vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tom.Cruise.Scientology.Video[Banned.from.youtube]

See User information
This is an insane indoctrination video with famous actor and nutcase Tom Cruise babbling on about the greatness of Scientology.

Since the Church of Scientology keeps pulling this video off of every site it appears on.. TRY TO PULL IT FROM THIS SITE FUCKERS!!

Btw, if scientology is supposed to save the world or something, why do they want their "promotion" video deleted everywhere?

http://thepiratebay.org/torrent/39789 ... %5BBanned.from.youtube%5D

Posted on: 2009/2/18 16:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tom.Cruise.Scientology.Video[Banned.from.youtube]
TPB verkar köra en kampanj just nu mot dem... Kan det ha med rättegången att göra?

Klicka på bilden:
http://thepiratebay.org/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag förstod ingenting han sa i filmen, är det så att de klippt bort dom delar han verkligen kommer till någon poäng, lr är Tom cruice så här lost?. bitvis är han ganska läskig, alla får ju tro vad de vill men jag har inte mycket övers för kutler som säljer frälsning.

Posted on: 2009/2/20 19:05
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
BiReal

Ja jag fattar inget vad han snackar om heller.

Kolla den här, han verkar ju helflippad
http://www.youtube.com/watch?v=F3XNBX9E9Ls&feature=related

Och det verkar vara fler som tycker så hehe :)
http://www.youtube.com/watch?v=fYBTlI1-fHg&feature=related

Posted on: 2009/2/20 22:12
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica

Anonym
klippen är tagna ur sitt sammanhang... men som sagt, han verkar vara en aning förvirrad. Fanatiskt manipulativt intryck, lost, religiöst.

Anonym
Resized Image

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=6NS5unTRJDg&feature=fvst

"Ny" doc om världens konstigaste religion.

Jag tycker verkligen om Will Smith och hans filmer och han verkar vara en bra människa, hur fan lyckas dom dra in honom i den här skiten?

Posted on: 2010/8/29 11:32

See User information

Ja, tycker det finns många fallgropar på vägen. Så många rörelser som tar "sanningar" och "verktyg", sedan formar om efter eget tycke.

När en människa resonenrar med inre sanningar men på samma gång leds (utan att enbart reflektera mot sig själv) kan det gå fel. Någonstans på vägen väljer vi att ta emot någon annans sanningar som ens egna. Vi har ju blivit uppforstrade att följa andra.

På samma gång, kan man säga precis detta om våra vanligaste religioner... Om vi e riktigt neutrala. Vad som skiljer är enbart vad vi är uppfostrade att acceptera som "normalt" och status quo.

Posted on: 2010/8/29 11:55

See User information
Runt 1967-68 blev scientology kända i min hemstad. Flera av mina vänner gick med och det märktes direkt att något hänt. De var faktiskt lite inne ett tag med sin apparat som de förvånade många med, burkarna man skall hålla i handen och som säges kunna ge utslag ungefär som en lögndetektor. De som var med gled ur min händelsehorisont efter ett tag men verkade glada och nöjda när man träffade dom.

Dom var dessutom strängt sysselsatta med att värva nya medlemmar och ta hand om dom. Ledaren besökte min hemstad i sin 96 meter långa yacht Athena och en bekant som var medlem fick skepparexamen och följde med på diverse seglingar. Det förekom en del underligheter som att man skulle styra båten och ha kontakt med maskinrummet via telepati och sånt men eftersom detta var det flummiga 70-talet reagerade man inte särskilt. Hare Krishna och Ananda Marga var mycket värre!

Men sedan kom en period när det sades att avhoppare från rörelsen hölls kvar med hänvisning till att de var skyldiga pengar för utbildningar de fått och inte betalat för. Förtvivlade föräldrar framträdde i TV och sade att deras ungdomar kidnappats av rörelsen och blivit så förändrade att de inte var kontaktbara.

Detta hände i flera länder och de blev förbjudna exempelvis i Australien och Västtyskland.

På sätt och vis tyckte jag att det var fel att förbjuda en rörelse som i alla fall inte predikade våld och som drev en del drogavvänjningsprogram som tydligen gav vissa resultat, men jag var ledsen för konflikterna med föräldrar och anhöriga. Glöm inte att jag hade bekanta i rörelsen och hade svårt att tänka mig in i en situation där de skulle hålla folk mer eller mindre fångna.

Senare har jag förstått att en del av dessa fall nog berodde på att scientology ofta vänder sig till människor som är i riskzonen för att utveckla psykiska sjukdomar, jag tänker förstås mest på shizofreni. Om deras terapier har satts in för att hjälpa någon i den situationen är det inte säkert att omgivningen uppfattar orsak-verkan-sambandet på rätt sätt. Utan man beskyller scientologerna för att ha satt griller i huvudet på den sjuke, vilket nog inte är helt rättvisande tyvärr.

En besynnerlig religion för besynnerliga personer är vad det är. Men annars tycker jag inte att det hela egentligen skiljer sig så mycket från exempelvis katolska kyrkan... om den varit helt okänd för allmänheten och presenterats på engelska som en nyhet hade man nog reagerat ungefär likadant som på scientology.

Tänk själv: korgossarna, de ogifta prästerna, bikten, helgonen, exorcism, heliga guds moder, äta fisk på fredagar och alla andra hyss...

Posted on: 2010/8/29 15:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper