vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Anonym
Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#1
Hej!

Jag har en ide om att skapa en självdeklaration som redovisar att allt man gör, skapa, tjänster man skapar, möten/kontakter man skapa ÄGER JAG SJÄLV dvs ett avtal som är bundet till min, människan som också visa min etik/moral och de 10 budorden följs.
Bryter företaget med mig/dig ska tar man ner allt man skapat/plockar isär produkten. Detta kan inte beskattas :)
Dessutom skapar man ett eget fack i säg själv. Det gäller att samarbetet är ömsesidigt annars blir det inte bra.

Kapitalisten äger inte det jag har skapat och som så kan alltså någon äga det jag skapa på min fritid?!

Jag vill med denna idé få människor att tänka i nya banor.
Om man kan ska avtal i staten och företag utan att vi har tagit del av dem så kan vi skapa avtal hur som helst. Samma princip!

Avtalet ska vara bundet till namnunderskrifter som har skapats och kommer skapat.

Jag har funderat på detta länge och jag kommer skapa ett självdeklaration själv. Namnet självdeklaration är inte riktigt rätta namnet men jag hoppas Ni förstår idé. Desto fler som skapar detta så kan man återfå makten( makt är inte det jag är ute efter ).

Vi är inga slavar!

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#2


See User information
Jag förstår inte, vad är det för avtal du snackar om? Formulera hela din text på annat sätt. Jag förstår inte budskapet.

Någon annan kanske kan tolka och förklara. Kan hända att jag är för dum.

Posted on: 2010/9/27 10:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#3
Ett avtal som man själv skriver som visa att man äger allt man skapar. Om företagaren inte sköter sig skruvar man ner, tar med sig sina kontakter till nästa företag.

Det du skapar äger du. Du har skapat något med dina händer och hjärna.

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#4
Jag har idag påbörjat detta projekt. Den kommer att skrivas om och om igen för att få den etiskt och moraliskt rätt.

Kommer att redovisa detta under veckan.

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#5


See User information
Den lön du får är ju betalning för att du överlämnar ditt arbete (och ägandet av ditt producerade material).

Det är ju redan ett avtal som gör detta. Anställningsavtalet.

Finns väl inget företag som skulle vilja betala lön för något som du, när som helst, kan ta tillbaka. Det skulle ses som ett lån. Då skulle du även behöva återbetala lönen du fått i lån...

Vad är det jag inte förstår i ditt resonemang?

Posted on: 2010/9/27 11:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#6


See User information
Jag lovar och svär, att den dag mitt födelsebevis börjar jobba... Kommer jag tvinga den betala skatt. Inte innan det, allt annat jobb... Har jag som människa utfört.

Men jag e jysst, kan ge den några turingar, per år. Vilket jag kan låta den betala skatt på.

Posted on: 2010/9/27 11:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#7


See User information
Men att inte betala skatt. Och istället finansiera sina barns skolgång och vård helt själv är väl än mer kapitalistiskt?

Vad är det ni egentligen vill?

Posted on: 2010/9/27 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#8


See User information
Vi är redan betalda för. AB Sverige genererar mer perngar på dig är du tror.

Dom blir feta på detta slaveri dom lärt oss tro hur systemet ser ut.

Du är redan payed for, genom din existens.

AB Staten äger inte landet Sverige, dom hanterar den för din räkning... Fnittrar hela vägen till banken, medans du sliter för dubbel betalning... Och går i pension ledbruten och utarbetad.

Posted on: 2010/9/27 11:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#9


See User information
Vilka är "Dom"?

Som jag skrev i mitt första inlägg här i tråden. Ta det från början, med andra ord. Så jag förstår.

Jag vill gärna förstå er. Men ni pratar så kryptiskt och med meningar där man måste tolka 90% av budskapet...

Posted on: 2010/9/27 11:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#10


See User information
AB Sverige äger inte landområdet, det gör Vi. Via kontrakt har våra föräldrar lurats att delvis adoptera bort dig till staten, så dom kan leka pappa över dig och hantera vad som är ditt. Du ser inte ett öre av det.

Din pappa hanterar landets resurser för din räkning, precis dina päron då du var liten. Dock ser du inte ett korvöre av det, utan politikerna (Bolagsstyrelsen) hanterar det för din räkning...

Dessa greedy, självviktiga typer, bryr sig föga, utom att behålla denna status que.

Du är en guldkalv för dom.

Posted on: 2010/9/27 11:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#11
Hm, det här var intressanta svar men jag visste att ni skulle svara på detta sätt.

Ska jag vara riktig skarp så kan man inte äga något. Var ser du ditt namn på saker/tjänster? Allt består av atomer och det finns inga namn på dem. Återkom med bevis om det finns namn på atomer någon äger!!!!!!

Om fler skulle göra som jag skulle fler få sin frihet. Men vill man leva som slav så var så god! Människor har mer makt än vad de tror. Alla!

Avatar, jag skulle vilja ta del av den kunskap du har om Sverige AB.
Jag vet att Sverige AB finns.

Jag vill inte att min idé ska ses som kapitalist. Det var inte beskrivet i min idé. Det var beskrivet mot kapitalistiska systemet för detta spel ger bara en sak. Vinst åt få...

menola


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#12
Version 0.1

-----------------------------------------------------------
2010-09-27

Självdeklaration i det kapitalistiska systemet, Förnamn Efternamn 7x0612-xxxx

Jag mannen Förnamn Efternamn har idag och sedan födseln ägt allt jag skapar såsom produkter i mjuk form(1) och hård form(2).
Kontakter till/från företag till andra företag. Med etik, moral och de 10 budorden kan jag skapa de tjänster och produkter
som skapas.

De 10 budorden med neutral vinkling, oavsett religion:
1. Jag är Herren, din Gud. Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.
2. Du ska inte göra dig någon bildstod eller avbild, och du ska inte tillbe eller tjäna dem.
3. Du ska inte missbruka Herrens namn.
4. Tänk på att hålla sabbatsdagen/vilodag helig.
5. Visa aktning för din far och din mor.
6. Du ska inte dräpa.
7. Du ska inte begå äktenskapsbrott.
8. Du ska inte stjäla.
9. Du ska inte vittna falskt mot din medmänniska.
10. Du ska inte ha begär till din medmänniskas hus, inte heller hans hustru/man eller tjänare eller något annat som tillhör honom/henne.

Reflektioner om ovanstående budord.
3. Detta framför kunder och företag så ingen blir behandlad illa oavsett bakgrund.
8. I denna självdeklaration menas inte att man stjäl när jag har skapat något och tar produkten/tjänsten vidare.
I dagens värld TAR företagen/kapitalisten produkten som jag/du har skapat med dina händer och hjärna.
Jag/Du väljer vi tvist att ta produkten/tjänst vidare till nästa företag om företaget/kunden inte
är nöjd med produkter/tjänsten. Du är skaparen!

Tvist
Om tvist uppstår kommer jag med egen etisk övervägning ta beslutet att återkalla allt som jag har skapat.

Beskattning
Dem denna deklaration kan man inte beskatta något man har skapat. Bara när något sälj eller köps av mig.

--------------------------------------------

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#13


See User information
"Vi är inga slavar!"

"Det du skapar äger du. Du har skapat något med dina händer och hjärna."
"Ska jag vara riktig skarp så kan man inte äga något."

Fångarna som bara vet om sitt fängelse och inget om varför man är där säger, "vi är inga fångar..."

Självbedrägeri, och att lura andra.

Slavar under sin karma, ingen frihet, ersatt av den... - är man
inte som en slav då?

Att vända tillbaka till Sanning ger en frihet åter. Att riva papper hos myndigheter och protestera leder en inte till "frihet", utan är tvärtom. Barnsligt är det minsta man kan säga.




Posted on: 2010/9/27 11:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#14
Okej, så du menar att det är bättre att jobba på? Att anpassa sig till systemet för att det ger "frihet"?

Lön den 25:e och lördagar och söndagar fria.

Sitt rakt! Se glad ut! Följ strömmen! Titta inte upp! Tänk inte! Arbeta! Du är fri! (Vi lovar)

arbeit macht frei stog det nånstans...
men du kanske inte tycker att det låter så dumt, adekvat?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#15


See User information
Quote:

menola skrev:

Om fler skulle göra som jag skulle fler få sin frihet. Men vill man leva som slav så var så god! Människor har mer makt än vad de tror. Alla!

Avatar, jag skulle vilja ta del av den kunskap du har om Sverige AB.
Jag vet att Sverige AB finns.

....

menola



Nu kommer du in på Free man konceptet och det slaveri vi själva gått med på genom vår okunskap och tysta medgivande.

Håller själv på att rätta upp samtliga fel som ingicks då jag föddes. Lever som en Free man idag, men än spelar myndigheter mig i händerna med sin okunskap... Fantastiskt kul när systemet sätter käppar i hjulet för sig själva...

@ adekvat aka gatlopp
Åter speglar du kunskap, utan en form av grund till vad du säger. Håller dock med dig att Free man inte i sig är frihet, dock friställer du hållhaken om din människa och person. Men den verkliga friheten finns inom oss, dock är ett friställande från detta sjuka system en bra spark på vägen. Har inte en susning vad du menar med rivande av papper hos myndigheter...

Posted on: 2010/9/27 12:18

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#16
Oavsett om man vill koppla detta till Free-Man-Of-Land så får man göra som man vill. En typiskt tänkande att man måste sätta en stämpel på något. Ta bort associationen till något och tänk utanför banan/boxen.

Tyvärr är detta dokument kopplat mot det kapitalistiska system. Om vi inte har det kap.syst. så skulle vi aldrig gå denna väg.

Människor har svårt att se/tänka på en sak och se ett nytt perspektiv. Jag har flera ggr sett/fått en ny bild av samma sak.

Se med nyvakna ögon som barn gör!

Ge nu istället idéer på denna idé istället som man gör på många forum, skriver en massa trams som inte leder till något.

Idéer och inget annat.

Annars kan man lika bra sitta och ficka/snacka skit, fortsätta i samma spår! Ta steget........................

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#17


See User information

Tyvärr har vi ett osynligt koppel runt våra halsar, men att koppla sig fri är ett steg i rätt riktning.

Håller med dig, man skall "walk the talk" och inte bara sitta i hemmets trygga vrå och förhålla sig med en massa åsikter och värderingar.

Ta steget, leva som man lär!!

Posted on: 2010/9/27 13:03

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#18
Vem som helst får fortsätta på detta dokument men jag står inte till svars för brottslig handling.

Meningen är... som jag skrev innan. Fler idéer!?

Jag fortsätter skriva. Kanske man ska skapa under GNU lic. :D

Jag skoja bara...infall någon inte förstod.

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#19


See User information
Menola talar om kapitalism och system, som att det bara vore ett systemfel. Kapitalism, eller vad det är...är ett led att få det värre, är för komunismen och alienagendan.

Posted on: 2010/9/27 13:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#20


See User information
Quote:
Människor har svårt att se/tänka på en sak och se ett nytt perspektiv.


Det "nya perspektivet är Ditt perspektiv... Ingen kan se det utan att Du beskriver det för Oss...

Vad den här tråden skulle behöva är en poet som kan sätta ord på det ni försöker få fram... för jag förstår inte ert perspektiv/budskap...


Kort och gott: Skriv mer beskrivande/målande text... Helt obegripligt annars när någonting "nytt" ska försöka diskuteras.

Minst tre olika typer av frihet kan särskiljas i den här tråden, känns som om alla prata förbi varandra...

adekvat är insnöad på sitt gamla spår men verkar ändå förstå att vi inte förstår varandra. De andra här förstår inte att deras budskap är så mångtydigt att det kan betyda vad som helst.

Posted on: 2010/9/27 13:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#21


See User information
Menola -

Allt du äger idag, bara administrerar du under tiden, men "äger" det gör du inte. Pga kontraktet/adoptionen till staten, går dom in som bemyndare och i princip tar ägandeskapen av allt det du äger.. Hus, bil, sommarstugan...

Steg ett är att döda detta kontrakt, så AB staten inte kommer åt dig längre.

Genom detta kontrakt och bemyndarverksamhet (Myndighet...(?) )
Kommer dom åt sakerna du "hanterar" via Kronofogden, SOC osv... Till och med dina barn, kommer dom åt.

Precis som barn, med deras leksaker... Ett barn tror leksakerna är deras, men om dom inte sköter sig, kommer mamma in och tar leksaken för att du inte gjort som mamman sa eller att du har betett dig dumt enligt mamman. Men vad som är värre, är att detta är bara en liten del mot vad detta kontrakt har för makt över dig.

Precis så funkar det med staten... Istället för biologiska föräldrar, har du ett företag som piskar din rygg.

Och allt är byggt på en lögn... Vilket vi deltar i genom okunskap och tyst medgivande.


Bara reflektera över följande dikt:

Quote:
Such a One

Any son or daughter who conquers fear,
and chooses to be free,
is thereby powerful.
Naked, weaponless, blessed,
armed only with humanity,
mighty indeed is such a One.
An inspiration to mankind is such a One.

Tyrants instill fear and hopelessness,
hunger after submission,
try to destroy such a One.
Tyrants know deep in their shriveled soul,
at most they can kill,
but never vanquish such a One.
Tyrants tremble before such a One!

Sons and daughters of humanity in chains,
believe freedom is external,
wait to be handed freedom.
Tyranny will dissolve disintegrate die
on the day we realize,
freedom is a decision.
And we become such a One … and One … and One!

Barry Clemson, December 2007



Posted on: 2010/9/27 13:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#22
Kära pingubenji!

Det finns två i detta läge två sidor. Inte bra att komma till denna nivå.

Antingen vill man ha ett bättre liv eller så fortsätter man läsa Aftonbladet mm.

Jag färgar inte min sanning eller jag vill inte färga någons sanning.

-----------------------------------------------------------------------

Ex.:

Det finns tre saker i vår värld, energi, makt och pengar som råder.

Då ställer jag frågan...

1. Har du makt över ditt liv...? Hur mycket makt?
2. Vem styr över energin......?
3. Har du/Sverige befolkning pengar tillräckligt? Få har det gott ställt eller?

Dessa frågor var ställda oavsett religion/etnisk bakgrund/kön.

Frågan är nu, är det min färgade sanning som beskriver dessa frågor?

-----------------------------------------------------------------------

Självdeklarationen vill jag skapa så alla får sin makt tillbaka. Du/jag är skapare av tjänster/produkter. Inte företagare. Ett samarbete ska skapas. Annars kommer du /jag fortsätta vara slavar och värre blir det i framtiden. Många konsuler blir det i vårt samhälle :D

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#23
Måste man reta upp människor så de blir förbannade och så de hoppar ur stolen, börjar det hända något?

Typiskt att det måste brinna, då kan man samarbeta över gränserna!

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Att äga sitt eget arbete, sjävdeklaration
#24
Jag är glad idag.

Jag berättade för min advokat om världen ser ut och han sa att han har märkt hur världen går åt. Jag fick en advokats kostnad som var femsiffrig efter en rättegång.
Jag berättade efter rättegången lite mer hur världen snart kommer se ut och han fick väldigt bråttom till banken.

Sen fick jag mail från honom att han halverar advokatkostnaden med hälften och han sa att han var evigt tacksam. Fyrsiffrigt belopp blev det :D och han vill ha fortsatt kontakt med mig.

Vill tillägga att jag fick som jag ville, umgängesavtal med mina barn för att ett Ex inte kan förstå att hon har skyldigheter mot barnen och inte prioritera sin släkt.

Jag har en stark vilja och mycket tålamod!

menola


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS