vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Byfånen från dalarna?

See User information
Quote:

Fick svar från hans epost. Han sade att det rört sig om ett elavbrott och under tiden hade någon raderat många av hans konton och bytt en del av hans lösenord, han har för tillfället tillgång till sin epost.

Som sagt, går från klarhet till klarhet. På tiden att mänskligheten kommer till den punkt, där fred och omtanke får råda. För att inte tala om sunt förnuft...

Får väl snart börja med kryptering av dessa poster för att få bibehålla någon form av rättigheter för människan man är... På något sätt skäms jag för hur vissa vuxna människor beter sig.

Posted on: 2010/8/25 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är upptagen just nu men kopierar delar av han epostmeddelanden till mig:

Igar hade vi elavbrott i huset och telefonledningen gick och dog. Tankte inte mer pa det.

Jag uppskattar era mail. Men fatta va javla forbannad man blir nar man inte kommer in pa mailen forst...
Och sen nar man ser att over 1ars bloggande ar deletat blir man lite lack!

Hursomhelst.

I'll be back!

Gubbkram pa er :) Tur ni finns - tack for att ni horde av er. Det var bara era brev jag sag i inboxen namligen...

Byfanenfrandalarna

Posted on: 2010/8/25 15:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Härligt. Finns deten möjlighet att du kan kontakta din leverantör och se till att dom språrar mm, samma med dom som hostar servrarna du hade epost mm på?? Dom borde ha det loggat, med IP mm

Är det ett privat påhopp, bör du kunna få ut en ersättning för den tid du lagt ned. Om det inte är privat, bör du få det besvarat med...

Även kanske en restore på din mail mm av dom som hostar din information...

Tycker du borde undersöka detta djupare. Om inte för egen del, så kanske för dom som kommer åka på detta senare?

Posted on: 2010/8/25 15:37

See User information
Det stämmer som jin83 skriver
Fick detta från vår "fåne" nyss

Hej Staffan!

Igar hade vi elavbrott i huset och telefonledningen gick och dog. Tankte inte mer pa det. Sen nar jag antligen kom online var denna mail helt omojlig att komma in pa.
Efter manga om och men lyckades jag aterstalla losenordet och via min alternativa mail fa ett nytt password sa jag kunde logga in.

ALLA mina e-mail ar borttagna t.om i skrapfoldern/spam, alla mina mail med anvandaruppgifterna for bloggen, facebook och youtube likasa.

Jag skulle naturligtvis aldrig haft alla losenord pa ett och samma stalle ! GRRR!!

Jag mar fysiskt bra men ar psykiskt allmant skarrad och forbannad. Jag far i varsta fall oppna en ny blogg och facebook men det jag stor mig mest pa ar att alla youtubeklippen blivit raderade.

Jag ar inte sjalv nagon hacker och har inte kunskapen att trejsa detta - den enda forklaring jag har ar att nagon kommit in i min mail och sedan bytt losenord, raderat och forstort.

Jag har en extern harddisk som jag har en del material sparat pa dock sa det gar nog fixa tillbaka en del online men det ar drygt tidsmassigt.

Far samla mig och aterkomma med mer info.

Mvh
Byfanenfrandalarna

Posted on: 2010/8/25 15:40

See User information
Nån kan ju kanske påtala för honom att en backup finns alltid hos leverantören till webbhotellet, en återställning bör vara möjlig????

Posted on: 2010/8/25 15:44

See User information
Ja, datan går att få tillbaka, samt en logg av vem som gjort åtkomst till infomationen.

Har jobbat med server övevakning och denna information kan du fårner till MAC adressen på burken du loggat på med och vilka åtgärdet som gjorts. Frågan är hur längesedan detta hände.

Dock kostar informations hantering och ibland raderas det efter ett tag.
Hotmail har väl 90 dagar på sina mail, om jag inte minns fel (Även om du deletat det)?

Posted on: 2010/8/25 15:48

Anonym
Vem hostar @post.com?

En lärande läxa för alla som på något sätt stör maktelitens framfart är nog att använda flera e-post-konton för olika ändamål. Bra och varierade lösenord.
Och externa back-up:er

Jag hittade i höstas en sida där man kunde spåra om myndigheter snokar på ens blogg/hemsida. Man kunda lägga upp en osynlig bild i html-koden som sedan kände av en viss range av ip-adresser och signalerade detta på något vis tillbaks till deras server.
Någon som vet adressen? (om det fortfarande existerar/funkar)

See User information
Tror inte att han kollar denna tråden, om ni vill kontakta honom är det nog bättre med epost:

star666@post.com

Posted on: 2010/8/25 15:56

See User information

Post.com är reggat på (Sökte på register.com):

Registrant:
World Media Group, LLC
ATTN Domain Inquiries
90 Washington Valley Rd., #1128
Bedminster, NJ 07921
US

Domain Name: post.com
Created on..............: 1998-11-04
Expires on..............: 2017-11-03

Administrative Contact:
World Media Group, LLC
ATTN Domain Inquiries
Bedminster, NJ 07921
US
Phone: +1.9089030200
Email: domains@world.com

Technical Contact:
World Media Group, LLC
ATTN Domain Inquiries
Bedminster, NJ 07921
US
Phone: +1.9089030200
Email: domains@world.com

Posted on: 2010/8/25 16:16

Anonym
hmm... såvida inte byfånen är ett vida internationellt hot, vilket jag inte riktigt köper även om han absolut "stör" mer än andra, så borde det vara någon som hackat hans lösen på annan väg, och på så vis kommit åt och släckt alla konton.
Fast det där med strömmen och telefonen är iofs skumt...
Är det nån som har pejl på hur greklands rättväsende/makt/styre vs sveriges funkar? Skulle kunna vara någon form av "anti-terrorist-enhet" inom någon grekisk polisiär myndighet... långsökt kanske?

...och detta diskuterar vi öppet, här på vaken, som definitivt har hökögon på sig från alla möjliga håll :D
Men det ska vi fortsätta med.
För mig står vakenhet för kärlek.
Och rättvisa.

<3 :)

Anonym
Hej allihop! Byfanen here (BFD).

Wordpress kunde ej aterstalla en blogg som var deletad. Dom hanvisar till Google Cache. Ar dar nu och ser min gamla blogg cachad av google. Fragan ar bara hur jag gor nu. Hmm...

See User information

Men kan du inte begära att dom kollar loggarna och vem det är som förstör för dig?

Posted on: 2010/8/25 18:13

Anonym
I varsta fall far man klippa och klistra in fran google cache till nya bloggen jag bygger nu: http://bondeupproret.wordpress.com

Har mailat dom

Anonym
Om du kan hitta och se den den cachad så kan du ju iaf spara ner sidan, texter och alla bilder.

BFD, vi är såklart nyfikna i detta real-time cnn-drama i konspirationsdjungelns mecka, på din teori kring det som hände

shoot.

Anonym
Igar eftermiddag hade vi elavbrott nagot som inte ar allt for ovanligt i Grekland och sarskillt Aten-omradet. Sa jag tankte inte mer kring detta. Men sen funkade inte telefonerna heller och det ar valdigt ovanligt att dessa 2 kritiska funktioner bara dor. Jag fick tillbaka strommen fore telefonlinan fungerade. Och jag kom inte online forns sent igar kvall. Det var da jag inte kunde logga in pa mailen. Sen sag jag att bloggen, facebook och youtube-klippen var borta Efter ett tag lyckades jag fa ett nytt password till mailen som skickades till min alternativa mail och kom da in pa min star666@post.com. Allt i min inbox var raderat. Nagon hade lyckats ta sig in i min mail och pa sa vis fatt tillgang till mina anvandaruppgifter till ovriga sidor. Javligt klantigt att ha allt tillgangligt dar. Men man tanker inte att man ska bli drabbad forns det hander heller. Jag har ingen misstankt person eller grupp som jag skulle ha retat mer an nagon annan direkt. Fast vad vet man. Man kanske trampat pa nagra omma tar trots allt.

Rent konspirationsmassigt fattar jag inte hur det har gatt till. Visserligen ar mitt modem ocksa wireless men jag kor alltid med vanlig kabel fr modem till datorn. Enda tankbara skulle vara att man via tradlost natverk tagit sig in i datorn efter att strommen hoppade igang?

Jag har ringt min ISP och fragat om dom lamnat ut personuppgifter kopplat till mitt ipnummer till nagon och det hade dom inte och skulle aldrig gora heller.

Har mailat wordpress och fragat om dom kunde aterstalla bloggen via nagon form av backup och dom kan inte aterskapa en blogg som blivit deletad av en inloggad behorig anvandare. SUCK! Sen har mitt google konto blivit raderad och eftersom detta ar kopplat till min youtubekanal sa maste jag troligtvis skapa ett nytt konto.

Haller i skrivande stund pa att forsoka radda sa mkt jag kan via google cache. Har en del sparat pa extern harddisk iofs sa det kanske ordnar sig sa smaningom. Ar mest irriterad att youtubeklippen ar borta, for jag har inte backup pa alla. Visserligen kommer jag gora nya annu mer arga klipp men anda.

Det ar bara kampa pa nu och inte ga och grava ner sig.

See User information
Tragiskt!! Men som sagt infowarriors är sega.... *L

Mycket ska det till för att övertygelsen ska kunna raderas den med ;))))

Hade det inte varit för tele och ström, skulle man kunna tro annat..... hmm...

Finns olika backup-program till WP dags att skaffa det.. jag med.... ;))

Posted on: 2010/8/25 19:20

See User information

OMG! Fick upp en nyhet på youtube på en jag subbar på... klicka på den o...

Quote:

Detta videoklipp visar innehåll från The Orchard Music, Sony Music Entertainment och Craze Productions. En eller flera av dem har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl.

Inte en chans att dom hunnit se den i sin helhet... Sa bara poff, så var den borta...

Titeln var;
"The Big Picture of the truth - The Calling part 1 of 8"

Flitiga, dom rackarna... Program som spindlar runt... Fler av orden i rubriken fick väl en siren o blåljus att gå av i kontrollrummet...

Posted on: 2010/8/25 21:32

See User information
Aha.. Fick just frågan av en annan av Byfånen-från-Dalarnas vänner på facebook om jag visste var han tagit vägen, och måste säga att jag tycker att detta är ganska obehagligt - om än inte så förvånande. Ju mer transparenta saker och ting blir, desto mer desperata blir de som är vana att slippa insyn.

Håller dock med Greensparrow: Mycket ska det till för att övertygelsen ska kunna raderas den med.

Posted on: 2010/8/26 10:26
Rainbow Warrior

See User information
Där är du ju bfd! :) Skönt att se dig!
Kämpa på, de kan inte vinna.

Posted on: 2010/8/26 10:29
Rainbow Warrior

See User information
re:Miri

Skönt att känna på Miris energi....

Namaste....

Posted on: 2010/8/26 10:37

See User information
Namaste Greensparrow.

Posted on: 2010/8/26 10:50

Anonym

See User information

Vad har nu hänt med wox?

Alla PMs från honom är "Anonyma" och posterna saknar härkomst?

Slutade han eller?

Posted on: 2010/8/27 4:41

Anonym
haha....om man använder google reader och prenumererar på bloggar och andra sidor så brukar alla inlägg finnas kvar även fast bloggen är borta
min prenumeration på BFDs blogg är helt raderad :D

nåväl...

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper