vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Filmer som propaganda.

See User information

Finns ju gott om filmer som rullas ut med underliggande propaganda.

Här är ett par jag sett som förbryllar mig, men det är så mycket som ligger i samma pipe med våra medier.

Eagle eye - Bra actionrulle. Dock med en underliggande ton på att "We the people" är fulingen.

Unthinkable - Ger tortyr en godkännande vy och en story som skall rättfärdiga det mot människor.

Har ni några liknande reflektioner, eller är min konspirationshjärna som spökar?

Posted on: 2010/8/25 14:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Filmer som propaganda.
Jag tycker att nästan varenda hollywoodrulle som prånglas ut nu för tiden är obehagligt full med exempelvis frimurarsymbolik i alla dess former, och mer känns som nån sorts propaganda för hur vi fåren skall tänka.

Unthinkable har jag inte velat se, efter att ha läst mig till vad den handlar om och vilket budskap den ger, men på imdb får den väldigt gott betyg och en väldans massa röster/tittare. sjukt.

mycket av världen och människorna däri är sjukt idag. Kanske har filmerna och tv'n vi blivit matade med format oss till människan vi är idag mångt mycket mer än vi inser?

Väldigt mycket undergångs-filmer senaste året med 2012 som ett starkt startskott.
Filmen "Knowning" med nicholas cage är sjukt nedsmetad från första till sista rutan med symbolik. I filmen "förutspås" olje"olyckan" i mexikanska gulfen. 1 år innan den skedde.
Se senaste Sherlock Holmes-filmen, där försöker dom öppet förlöjliga och töntförklara hela grejen om sig själva, Illuminati, som om det vore en löjlig fantasi.
Samma sak i men who stares at goats.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Filmer som propaganda.

See User information

Nu har Sverige hoppat på denna skiten... Denna blev väl debunkad i USA... T-ror babys... CIA/FBI hade aldrig hört talas om något liknande...

Här e debunken för US.
http://www.youtube.com/watch?v=x_zm6OaT-KY

EDIT: glömde Aftonlögnens länk... http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7674730.ab

Posted on: 2010/8/25 20:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper