vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Banker utveckling mm.

See User information
Undrar vad ni har för erfarenheter av inhemska och utländska banker.

Jag har hört mig för lite och det verkar vara mycket illvilja i detta land vad gäller att satsa på sin egen befolkning eller innovativa förslag.

Framför allt verkar det inte räcka med att man har 2 st arbetande inom hushållet för att få lån till hus eller till innovativa ideer.

Det verkar mer som svenska banker mera satsar på dom som redan är rika eller dyl.

Utomlands verkar det vara en helt annan historia i vissa länder verkar det räcka med att man har en bra ide.

Undrar hur stor inverkan status och person-nummret har i bedömningen?

Menar om man lättare kan få napp utomlands eller via äffärkontakter i andra länder än sitt eget land så är det väl ändå en indikation på att något står snett till ,eller?

Måste man vara mormon eller vad är det frågan om?

Posta gärna era erfarenheter.

Menar kan man inte satsa på sitt eget land som bank så kanske man inte bör ha befogenhet och se över sitt folks pengar heller, "ELLER"? Kanske det även är så att det inte är ens eget folk man har befogenhet över , kanske det även är så att man har helt andra intressen än landet och befolkningen.
Menar reaktioner talar ju om intentioner , så vad pekar signalerna på jag undrar?

Enligt dom jag frågat verkar helt klart rika människor ha förtur hos svenska bankerna.

Är det så man utvecklar ett samhälle jag undrar genom att klubba på sin egen befolkning, man kan ju inte gynna utveckling om mans er ner på folks om vill utveckla?
Eller snor man deras möjligheter och ger till sina egna nära och kära eller vad ska man dra för slutsats ?

Varav all denna illvilja inom instutioner dessutom varför ser man ner på folk?

Är det självhat eller direktiv uppifrån eller bara ett starkt trauma?

Nästan som att tjänstemän har ett hämndbegär i många fall gentemot sina egna, kanske gillar man stämpling och inser klyftor desstå mera när man har tillgång till det så man säljer ut sig själv.

Reflektera gärna.

Posted on: 2010/8/23 9:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Banker utveckling mm.

See User information

Som jag ser det, handlar det om kontroll. Det bara heter stöttning, men andra delen beskrivs inte med i den meningen... men efter vad vi anser det borde vara.

Att ha en fri och spontan befolkning, skulle resultera i omöjlighet att kontrollera dom. Detta skulle vara katastrofalt för regeringar och den ekonomiska makteliten.

Så frihet inom andras gränser, är vad hela gejmet handlar om. Sedan kommer det bara under andra benämningar och uttryck. Skalar man bort tjaffset, är det vad som återstår.

Posted on: 2010/8/23 10:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Banker utveckling mm.

See User information
Tror du inte det ochså handlar om att man är lite bortskämd?
Att man har det för bra?
Många tävlar ju mot varandra.
I andra delar av världen där folk har mer svårigheter och fattigare betonas gemmenskap mera.

Kan det inte ligga något i detdär ochså??

Tror det är en blanding av olika komponenter.

Posted on: 2010/8/23 13:17
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper