vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Rods
Hej!

Jag var ute i trädgården igår och skulle filma molnen. När jag senare förde över filmen till datorn för redigering så såg jag massor med rods istället. flygande pinnar som flyger extremt fort. Detta är inget skämt och det var inga insekter jag filmade heller. Om inte jag hade extrem tur och råkade filma på precis rätt ställe och tidpunkt, vilket jag har svårt att tänka mig så finns det mer av dom här än fåglar. Kolla själva. Ni som har en kamera, prova själva att filma himlen. 5 min borde räcka för att få minst ett par på bild i.a.f..

www.lihden.com/rod3.mov
www.lihden.com/rod4.mov

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rods

See User information
ledsen att säga det mannen, men rodsfenomenet e inget mer eller mindre än insekter... Har studerat detta under en lång tid! Du har filmat insekter!

Posted on: 2006/6/13 1:43
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2006/6/13 1:59

newworldsheep.com

Anonym
Hej!

Om du kollar på rod3.mov mellan 20 - 40 sekunder in i filmen så ser man tydligt ett ljust objekt som rör sig nerifrån och upp mot vänster i en oregelbunden bana. Eftersom det objektet och en del andra i filmerna är ljusa så bör dom rimligtvis varigt belysta av solen, något dom inte kunnat bli där jag filmade i skuggan. Jag använder dessutom en gammal lågupplöst DV kamera från början av 2001 som inte ens skulle ha registrerat en insekt på det avståndet som det var till dom första solstrålarna. Hur kommer det sig att alla "insekter" har samma form i rods-filmerna, ibland syns även dom vågformiga vingarna också (rod4.mov 55 sekunder in i filmen). Jag är öppen för alla möjliga förslag om vad det kan vara, men att bara bortförklara det som vanliga insekter är löjligt.

/ fr3D

See User information
Jag tycker att saken rör sig som en insekt... Rörelsen påminner om ett bi/geting/humla dessutom. Sen om den e belyst med solljus eller inte säger mig inte så mycket...
Jag säger som Kay:
"All right, Beatrice, there was no alien. The flash of light you saw in the sky was not a UFO. Swamp gas from a weather balloon was trapped in a thermal pocket and reflected the light from Venus."

Men visst, jag kan erkänna att möjligheten finns att den inte är en insekt. Kan du erkänna att möjligheten finns att det är en?

Testa filma igen o se vad som händer... Ser du samma fenomen igen så e sannolikheten mycket stor för att det är en insekt...

Posted on: 2006/6/14 2:55

newworldsheep.com

See User information
Quote:

fr3D skrev:
Hej!

Jag var ute i trädgården igår och skulle filma molnen. När jag senare förde över filmen till datorn för redigering så såg jag massor med rods istället. flygande pinnar som flyger extremt fort. Detta är inget skämt och det var inga insekter jag filmade heller. Om inte jag hade extrem tur och råkade filma på precis rätt ställe och tidpunkt, vilket jag har svårt att tänka mig så finns det mer av dom här än fåglar. Kolla själva. Ni som har en kamera, prova själva att filma himlen. 5 min borde räcka för att få minst ett par på bild i.a.f..

www.lihden.com/rod3.mov
www.lihden.com/rod4.mov

/ fr3D

Intressant...vissa objekt ser ut som rods... i första filmen tyckte jag ett av dom såg ut som ett klot ?

fanns där insekter där du filmade för övrigt ?

Posted on: 2006/6/14 7:37

See User information
här har du en url om rods...se om du kan hitta ett forum eller någon som håller på med att utforska rods kan kommentera dina video..
http://www.roswellrods.com/pre.html

här har du en bra url om du ska söka runt http://www.ufoseek.com/index.html

roligt att se att UFO-Sweden är i rätt katori :)

UFO Skeptics (web sidor)
http://www.ufoseek.com/UFO_Skeptics/index.html

Posted on: 2006/6/14 8:23

Anonym
det ser ju ut som fåglar i rod4

Anonym
Hej!

Kul att höra att det är några som är intresserade av detta.

Quote:
Intressant...vissa objekt ser ut som rods... i första filmen tyckte jag ett av dom såg ut som ett klot ?

25 sek in i rod3 tycker jag också det ser ut som ett klot. Men som sagt, jag har en gammal lågupplöst DV kamera som inte kan se alla detaljer, speciellt på avstånd. Dom mest avslöjande och intressanta bitarna i filmerna är när objekten är vita. Det betyder att det är ett långt avstånd mellan kameran och objektet. Alltså ingen insekt. Jag ska filma mer nu i veckan och om jag hittar nåt intressant så postar jag länkarna till filmerna här.. Jag ska också köpa bättre Kamera.

Quote:
roligt att se att UFO-Sweden är i rätt katori :)

Jag har pratat med Clas Swan på Ufo Sverige om rods tidigare. Nu för tiden har ufo.se altid en naturlig förklaring till alla observationer som kommer in till dom. Man kan nästan misstänka att dom har blivit infiltrerade av ufo förnekare.

Quote:
det ser ju ut som fåglar i rod4

Jag tyckte också det först, men det verkar otroligt att en fågel kan
stiga vertikalt 25 meter upp i luften på mindre än 1 sekund. men 25 sek in i rod4 ser ju lite ut som en fågel. Det som gjorde att jag tog med den i filmen är att den har rod-formen + att den viker av häftigt i flygbanan väldigt fort, något som fåglar inte ofta gör.

Jag uppmanar alla vakna här att själva filma himlen , för att själva få info om dessa objekt. En grej som jag gärna vill ha hjälp med är att filma en insjö, med 1/3 del sjö och 2/3 himmel. Om möjligt använd stativ (Gör det). Ställ in kameran på låg zoomgrad, max 3 och filma i c:a 10-20 minuter. Ju lägre zoomgrad desto fler rods, men i lägre upplösning. Ha gärna med Er en Insekts observatör som kan räkna hur många insekter som flyger förbi. Observera att rods:en bara syns när du kollar på videon i datorn. Det mänskliga ögat är nästan helt chanslös att se detta i realtid. Dokumentera så mycket ni orkar, Både video och papper..

/ fr3D

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper