vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#1


See User information
Vad nu?

"Enligt polisen finns dock inga rapporter "om bortförda barn eller barn som ofredas på detta sätt".
Polisen vill att allmänheten ska kontrollera varifrån uppgifterna kommer och inte sprida dem vidare. På så sätt hoppas man kunna sätta stopp för ryktesspridningen."

http://www.expressen.se/nyheter/1.212 ... n-varnar-for-falskt-rykte

Lite fler tidningar:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/poli ... or-falskt-rykte-1.1168333

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6264886

http://www.metro.se/se/article/tt/2010/09/10/facebookrykte/

Även i min lokaltidning. Artiklarna ser likadana ut,

Posted on: 2010/9/10 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#2


See User information
Fast det är ju ganska viktigt att man informerar allmänheten om rykten. Man ska inte skrämma upp föräldrar och barn i onödan.
Jag tror mycket av det där barn sagt att det var främlingar i en bil som försökte locka med sig dom oftast är någon som stannat och frågat efter vägen. Barn hittar på saker och ting... Jag kommer ihåg hur vi själva skrämde varandra om män i skogen bakom skolgården osv.
Jag minns det så väl... Fröken sa det nog bara var en blottare och så var det inget mer med det. Idag skulle halva poliskåren komma för en blottare vid en skolgård.

Posted on: 2010/9/10 14:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#3


See User information
Jo precis själv var jag livrädd för liknande händelser när jag va liten.

Men varför sprider folk rykten? har själv inte ens varit medveten om dessa rykten :)

Posted on: 2010/9/10 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#4


See User information
Det börjar som jag misstänker det att en man i en mörk bil frågar en liten tjej eller kille om vägen till ditten och datten och sedan börjar den lilla fantisera ihop någonting läskigt i sitt huvud eftersom föräldrarna varnat barnen om att man ska springa och skrika om okända försöker locka med dom i bilen eller nåt.

Posted on: 2010/9/10 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda ba
#5


See User information
Åter agerar "wavemaster" som vore han etablissemangets lakej..

Vilket är farligast?

Att rykte som gör att familjer för ett tag tar det säkra före det osäkra och håller utkik efter mystiska män i mörka bilar - eller barn som kidnappas?


Posted on: 2010/9/12 15:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#6
hur är det med flerstegstänket? polisen gör inte uttalanden utan order uppifrån. så vida inte det gäller specifik fakta kring pågående fall. således är detta en genomtänkt avdramatisering.. syftet är isf att barn snart kommer "försvinna". och att ingen ska inse den omfattande skalan..

(avseende wavemaster behöver man bara säga "computerror")


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#7


See User information
@nick: Helt rätt tänkt!
@Chibi: Det som fick mig att reagera, varför ens göra ett sånt utlåtande för lite "rykten", finns väll värre rykten då?

Posted on: 2010/9/12 17:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Polisen varnar för falskt rykte. går ut och varnar allmänheten för falska rykten om bortförda barn.
#8
jepp nano.. precis så är det.. därför bör man anta något annat.
dvs varningen för rykten har en annan avsikt än vad de säger.
det finns ingen logik i att varna för falska rykten. helt idiotiskt.
känns som det kanske kommer försvinna barn från gatorna.
kanske behövs mer blod till illuminati-källaren, vad vet jag.
nån dumprälle kanske har fått för sig att "gud" vill ha offer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS