vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: En tanke ang SD och deras syfte..
Självfallet så kan inte e person som röstar på ett mainstream parti vara vaken, lika lite som man kan vara vaken om man tror att sd kommer få ut oss ur EU/FN. Har märkt av en allt större politisk debatt i detta forum dom senaste dagarna och min besvikelse kunde inte va större. Lägger min röst på att vi döper om detta till SEMIVAKEN.se, alternativet vore ju 10-15 st kuggfrågor innan reg på sidan då slipper vi politiska IDIOTER här.
Här är förslag på några frågor.
1.Anser du dig stå till vänster eller höger inom politiken?
2.Tror du att världen mår bättre om Sverige stoppar invandringen?
3.Anser du att danderydsborna ska betala mer skatt än resten av Sveriges befolkning?

ni kan säkert ge förslag på några fler gallrings frågor, detta kunde resultera i att vi bara fick medlemmar som "kommit" hela vägen i sitt uppvaknande. tack för ordet /Damian

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
BiReal, gatlopp och alla ni andra som är här o ställer till.

Ni har en åsikt.

vaken.se = Åsiktslöst
fatta det

punkt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Quote:
Jag tror vaken kan göra mer om inte nya användare ser att SD har stöd på vaken.se

Nu får ni ge er, ni kan ju inte mena att ni vill ha censur, ni blir verkligen var ni försöker bekämpa. Ni ska verkligen inte klaga på kontrollsamhället er politisk korrekthet skriker efter kontroll.
Att diskutera nationella angelägenheter är inte rasism. Gå och anslut er till aftonbladets upprop istället.

Det är inte censur jag pratar om. Vi debatterar ju. Du får mycket väl säga ditt, men jag tycker inte det är så vaket att rösta på SD

Posted on: 2010/9/20 17:30

See User information
Nej det får du självklart tycka, men tongångarna i tidigare poster talar för att man vill ha censur, men kanske inte direkt av dig och det var då felaktiga att använda din kommentar.

Posted on: 2010/9/20 17:33
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:

Ni har en åsikt.

vaken.se = Åsiktslöst
fatta det

punkt.

Du projicerar. Åsiktslöst... det var därfär det skulle röstas på sajten antar jag...

Posted on: 2010/9/20 17:35

See User information
Quote:

Ni har en åsikt.

vaken.se = Åsiktslöst
fatta det

punkt.

Uhhh okey el commandante förlåt för att vi har en åsikt och att den inte var i linje med dig, förlåt för att min yttrandefrihet ställer till för dig. Jag borde bannas alternativt torteras fy vilket beteende.

Mmm tänk nu efter vad du själv promotar.

Posted on: 2010/9/20 17:36
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Han menar mig också ser jag det som.
Han menar att vaken.se inte står för någon åsikt, men vi vädrar våra åsikter här.

Tyvärr tog han två med samma åsikt som exempel.

Quote:

BiReal skrev:
Nej det får du självklart tycka, men tongångarna i tidigare poster talar för att man vill ha censur, men kanske inte direkt av dig och det var då felaktiga att använda din kommentar.

Jag vill som sagt inte ha censur, utan vill hellre utbilda dig så du förstår att du inte har en övergripande bild av problemet.

MSM och de etablerade partierna har det inte heller däremot, men jag har det och detta kanske kan liknas i debatten som deras svammel.

Jag tycker flykting- och integrationspolitiken bör ses över, men främst integrationspolitiken... Och inte på samma sätt som SD tycker.

Posted on: 2010/9/20 17:40

Anonym
@ adekvat
att det skulle röstas på sajten var jag en av de få som genast gick emot i tråden om du kollar (tyvärr utan gensvar)

@ BiReal
okej, såklart förespråkar jag åsiktsfrihet, men en del användares inlägg känns ibland väldigt vinklade åt det ena hållet mer än det andra. Vilket ger mig känslan att de tillhör någon form av "läger".

De enda "läger" som bör bekämpas i ett "vaket"/fritt community är de som går emot frihet och kärlek.

Sakfrågor om hurvida SD är ok eller ej hör hemma någon annanstans.

men okej, linjen är hårfin.

men nu släpper vi SD-grejen. Dom har säkert många vettiga saker på agendan. Men rasism och "stramare invandrarpolitik" hör definitivt inte hemma bland kärlek och frihet.

Det kan vi väl vara överens om iaf?

Anonym
Bireal skriver du el commandante redan? Vad händer i din skalle?
Fattar inte du att detta är ett forum för vakna personer?
Vi vill inte ha politiskt skitsnack här vi har VAKNAT och ser igenom politiska block. Svara gärna på några av mina frågor i mitt tidigare inlägg, va inte rädd för att utveckla dina svar.

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
@ adekvat
att det skulle röstas på sajten var jag en av de få som genast gick emot i tråden om du kollar (tyvärr utan gensvar)

men nu släpper vi SD-grejen. Dom har säkert många vettiga saker på agendan. Men rasism och "stramare invandrarpolitik" hör definitivt inte hemma bland kärlek och frihet.

Det kan vi väl vara överens om iaf?

Jag tror jag uttryckte mig dåligt... jag menade att man skrev att man skulle rösta på vaken.se, skriva det på valsedlar, inte att det ordnades röstning på vaken, det vart bara kul.

Det kommer i slutänden inte att finnas något kvar om man inte börjar vända på det som gått snett sedan de infört marxismen i landet och genomförde, likt en statskupp, det mångkulturella lägret här, -75. Så är det med det du kallar "kärlek", du vet att vi inte ska tala om det eftersom vi inte längre förstår vad det är, tex vad skrev Insider...
Idag är det sådant som att normaliser det onda (antikärlek), det sägs vara för att det är tolerant, och "det är ju ändå kärlek...".
Vakna.

Edit:

Så skriver du "frihet" också, jag fösrtå mig inte på dig Patrik

Posted on: 2010/9/20 17:50

See User information
Damiano , vi har diskuterat ganska flitigt det är bara att gå tillbaka i trådarna och läsa.

1.Anser du dig stå till vänster eller höger inom politiken?Konservativ nationalist hade jag nog fallit under. Jag bryr mig inte om hur folk sitter i franska parlament.
Nej jag tror att Sverige mår bättre om vi "minskar" invandringen, det handlar inte om svart och vitt att stoppa, det handlar om att minska anhörighetsinvandringen, samt att ställa högre krav på framtida svenska medborgare iallafall ställa något krav.
3.Anser du att danderydsborna ska betala mer skatt än resten av Sveriges befolkning?
Ingen åsikt, man får vad man förtjänar.

Quote:
Vad händer i din skalle?

Det intressanta är ju att du vill föra en åsiktsregistrering för att delta i diskussioner på vaken, det är faktiskt ganska sjukt förslag och jag undrar nog mera hur det står till i ditt huvud?.

Patrik1975:
Ja rasism kan vi hålla med. Men en stramare invandrarpolitik anser jag inte strider mot kärlek och frihet.
Vi behöver inte diskutera mera i denna fråga nej.

Posted on: 2010/9/20 17:55

Anonym
nej, vi släpper det.

@ adekvat
som vanligt är dina resonemang helt omöjliga att förstå.
jag menade såklart att skriva vaken.se på valsedlarna är helt fel. kolla tråden så ser du.

frihet. kärlek. vänskap. medmänsklighet.
det är det enda som räknas.

Jag är ledsen om jag är otydlig i mitt språk.

See User information
Politik har ingenting med vakenhet att göra.

Bireal dina argument om att man inte ska få ta in sina anhöriga i landet har inte heller något med medvetenhet och göra fråga din sk mästare, det är långt ifrån medkänsla vad du pratar om. Jag tror knappast du känner kärlek genetemot dom invandrare du inte vill ha in i landet utan är mest rädd för din ekonomi och rucka på dina vanor och din uppfattning.Speciellt då du ser fanatismen i människor.
Men många invandrare är och har varit medvetna om eliten lågt före oss.
Det finns nackdelar och fördelar i allt.
Om vi svenskar vore så bra varför tar vi inte hand om våra gamla såsom invandrarna gör exempelvis??
Jo pga anpassning.
Jorden tillhör inte någon snarare är det vi som tillhör jorden, att sätta oss över henne är bara en produkt av att människan lurats till att separera från varandra vilket en dag kommer straffa sig.

Vi har gått igenom detta med invandring längesen och finner ingen nytta i att gräva i samma gamla sopor hela tiden.

Jag håller med släpp detta meningslösa dravel det leder oss inte framåt på något sätt men det har varit intressant iallfall.

Håller med ska man förändra ska man rösta på vaken.se precis som filmen på frontsidan förespråkar.

Chillevippen

Posted on: 2010/9/20 18:12
Resized Image

See User information
Jag tror inte det har med medkänsla att göra Shen det är politik, Att jag vill minska på antalet människor som väller över gränsen som egentligen inte är behov av hjälp har ju inte med hur jag känner inför de människor.
Jag känner för medmänniskorna som får lida av den oansvarsfulla politiken som förs, jag känner för samhällets stabilitet och alla som befinner sig där varesig etnisk tillhörighet.

Om jag talar för ännu mer invandring och utanförskap när jag anser att det resulterar i mer våld och brinnande förorter har det bevisat min medkänsla eller inte?. Jag tror inte man kan förenkla det så.
Sen anser jag ju att det är meningen med nationer och riken på jorden, en syn vi skiljer oss åt i.

Posted on: 2010/9/20 18:23

See User information
Om du känner för samhällets instabilitet så då bör vi börja med vad som urholkar ekonomin i första hand.

Fallskärmsavtal och bonusar.

Om folk i sina länder hade det gott ekonomiskt skulle dom inte finna sig i att komma hit överhuvudtaget.

Politik = Djävulens kunskap.
Den falska kunskapen skapar osämja lidande konflikt och brott överallt.

Posted on: 2010/9/20 18:29
Resized Image

See User information
Jösses! Shen, hur många inlägg har du gjort idag? Slappna av nu och titta t.ex. på Agenda i ettan. Där blir S.D. kallade rasister mm. det borde du tycka om.

Posted on: 2010/9/20 18:38
"Livet e bara en period man går igenom"

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Damiano , vi har diskuterat ganska flitigt det är bara att gå tillbaka i trådarna och läsa.

1.Anser du dig stå till vänster eller höger inom politiken?
Konservativ nationalist hade jag nog fallit under. Jag bryr mig inte om hur folk sitter i franska parlament.
Nej jag tror att Sverige mår bättre om vi "minskar" invandringen, det handlar inte om svart och vitt att stoppa, det handlar om att minska anhörighetsinvandringen, samt att ställa högre krav på framtida svenska medborgare iallafall ställa något krav.
Ingen åsikt, man får vad man förtjänar.

Patrik1975:
Ja rasism kan vi hålla med. Men en stramare invandrarpolitik anser jag inte strider mot kärlek och frihet.
Vi behöver inte diskutera mera i denna fråga nej.

Apropå höger och vänster så läste jag i något sammanhang att det uppkom vid franska revolutionen då revolutionärerna delade upp sig på höger och vänster sida om talarstolen när de röstade.

Något som vet mer?

Om inte annat så säger det kanske att det är allt inom vänster/kommunism, höger vid våra val är också enligt kommu.alienagendan. Eller?

Posted on: 2010/9/20 18:45

See User information
Gillar inte när människor skadar sig själva eller andra överhuvudtaget på något sätt.
Man skadar dessutom då bara sig själv.
Kommer tillbaks en dag när hjärtat får nog av sinnets lekar.
Har nog redan missat tv tiden.
Ska försöka översätta ett litet klipp jag fick av sparrow på fb.

Allt är ett.

Posted on: 2010/9/20 18:50
Resized Image

See User information
Quote:

Något som vet mer?

Ja det härstammar från nationalförsamlingen i slutet av 1700 talet, de revolutionära satt till vänster om talmannens bord och de konservativa till höger.

Posted on: 2010/9/20 18:53

See User information
Quote:

Allt är ett.

Varför skriver new agare ofta och gärna vissa ord på slutet av inlägg?
Det är inte ok, det man skriver ska kunna vara ok, det övriga, är det medskicksgrejer utanför vad det till synes handlar om, jag menar i själva texten, skumma signaler och då härrör från besatta och splittrade (newe age-)sinnen, då krokas det ofta på vissa ord sist, det är faktiskt äckligt.

Först skriva något som ska verka seriöst, sedan kommer signum, stämpeln, som styrts in från sjukdom och andra aliensaker...

Ibland kan man ha med en hälsning eller liknande, men som new agare håller på med så bottnar det i något dåligt, och är från förvirring och trasighet, för att just sprida det vidare.

Vuxna gör inte så.

Nu talar jag allmänt, och inte just om denne chifångare.

Posted on: 2010/9/20 18:57

See User information
Tänkte på det också att jag och Adekvat faktiskt inte skapat någon av de här trådarna, med tanke på att Demiano här ville stoppa våra åsikter samt registrera dem.

Posted on: 2010/9/20 19:11

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Quote:

Något som vet mer?

Ja det härstammar från nationalförsamlingen i slutet av 1700 talet, de revolutionära satt till vänster om talmannens bord och de konservativa till höger.

Men de var väl alla revolutionärer, som två grupperingar?

Den ena ville döda med bajonett, den andra med kniv, eller hur var det.

Posted on: 2010/9/20 19:15

See User information
Quote:

BiReal skrev:

Nämen oj... Här är du och skrapar på nått... Vilket sällskap som grundades 1776 tror du har skapat nationalismen och fick igång franska revolutionen med stöd av detta?

Posted on: 2010/9/20 19:18

See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Quote:

BiReal skrev:

Nämen oj... Här är du och skrapar på nått... Vilket sällskap som grundades 1776 tror du har skapat nationalismen och fick igång franska revolutionen med stöd av detta?

Vidga dina trånga ramar. Länder har "alltid" funnits, det är nödvändigt. Har inget med drygt 200 år att göra.

Posted on: 2010/9/20 19:24

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper