vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 9 »

Re: Ni som röstade på SD...

See User information
Kommunister röstar, och då ochså på kommunister eller vänstern.

Att ni är högerextrema visar ni fint med just det argumentet och erat ställningstagandet inom nazistiska ideologier.

Vad man gör på vaken när man propagerar en Antichristagenda är vad jag ställer mig frågande till??

Och när blev vaken en politisk plattform för detta hjärntvätteri??

Ja Wavemaster nog är dom hjärntvättade alltid.

Behövs kanske en liten smäll där så dom vaknar.

Vet inte riktigt det är svårt med förgiftade sinnen dom vaknar inte förrän dom får svälja sin egen skit dom skapar.

Posted on: 2010/9/20 12:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är inget som är spikat och klart. Men deras framtida samarbete kommer också vara spännande för både sidors väljare kommer ha motsättningar.

Posted on: 2010/9/20 12:33
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du vet inget om att eliten vill ha SD i makten. Så tar inte det som ett argument. Som sagt du har ju inga svar på hur vi ska lösa invandringsproblematiken och islams inflytande över vår lagstiftning, det är vad det handlar om. det är vad som finns i SD partiprogram du kan titulera dem vad du vill. Men thats it därför sitter de i riksdagen.

Posted on: 2010/9/20 12:37
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Vad man gör på vaken när man propagerar en Antichristagenda är vad jag ställer mig frågande till??

Oj vad du motkämpar eliten ojojoj duktig liten Goyim.

Lösningar skapar man inte genom att splittra gemmenskapen i landet och ge vind i seglena till dera agenda utan genom att exponera egghead.

Posted on: 2010/9/20 12:45
Resized Image

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Du vet inget om att eliten vill ha SD i makten. Så tar inte det som ett argument. Som sagt du har ju inga svar på hur vi ska lösa invandringsproblematiken och islams inflytande över vår lagstiftning, det är vad det handlar om. det är vad som finns i SD partiprogram du kan titulera dem vad du vill. Men thats it därför sitter de i riksdagen.
Jag har visst svar på hur vi ska lösa integrationspolitiken, men det kräver solidaritet och mycket pengar i nybygge, för först måste miljonprogrammen rivas.
Förresten har vi ju allt fler muslimer i landet, så det är bara naturligt om de islamistiska influenserna blir större. hursomhelst är inte det någonting som påverkar oss icke-muslimer.

Quote:

BiReal skrev:
Det är inget som är spikat och klart. Men deras framtida samarbete kommer också vara spännande för både sidors väljare kommer ha motsättningar.

Jag sa inte att det var spikat och klart, jag sa att kraven för samarbete var spikade och klara och godtar alliansen detta går MP över redan nu.
Du anklagade mig för att inte läsa vad du skriver, men din läsförståelse verkar det vara illa ställt med.

Posted on: 2010/9/20 12:57

See User information
Quote:

Shen skrev:

Oj vad du motkämpar eliten ojojoj duktig liten Goyim.

Lösningar skapar man inte genom att splittra gemmenskapen i landet och ge vind i seglena till dera agenda utan genom att exponera egghead.

Din logik är som kring den "gemenskap" man/"offret" kände med boven i bankvalvet, vilket gav upphov till beteckningen Stockholmssyndromet.

Först löser man upp, och den upplösta gemenskapen programmeras med tänk kring "alla tillsammans" etc, och som Beria sa så kommer västerlänningar at tro att deras tankar är deras egna - så de upprepar som mentalsjuka ord som gemenskap.

Fångarna i ett fängelse, eller en maffia (Sverige/Samsara) ser inte längre än sin egen bubbla, de har krympt till det.

Avprogrammera dig och vakna upp ur kommunismen.

Posted on: 2010/9/20 12:57

See User information
Quote:

Att man tvingar människor till att tiga betyder ju inte att det finns gemenskap. Du kanske vistas mycket ute i skogen, men jag träffar mycket människor som jag diskuterar med, och i invandringsfrågan har de flesta en åsikt, som de aldrig får ventilera högt, då blir man attackerad fysiskt eller verbalt. Så är det.
Nu har vi en situation där dessa undantryckta och censuerade åsikter får komma ut och det är högtid, annars gror det under marken.

I malmö blev SD tredje största parti, trots att det är den stad som har blivit mest berikad på mångkultur, hur kan det komma sig? vad är det människor inte tycker om? varför känner de sig inte rika på mångkulturen? mm det är de frågorna man ska ställa sig och hur det kommer sig i det mest politiskt korrekta landet i världen att 300 000 valde att rösta på SD.
Detta är vad du ska fråga dig.

Posted on: 2010/9/20 12:58

See User information
Wavemaster: Enligt Reinfeldt har en diskussion med Miljöpartiet ännu inte ägt rum, och miljöpartiet hävdar att inga samtal har inletts. Så jag vet inte hur dom där kraven kan vara spikade och klara.

Posted on: 2010/9/20 13:01

See User information
Quote:

BiReal skrev:
I malmö blev SD tredje största parti, trots att det är den stad som har blivit mest berikad på mångkultur, hur kan det komma sig? vad är det människor inte tycker om? varför känner de sig inte rika på mångkulturen? mm det är de frågorna man ska ställa sig och hur det kommer sig i det mest politiskt korrekta landet i världen att 300 000 valde att rösta på SD.
Detta är vad du ska fråga dig.

Vi är bägge överens om att integrationspolitiken inte fungerar, men SD presenterar ingen lösning på problemet, bara ett drastiskt utspel som inte fungerar i en bättre värld. De som röstat på SD i Malmö har gjort det av missnöje och för att de inte förstår problemet som det egentligen ser ut.

Posted on: 2010/9/20 13:02

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Wavemaster: Enligt Reinfeldt har en diskussion med Miljöpartiet ännu inte ägt rum, och miljöpartiet hävdar att inga samtal har inletts. Så jag vet inte hur dom där kraven kan vara spikade och klara.
MP har lagt fram sina krav, men inte i ett möte, så bollen ligger hos alliansen. Vad är det du inte förstår?

Posted on: 2010/9/20 13:03

See User information
haha du är ju för skön, du säger ju att kraven var spikade och klara som att sammarbetet var redo att börja. Men de har ju inte fört några samtal , tror du inte moderaterna har något att säga till om deras krav också? vad är det du inte förstå egentligen. pinsamt.

Posted on: 2010/9/20 13:05

See User information
Wavemaster:
Okey hur ser problemet ut i malmö då? du som förstår..

Posted on: 2010/9/20 13:06

See User information
Quote:

BiReal skrev:
haha du är ju för skön, du säger ju att kraven var spikade och klara som att sammarbetet var redo att börja. Men de har ju inte fört några samtal , tror du inte moderaterna har något att säga till om deras krav också? vad är det du inte förstå egentligen. pinsamt.
Kraven är spikade och klara. De vill ha en vice statsministerpost. Detta måste Reinfeldt ta ställning till innan samtal inleds förstår du väl? Var inte så träaktig BiReal. Min respekt för din vakenhet har fått sig en redig törn redan. Jag förstår liksom inte vad det är som är så svårt för dig att förstå. Du klagar dessutom på att Shen skriver "lol", när du själv skriver "haha"...

Quote:

BiReal skrev:
Wavemaster:
Okey hur ser problemet ut i malmö då? du som förstår..

Öppna ögonen och titta. Det var inte det jag sa jag ville diskutera, utan lösningen. Du vill ta korven från den ände ketchupen inte droppar ifrån för att det blir enklast för dig då du inte spiller på dig själv. Vänd på korven.
Försök inte nedvärdera mig, för jag har redan sagt vi är överens om att integrationspolitiken är fel.

Posted on: 2010/9/20 13:10

See User information
Va jag har aldrig sagt något om att Shen skriver "LOL", men ni är duktiga på att stoppa ord i andras munnar. Alltså det ingår lite mer i en politik än ett krav på viceminister position, det är inte så enkelt.

Nå hur ser situtionen ut i malmö som du förstår dig på.. ?

Posted on: 2010/9/20 13:13

See User information
Förlåt, det var Arthax som skrev om Shens "lol", men varför läser du inte igenom vad jag skriver?
Jag är inte intresserad att diskutera hur problemet tar sig form, för det är det som ger dig mer vatten på kvarn. Jag är villig att diskutera hur man kommer till rätta med problemet.

Posted on: 2010/9/20 13:15

See User information
Jag kan inte förstå hur du resonerar i en politisk diskussion, du sa följande:

""De som röstat på SD i Malmö har gjort det av missnöje och för att de inte förstår problemet som det egentligen ser ut.""

Då frågar jag dig, hur detta problemet ser ut eftersom du förstår dig på det. Då svarar du:

"Jag är inte intresserad att diskutera hur problemet tar sig form, för det är det som ger dig mer vatten på kvarn. Jag är villig att diskutera hur man kommer till rätta med problemet".

Ofta när man vill komma till rätta med ett problem så måste man ju identiferat själva problemet.

edit: Att du vill diskutera problemet tycker jag ju är bra, eftersom det är det jag också vill , jag vågar säga att det är vad majoriten som röstade på SD vill. Partiet må härstamma från vit makt rörelse och annat skräp men det tar inte bort vikten av frågorna de för. Sverige är väldigt toleranta och mina vänner som gick och rösta på SD är långt ifrån rasister, utan det är frågorna som attraherar inte partiet.

Posted on: 2010/9/20 13:21

See User information
Quote:

adekvat skrev:
Quote:

Quote:
uschliga islamisterna

?

Känner du inte att du e ute på lite "svag is" med sådana uttryck gatlopp?

Den svaga isén vilar Sverige på, och Europa som helhet.

Kalla de för muhammedanerna då, om det verkar bättre.

Låt mig säga en sak, sedan lämnar jag tråden. Detta säger jag i all välmening till er alla som innehar främlingsfientliga hållningar.

Nog är det riktigt att SD skall innefattas av dom regler "spelet" tillhandahåller, det skall ju representera befolkningens röster.

Men jag vill inte höra talas om att ni skall ha era rättigheter och med allt vad det innefatta för er egen del med dess fulla potential.

Quote:
Article 2
Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth
in this Declaration, without distinction of any kind, such
as race, colour, sex, language, religion, political or other
opinion, national or social origin, property, birth or other
status
.

Att sedan hålla på med cherry-picking enbart för enbart eget bästa och egoistiska mål, handlar långt ifrån moraliskt ansvar och handlande. Jag tycker SD skall få den plats valet utvisade.
Jag gillar kanske inte det själv, men det handlar inte om vad jag tycker. Att ha denna typen av diskussion på ett Vaken-forum och påstå sig vara vaken, sedan basha människor på det sättet.

Kanske valet av forum inte är det lämpligaste för dessa människor?

Posted on: 2010/9/20 13:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Quote:

BiReal skrev:
"Jag är inte intresserad att diskutera hur problemet tar sig form, för det är det som ger dig mer vatten på kvarn. Jag är villig att diskutera hur man kommer till rätta med problemet".

Ofta när man vill komma till rätta med ett problem så måste man ju identiferat själva problemet.
Jag anser det är en kvasidiskussion, eftersom jag vet mycket väl hur problemen ser ut. Du vill bara diskutera dem för att få vatten på din SD-kvarn som en ettrig terrier.
Lyft diskussionen ett snäpp

Quote:

BiReal skrev:
edit: Att du vill diskutera problemet tycker jag ju är bra, eftersom det är det jag också vill , jag vågar säga att det är vad majoriten som röstade på SD vill. Partiet må härstamma från vit makt rörelse och annat skräp men det tar inte bort vikten av frågorna de för. Sverige är väldigt toleranta och mina vänner som gick och rösta på SD är långt ifrån rasister, utan det är frågorna som attraherar inte partiet.

Jag anser också att de frågorna SD för är viktiga, men jag ställer mig inte bakom SD's "lösningar", för de är inte långsiktiga utan bara korkar i hålen som snart blir ett större hål.
Hela underredet på båten måste ses över, annars skjunker skutan. Det blir dyrt och kostsamt - Javisst... Men det är enda alternativet till att få den här skutan att fortsätta segla. Tyvärrr vill inget av blocken ta på sig den rollen att laga skutan, eftersom det tömmer kassan så hårt.

Posted on: 2010/9/20 13:31

See User information
Ja men då kan man ju inte beskylla det enda partiet som är redo att ta ansvar över frågan.
Nej jag vet faktsikt inte din utgångspunkt och syn på problematiken. SD som fick 10% och blev tredje största parti i Malmö vet tydligen inte heller enligt dig. Så ville jag att du skulle informera om det. Men det behöver du inte göra, vi lämnar det där.

Vatten på min kvarn, nja alltså problemet kan ju ha många olika dimensioner, jag anser ju att det är flera olika pusselbitar, där den egna självbilden av sverige som har vuxit fram där man nedvärderar sin egna kultur och traditioner, man brukar hävda att kultur är potatis, kåldolmar och midsommarstångar när kultur i realiteten är så brett att det inte går att defineras och därmed blir det väldigt otydligt vad man egentligen ska integreras till när man kommer till Sverige.

Så jag beskyller inte enbart invandringen men den är en ganska stordel av problematiken, inte de själva individerna utan mängden på en blandad kultur som strömmar över gränserna utan att några särskilda krav på svensk integrering ställs, samtidigt så kan vissa kulturer skilja sig avsevärt mot den man möter här i Sverige och det är väl där som grenar inom islam krockar med den svenska kulturen och lagstiftningen, där är det anser jag viktigt att sätta ner foten och säga att svensk lag är lika för alla oavsett etnisk eller religiös bakgrund. Tyvärr gör man inte det i sverige utan man anpassar sig efter fundamentala element.

Samtidigt har jag invandrar vänner som faktsikt inte vill integreas i det svenska samhället utan man vill leva precis som man gjorde i bergen i turkiet, man har även i flera fall en väldigt nedvärderande syn på svenskar, som i motsatt läger hade stämplats som rasism.
Så det är mycket som spelar in, men att invandringen till sverige måste begränsas ser jag som en självklarhet, den är i sin nuvarande form extrem och direkt destruktiv för ett samhälle.

Samtidigt får jag ber om ursäkt för min brist på ödmjukhet under delar av denna diskussionen det är uppenbarligen ett hett ämne och det var väl precis debatt och diskussion jag sökte.

Posted on: 2010/9/20 13:58

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Samtidigt har jag invandrar vänner som faktsikt inte vill integreas i det svenska samhället utan man vill leva precis som man gjorde i bergen i turkiet, man har även i flera fall en väldigt nedvärderande syn på svenskar, som i motsatt läger hade stämplats som rasism.
Så det är mycket som spelar in, men att invandringen till sverige måste begränsas ser jag som en självklarhet, den är i sin nuvarande form extrem och direkt destruktiv för ett samhälle.

Låt dom leva hur fan de vill. I miljonprogrammen lever de ändå inte som de gjorde i turkiet. Jag menar inte integration att de ska bli svenskar, utan integration så de kan stå på egna ben.

Posted on: 2010/9/20 14:01

See User information
Absolut men jag kan inte komma till bergen i turkiet och leva precis som man vill, man måste respektera landet man befinner sig i.

Posted on: 2010/9/20 14:02

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Absolut men jag kan inte komma till bergen i turkiet och leva precis som man vill, man måste respektera landet man befinner sig i.

Dom kan få leva hur de vill, bara de accepterar våra lagar och regler. Jag vet att detta inte gjörs, men mycket av det beror på att de mår dåligt, precis på samma sätt som djur på djurparker kan må dåligt. Det är inte frågan om att återskapa deras hemmiljöer, men det blir för stor omställning att sätta dom i det trista gråa svenska som miljonprogrammen utgör. Jag vet att de själva söker sig dit, men detta beror på att de tror det är tryggt eftersom de har sina släktingar och landsmän där.
Ibland vet man inte vad som är bäst för en själv.

För att återgå till det som jag citerar... Skit i om inte du skulle kunna gjort så. Vad är det för barnslig mentalitet? Har du inga egna värderingar? Får inte människor leva som de vill för dig?

EDIT: Det många invandrare vill åstakomma här måste man vara mycket rik för att uppnå i Sverige. Det handlar om egen gård med ett i många fall nästan självförsörjande jordbruk... Ni vet ett sånt som det blev sån uppståndelse när Göran Person köpte för jag kommer inte ihåg hur många miljoner.

Posted on: 2010/9/20 14:06

See User information
Väl talat Wavemaster.

En länk till dig och alla andra!

http://kristofferhell.org/2010/09/sverige-1938/

Posted on: 2010/9/20 14:09

See User information
Precis därför måste vi bromsa invandringen så vi kan integrera de som redan är här.
Precis som du säger är ju att man inte accepterar svensk lag och regler en del av problematiken, samt den utsbredda rasismen emot svenskar. Så låt oss bromsa den okontrollerade anhörighetsinvandringen, dessa människor är inte i behov av vår hjälp och vi har ingen skyldihet att ge dem mat och husrum, låt oss spara det till riktiga flyktingar.

De får som du säger leva sålänge de följer svensk lag, problemet som jag tagit flera gånger är att svensk lag i flera fall rättar sig efter fundamentala grenar inom islam. I sverige klär vi inte våra kvinnor som ninjor, vi sätter dem inte bakom skärmar längst bak i klassrummen, våra barn badar tillsamans de går i skolan tillsammans och ibland serveras det fläskkött för bara ta några exempel.
Det måste ju vara grundläggande för integrering att våra barn oavsett etnisk tillhörighet och kön umgås.

Posted on: 2010/9/20 14:20

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper