vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ät dig ner i vikt – Praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor
[img width=300]http://bondeupproret.files.wordpress.com/2010/08/sten_efter.jpg?w=134&h=236[/img]

Sagt om Sten Sture Skaldeman och utdrag ur hans bok ”Ät dig ner i vikt – Praktiskt viktminskning för feta män och runda kvinnor”

”Sunt förnuft, parad med nyfikenhet, intelligens, och respektlöshet inför auktoriteterna är en nyttig ballast om man söker nya vägar. I den har välskrivna boken berättar Sten Sture Skaldeman hur han genom egna studier hittat en effektiv och välprövad metod för viktminskning.

Han är inte snäll mot dagens kostexperter och de kommer säkert att peka på alla risker man utsätter sig för om man följer hans råd. Men ta det lugnt – det finns inga vetenskapliga belägg för att den fettrika kosten som Skaldeman förespråkar leder till ohälsa.”

Uffe Ravnskov, med dr, docent

”Jag har viktminskning som en av mina specialiteter. Det är ofta otacksamt arbete, eftersom så få lyckas gå ner i vikt och behålla den nya vikten. Den av mina patienter som lyckats bäst är utan tvekan Sten Sture Skaldeman. Under de år jag behandlat honom har han förvandlats från en gravt överviktig person till en smal människa med utomordentliga hälsovärden.

Jag borde vara stolt över ett sådant behandlingsresultat, men problemet är att Sten Sture nått sina framgångar genom att bryta mot i stort sett alla hälsoråd jag brukar ge. Jag vågar inte gå i god för hans radikala fettätarrecept, men jag kan gå i god för att han blivit en ny människa.”

Bo Kuritzén, leg. läkare

Skaldemans modell för naturligt ätande

1. Socker gör dig fet.

2. Vi lever i ett sockerförgiftat samhälle. I stort sett allting i livsmedelsaffärens hyllor är smygsockrat, eller laddat med lättsmält stärkelse som kroppen tolkar som socker.

3. Naturlig mat, den mat som människan är avsedd att äta gör dig smal.

4. Den bästa naturliga maten kommer från animaliska källor. Där finns alla näringsämnen du behöver och där fins vitaminer och mineraler i överflöd.

5. Världen över är sockerätarna feta och de som äter naturlig mat smala.

6. Världen över är sockerätarna sjuka. Socker och stärkelse ger övervikt diabetes, högt blodtryck och hjärt- och kärlsjukdomar.

7. Världen över är de som äter animalisk mat befriade från just dessa sjukdomar. En folkgrupp som lever på kött och fett är alltid friskare än en folkgrupp som lever på socker och stärkelse.

http://bondeupproret.wordpress.com/de ... a/lchf/at-dig-ner-i-vikt/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper