

Posted on: 2006/6/7 9:46

Anonym
Xacer!

Varför inte välja ett alternativ där tron på att en spridning av kunskap på sikt kan förändra världen. Även din röst kan göra skillnaden mellan liv och död!

Skall inte gå in för att detaljgranska de finansiella perspektiven här och nu men att det finns globala ekonomiska samband som gör att de jobbar för 14 öre i timmen är väl ganska uppenbart! Det kanske kunde vara din första uppgift... skaffa den kunskapen och klä av HM helt och hållet! Jag är med dig hela vägen sedan!

Vet du vad jag kom att tänka på? En liknande inställning som HM och andra cyniker levererar när det handlar om valfrihet!

Du hävdar att de skulle dö eller bli prostituerade om de inte fick det enastående privilegiet att slava för 14 öre i månaden och ändå bli skuldsatta upp över öronen om de eller deras anhöriga skulle bli sjuka, vill äta anständigt eller bo skäligt. Ett par killar jag umgicks tidigare med som hade ganska svårt att få ihop det med tjejer i Sverige, brukade resa till Thailand typ ett par månader om året för att tillfälligt få känna sig önskade av unga vackra Thaigirls. Jag konfronterade dessa killar och frågade hur det stod till i skallen på dem eftersom prostitution inte kan vara något de egentligen gillar. De svarar då lika korkat som när en missbrukare skall försvara sin snuttefilt.

- Nja, dessa tjejerna är ju inte direkt prostituerade... vi ger dem ju inga pengar i näven... vi bjuder dem på mat, köper kläder och presenter och ligger på stranden och solar och sedan knullar vi utav bara fan.

Ok, men om dessa tjejer inte varit totalt utblottade. Skulle de valt att knulla med en blekfet halvful svensk. Skulle de valt att bli utbjudna på restauranger, ligga på stranden och sola. Där alla andra Thai vet att dessa tjejer aldrig kommer att bli accepterade av sina familjer igen därför att de valt att sälja sig för att slippa svälta. Tror snarare att de hade kickat den blekfete svenske, tyske, engelske medelåldersmannen i arslet och satsat på att utbilda sig istället eller kanske till och med öppnat en klädfabrik!

Anonym
här är hela mitt inlägg, det kanske klargör ett och annat:

"här kommer ett inlägg som ni kan fundera på:

VAD TÄNKER *DU* GÖRA ÅT SAKEN?

1: Sprid informationen till vänner och bekanta?
2: Ring H&M och fråga hur fan dom tänker?
3: Knyta näven i fickan och undra vem som ska tar ansvar.

Min fråga till dig som väljer alternativ 3 är:

När Golfströmmen stannar (Pentagon tror att den gör det inom ca 1-10 år, p.g.a att nordpolen smält med över 30% de senaste 30 åren, kallt ej salt vatten saktar ner den), kommer UK och skandinavien att bli så jävla kallt att du måste flytta ner i europa. Är det då läge att fråga vem som är ansvarig eller är det läge att arbeta tillsammans, gemensamt, i kärlek för en bättre värld?

Kanske det är läge att börja redan nu?

www.vaken.se som sagt"

Alternativ 1 är det svar av dessa 3 som har störst genomslagskraft, titta bara på vad som händer med 9/11-rörelsen nu... den är på väg att bli jäättteeestooooooor...

Exempel: En person blir trött på NWO. Vad kan han göra? Inte så mycket direkt. Han berättar för 5 polare som också blir trötta på NWO, de berättar för lite polare o.s.v. Till slut är de 200 personer som TILLSAMMANS kan göra någonting. Dessa personer bestämmer sig för att starta en egen by med gemensamma resurser, ekologisk, ej beroende av samhällets olika "system" såsom el, vatten, mat, o.s.v. Ryktet om denna by sprider sig, fler byar startas, med fler människor inblandade kan land köpas upp,
o.s.v...

See User information
Man måste kolla på vilka alternativ som det finns för de personerna vi pratar om. Det är alltid lätt att måla upp en fiktiv värld där alla ska ha de bra men det är inte det som gäller i dagens värld. Att informera om saker i ett samhälle där pengar styr är som att kasta en sten i havet och hoppas på en flodvåg.

Vist det finns folk som skulle snappa upp informationen och kanske göra något kreativt, men för svensson ger det ingen effekt.

Varför inte lägga energin på att forska inom något som kan göra saken bättre än att lägga massa tid och pengar på information där 99% bara kommer att hytta med näven utan att igentligen bry sig om av som kommer eller har hänt.

Vist skulle det vara roligt att klä av ett stort företag men jag har varken tid eller pengar att lägga undan för det. jag har ett vanligt jobb men en normal svensklön vilket gör att min möjlighet att hjälpa eller påverka är minder än minimalt. Jag lägger min fria tid på att göra saker som jag tycker är roligt och det har jag knappt tid med. Så varför hoppas på mirakel när man bara kan blunda och leva i sin egna säkra värld?

När det gäller dina "kompisar" så är det samma sak där. Vad gör man inte för att leva. Det handlar om att de måste för att överleva. Då kan man ju fråga sig vad "leva" betyder vilket är olika för varje person. Jag kan nog inte tänka mig åka till ett land för att köpa sex, men jag kan tänka åka till ett land å leva som kung i 2-3 veckor och utnyttja landets svaga ekonomi i min fördel.

En sak som ploppa upp nu när jag skriver är oxå varför ge sig efter bolagen som tex HM när problemet igentligen pengar. Allt handlar om pengar och makt. Om du har en annan uppfattning om vad det handlar om så upplyss mig

Sedan står det oxå i artikel att fabriken gömmer undan personal när Hm kommer så hur ska Hm kunna göra något när de tror att och har vittat om att barnarbete inte pågår i fabriken. Sedan ska man alltid ta vad som skrivs i kvällstidningarna med en stor nypa salt.

Posted on: 2006/6/7 11:34

See User information
Kan inte svara på inlägget för jag vet inte vad 9/11-rörelsen går ut på. första gången jag läste att det fans något som heter det.

Jag ska kolla upp lite vad den rörelsen är men en sak kan jag säga det är bara i USA dom du kan bygga denna byn och sedan är det en annan sak vad vinner man på att visa världen ryggen genom att isollera sig från samhället??

Posted on: 2006/6/7 11:55
"Life is a waste of time, time is a waste of life, so get wasted all of the time and have the time of your life"
-Anonymous

Anonym
Quote:
Xacer:
Vist det finns folk som skulle snappa upp informationen och kanske göra något kreativt, men för svensson ger det ingen effekt.

För mig handlar det handlar inte om att ha tillit till en elit! Oavsett om denna s.k. elit styr i ekonomins eller politikens våtmarker.

Det handlar kanske mer om att den stora massan du underskattar och benämner "svensson" kanske inte gillar att det sker fruktansvärda saker över hela världen men heller inte är fostrad att tänka individualistiskt fria tankar utan istället finner i skydd i massan och flocken.

Eftersom jag tror att allting börjar med en tanke så vill jag också gärna hoppas att individer i denna massa av styrda tankar går att rädda från hjärntvätt och propaganda. Oavsett om det går mänskligt sakta, via en och en. Från mun till öra. Från man till man och kvinna till kvinna!

PS. Nu menade jag inte att man skulle predika för de som tvingas arbeta för 14 öre i timmen... det är ju bara löjligt att förutsätta och skulle givetvis uppfattas som en skymf av en priviligierad västerlänning. Men att du med gott samvete kan tänka dig att resa ner och svina som en kung under 3 veckor i ett land där folk får sätta livet till om de protesterar mot svält och fattigdom gör mig mycket förvånad. Jag förmodar att du vill provocera eller så är du bara iskall till sinnet.

Anonym
en av mina favoritartister heter lars demian

och han beskriver det hela så otroligt sant i låten HM här får du ett utdrag

"Över muren ser han då på väggen mitt emot
Lindas runda fasta stjärt hennes ben och lilla fot
I ett raff set av nylon för 99.95
som är tillverkat av slavar långt bort i Indien
som får jobba hela dagen för mindre än en spänn
en kudde under symaskin är deras enda hem
medan vinsten går i fickorna på smarta business män
och till aktieägarna för H&M"

fan ja verkligen älskar den låten hela texten har du här

http://www.demian.se/1072

Anonym
Quote:
Cosmic Serpent:
Exempel: En person blir trött på NWO. Vad kan han göra? Inte så mycket direkt. Han berättar för 5 polare som också blir trötta på NWO, de berättar för lite polare o.s.v. Till slut är de 200 personer som TILLSAMMANS kan göra någonting. Dessa personer bestämmer sig för att starta en egen by med gemensamma resurser, ekologisk, ej beroende av samhällets olika "system" såsom el, vatten, mat, o.s.v. Ryktet om denna by sprider sig, fler byar startas, med fler människor inblandade kan land köpas upp,

Det låter himla bra! Hoppas bara att ni unga är mer förberedda än den s.k. gröna vågen på 70-talet då alla skulle flytta ut på landet och bygga egna små samhällen! Det gick inte så himla bra eftersom de blandade in en helvetes massa rödgrön politik och dubbelmoral i det hela!

See User information
Quote:

Eftersom jag tror att allting börjar med en tanke så vill jag också gärna hoppas att individer i denna massa av styrda tankar går att rädda från hjärntvätt och propaganda. Oavsett om det går mänskligt sakta, via en och en. Från mun till öra. Från man till man och kvinna till kvinna!

Allt börjar med en tanke sedan var man gör med tanken det är det som räknas. Att sprida information har hittills misslyckas titta bara på religonen.

Quote:

PS. Nu menade jag inte att man skulle predika för de som tvingas arbeta för 14 öre i timmen... det är ju bara löjligt att förutsätta och skulle givetvis uppfattas som en skymf av en priviligierad västerlänning. Men att du med gott samvete kan tänka dig att resa ner och svina som en kung under 3 veckor i ett land där folk får sätta livet till om de protesterar mot svält och fattigdom gör mig mycket förvånad. Jag förmodar att du vill provocera eller så är du bara iskall till sinnet.

På vilket sätt gör det mig till en iskall person för att jag vill förika mitt liv med lyx jag annars aldrig kan få i sverige? Ditt liv måste vara besvärligt om du ska tänka på alla personer som får lida i världen och aldrig får unna dig något roligt.

Jag har varit i asien och sätt gatubarn stå å banka på fönster rutna till resturangen jag satt på och hur vakterna förde bort dom när resturangägaren såg de. Problemet är att jag inte kan gå ut å ge barnen mat för då får de tok mycket stryk av sina föräldrar eller ge dem pengar för då tar deras föräldrar dom och köper sprit/droger. Jag kan klara av sånt utan problem för efter 1-2 veckor blir det som vardagen. samma sak som att se uteliggare i sthlm.

Du tar väl inte in varje hemlös i sverge för att ge han/hon en varm säng? Det stör mig när folk är vara skenheliga och bara dömer annat folk. Du är nog inte den helylle personen du speglar upp att du är.

Posted on: 2006/6/7 15:59
"Life is a waste of time, time is a waste of life, so get wasted all of the time and have the time of your life"
-Anonymous

Anonym
Quote:
Xacer: Du tar väl inte in varje hemlös i sverge för att ge han/hon en varm säng? Det stör mig när folk är vara skenheliga och bara dömer annat folk. Du är nog inte den helylle personen du speglar upp att du är.

Gissar du nu? Eller bygger du din sista kommentar på fakta? Tala då om för mig med vilken metod du fått ihop denna fakta eller erkänn att du ljuger. Det är mycket svagt att gå in i personlig smutskastning för att försöka styrka sina argument! Det blir liksom motsatt effekt om man inte kan bevisa att man har sant!

See User information
Wow, snacka om sorglig snubbe internet har blåst in på vaken.se's forum.

Quote:
Att sprida information har hittills misslyckas titta bara på religonen.

Religon är bara till för att kontrollera folket och missinformera dem, och det tycker jag att eliten har gjort väldigt bra ifrån sig.

Du låter som om man bara ska lägga sig ner och dö! Det är fan vad eliten vill och vet att vi gör! Att vi bara reagerar men aldrig agerar och gör något mot deras äckliga övertagande över världen.

Att sprida information till folk fungerar hur bra som helst, och att säga att det inte är så är en LÖGN!

Gaah, den här snubben är bara jobbig.

Posted on: 2006/6/7 21:06

See User information
Quote:

PriMo skrev:
Wow, snacka om sorglig snubbe internet har blåst in på vaken.se's forum.

Quote:
Att sprida information har hittills misslyckas titta bara på religonen.

Religon är bara till för att kontrollera folket och missinformera dem, och det tycker jag att eliten har gjort väldigt bra ifrån sig.

Du låter som om man bara ska lägga sig ner och dö! Det är fan vad eliten vill och vet att vi gör! Att vi bara reagerar men aldrig agerar och gör något mot deras äckliga övertagande över världen.

Att sprida information till folk fungerar hur bra som helst, och att säga att det inte är så är en LÖGN!

Gaah, den här snubben är bara jobbig.

Hey, jag är beredd att hålla med om att jag inte fått ut något av det han har sagt. Men det vi alla här inne måste hålla gemensamt är att ge folk en chans. Vatten bryter sten vet du, det kan ta sin lilla tid men till slut så. Kasta inte paj på folk, lägg fram den på bordet och låt dom smaka så blir det nog något de tycker om efter ett tag.

Sen just det faktum att sprida information har misslyckats enligt honom låter ju inte helt korrekt... 9/11 rörelsen har ju skapats just på grund av det och så stor som den har blivit så är det ju ett rent motbevis. Att dra en parallell till religion vet jag inte riktigt hur det gick till heller, religion är ju inte faktabaserat över huvud taget...

Nåväl.. natten är ung. Dags att lägga ner sista gubben och sen ta det lugnt.

Posted on: 2006/6/7 21:12

Anonym
"Jag ska kolla upp lite vad den rörelsen är men en sak kan jag säga det är bara i USA dom du kan bygga denna byn och sedan är det en annan sak vad vinner man på att visa världen ryggen genom att isollera sig från samhället??"

Kan man bara bygga egna samhällen i USA eller vad är det du feberyrar om?

See User information
Quote:

Gissar du nu? Eller bygger du din sista kommentar på fakta? Tala då om för mig med vilken metod du fått ihop denna fakta eller erkänn att du ljuger. Det är mycket svagt att gå in i personlig smutskastning för att försöka styrka sina argument! Det blir liksom motsatt effekt om man inte kan bevisa att man har sant!

Man får en viss upp fattning om personer när de skriver och hur de skriver. Och vart ligger den personliga smutskastninge? att jag skrev att du troligen inte är en helylle person?

Posted on: 2006/6/9 8:41
-Anonymous

Anonym
Quote:
Xacer: Du tar väl inte in varje hemlös i sverge för att ge han/hon en varm säng? Det stör mig när folk är vara skenheliga och bara dömer annat folk. Du är nog inte den helylle personen du speglar upp att du är.

Vet du någonting överhuvudtaget om mig som person? Nej! Men du gissar och tror... ordet "nog" är en gissning, eller hur? "När folk (är)? vara skenheliga" är en grov generalisering!

Du vet ingenting om mig som en person så låt oss hålla oss till fakta när vi diskuterar... det säger mer om dig som person än om mig när du slänger ur dig generaliseringar och antaganden bara för att försöka smutskasta eller samla billiga poäng.

Höj nivån så fortsätter jag gärna att diskutera vad som helst med dig!

See User information
Quote:

Nu har du fått religonen om bakfoten. Du tittar bara på nyreligon och inte de ursprungliga delen. Jesus var en informatör och han tillhörde ingen elit.

Quote:

Intressant ordval med att lägga sig ner och dör. För om alla gjorde det så skulle eliten inte ha något att vara elit över och då skulle elitsamhället rasa. Eliten vill att vi ska leva.

Jag säger inte att sprida information inte fungerar. MEN informationsspridning är oftast till större nytta för eliten och det är i min mening ett misslyckade av infromationssoridning

Posted on: 2006/6/9 9:32
-Anonymous

See User information
Quote:

Vet du någonting överhuvudtaget om mig som person? Nej! Men du gissar och tror! ... du är "nog"! Ordet "nog" är en gissning, eller hur? "När folk (är)? vara skenheliga" är en grov generalisering!

Du vet ingenting om mig som en person så låt oss hålla oss till fakta när vi diskuterar... det säger mer om dig som person än om mig när du slänger ur dig generaliseringar och antaganden bara för att försöka smutskasta eller samla billiga poäng.

Höj nivån så fortsätter jag gärna att diskutera vad som helst med dig!

om du tittar på meningen så är den felaktig vilket gör att "är" inte ska vara med i meningen utan att det ska vara "försöker". Jag sitter och gör mitt arbete samtidigt så då kan fel komma förekommer. Men fortfarande så ligger det inget nerverderade i meningen och ingen smutskatning.

Posted on: 2006/6/9 9:54

Anonym
Jag vill inte verka småaktig men måste nog säga att det är lite barnsligt att inte kunna stå för sina handlingar eller ord.

Att först generalisera och anta saker gripna helt ur luften och sedan skylla på att du arbetar med annat samtidigt. Sorry men det är en taskig bortförklaring för ett dåligt agerande... och är inte vad jag förväntat mig från dig! Trodde att du kunde agera lite mer moget... men fråga dig istället varför vi hamnat här?Antaganden och generaliseringar ger ju ingen positiv energi till att diskutera eller informera om saker som kan antas ligga en nivå över att sova!

See User information
Jaxtone

Ni svarar inte på frågan vad är det men stycket som är nedvärderande och kränkande?

Ni tittar inte på hela sammanhange utan på enstaka saker. Vist ser det jätte fel ut när man rycker ut saker ur sammahanget. MEN man måste låta saker vara kvar i stycke de kommer ifrån för att få en helhet.

Sedan är det så att man får en uppfattning av hur personen skriver och uttrycker sig. Ni har redan generaliserat mig som kallsin. Ni har undvikit frånga 2 gånger.
Snälla upplyss mig så jag inte gör samma misstag igen istället för att lägga mer ved på brasan.

Quote:

Jag förmodar att du vill provocera eller så är du bara iskall till sinnet.

samt generalisera inte mig när ni är imot generalisering.

Det jag har uppfattat från er som ni har skrivit är att ni vill att alla människor ska ha "Guld och gröna skogar" vilket är för mig en så skenhelig sak att klämma ur sig.

Det som är guld för mig kan vara pest för dig.

Posted on: 2006/6/9 14:11

Anonym
Men snälla nån! låt oss släppa detta nu... inte så viktigt för mig faktiskt... och du har väl också viktigare saker för dig...

Ha en bra dag!

See User information
Apropå slaveri, jag fick just denna bok i brevlådan:

http://www.slavespecies.com/

Han har gjort mycket research, den är ganska gedigen tycker jag, men bitar om det där med olika "räddare"/messianska personer har han inte gjort så mycket djupdykning i och förstår inte riktigt det där kring det som tex. Jordan Maxwell tar upp kring gamla texter och astroteologi, och det verkar lite fel och ytligt, men annars så har den plenty med bra info!

Posted on: 2006/6/9 21:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper