vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Har någon på Vaken varit i USA nyligen?

See User information
Jag såg ett inslag i nyheterna om att man kan köpa hus och lägenheter i en stad som heter Titusville i Florida för en kontantinsats på under tiotusen dollar och sen ha en månadskostnad på 235 dollar. Omräknat i svenska kronor blir det drygt sextiotusen kontant och sen en hyra på 1400 kronor i månaden. Eftersom jag använder mig av solceller och det är varmt i Florida är jag inte elkund!

Men hur dåligt ställt har amerikanarna det egentligen? Detta pris gällde även radhuslägenheter som var 15 år gamla, sånt kostar minst tio till femtontusen i månaden i Sverige! Och så klarar man inte en hyra på fjortonhundra utan banken måste sälja det hela på auktion. Jag talar inte om enstaka fall, det finns hundratals bara i Titusville som till råga på allt ligger nära flygplatsen i Orlando och har den f.d rymdbasen Cape Canaveral som badstrand...

Man kan faktiskt inte få en kolonistuga i Sverige för dom pengarna! För skojs skull slog jag upp lite om kriminaliteten, det tycks vara ungefär en chans på 110 att råka ut för ett brott under året. Tydligen förekommer en del prostitution eftersom polisen då och då gör razzior på nån sorts bordeller och sätter dit folk som "för ett opassande och felinriktat liv".

Det röks tydligen tonvis av marihuana också, för polisen är mer intresserade av att sätta dit ungdomar som åker skateboard än rökare om dom inte ber om att bli fasttagna.

En returbiljett till Orlando tycks kosta typ 4.600 kronor... men det måste finnas nån hake???

Har någon varit där nyligen? Finns det nåt jag missat? Varför har inte jänkarna råd med detta? Enligt vad jag vet är "vintern" undanstökad på högst tio dagar där nere...

Posted on: 2010/9/30 19:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Har någon på Vaken varit i USA nyligen?

See User information
Vem vill bosätta sig i närheten av Florida dessa dagar? Eller närheten av Gulfen över huvud taget?

Glowy-Kemi-gryta-Ala' BP! Men lite Olja, on the side...

Posted on: 2010/9/30 19:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
några källor?
Det enda som direkt slår mig att Florida och USA's södra kuster just i nuläget känns som det mest riskfyllda stället att bo med tanke på oljeläckan, och militärens eventuella efterspel mot befolkningen. Iaf om man ska tro de amerikanska "vaken"-sidornas pladder om martiall law osv.
Och lite olje-bad ska väl bara vara nyttigt? :D haha
I övrigt så låter det nästan för bra för att vara sant
Let's move to florida! ;-D

See User information
Gå till historien med att hitta nya djurater;

Yay, to Florida we go...

Glowwy we party! Spar ej, become glowy in Florida!

Posted on: 2010/9/30 20:04

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
några källor?
Det enda som direkt slår mig att Florida och USA's södra kuster just i nuläget känns som det mest riskfyllda stället att bo med tanke på oljeläckan, och militärens eventuella efterspel mot befolkningen. Iaf om man ska tro de amerikanska "vaken"-sidornas pladder om martiall law osv.
Och lite olje-bad ska väl bara vara nyttigt? :D haha
I övrigt så låter det nästan för bra för att vara sant
Let's move to florida! ;-D

Jo men detta ligger på andra sidan Florida mot Bahamas och som i det mesta av USA ligger det en enda lång revel utanför kusten så det finns två strandlinjer varav den inre är skyddad både mot olja och tsunamis!

Slå på Titusville prostitution och Titusville Marihuana så får ni se testa också foreclosures det finns en tre fyra olika mäklarsiter. Condo betyder andelslägenhet eller hus.

Posted on: 2010/9/30 20:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

"två strandlinjer varav den ena är skyddad både mot olja och tsunamis!"

Hmmm, tror inte landhöjningen över havet är speciellt högt någonstans i Florida... Kanske direkta kontakten med Oljan, men luftburen Corexit o Olja guttar nog till dig, vart du är är i närheten av Gulfen...

Marinad ala Corexit! Blir nog fint det.

Skulle nog inte flyga till USA i dessa tider, om jag så skulle få betalt och biljett gratis.

Posted on: 2010/9/30 20:25

FRI

Bättring för alla!

Anonym
USA banar vägen för resten av oss
Börjar bli standard nu för tiden.
Några billiga bostadscommunitys lyckas jag dock inte hitta, men säkert finns det billigt boende där.
Men inom ett par månader har nog var & vartannat "får" uppe i nordligare delar av kontinenten snappat upp det & lastat flyttkärran Men det är kanske det dom vill?
More prisoners from the start... kanske det.
Problemet, och det den jobbigaste biten, är nog att vi aldrig riktigt kommer att få något "disclosure".
Vi kommer att sakta sakta vridas om i den här gigantiska tvingen, tills alla våra mänskligheter är borta. Ingen gudomlig big-bang som rör om i grytan. Jag kan såklart ha fel,
Hoppet är att tro på en högre makt. Ett spirituellt uppvaknande där tills slut alla människor förstår, och slutar tänka på sig själv.
Jag vet att vi alla trivs allra bäst bland kärlek och värmen. oavsett om det är med närmaste vännen eller med okända människor.
Tvingen vi lever i främjar dock inte direkt sådant mänskligt beteende tyvärr. Pengar kallas det.

Vi människor är ju som bekant livsnjutare. Och det är ju det livet går ut på!
Problemet är bara när en sådan infekterad cancer-svulst som pengar är, infiltrerade människan i och med "bankernas" uppkomst, så är det lite som en "för bra" drog. Man gillar den för mycket. Oavsett om det handlar om sex, pengar, spel, droger, sprit eller adrenalin-kickande, så är allt bra i lagom doser.
Enda regeln från det är dagens penga-system.
Där måste det till en helt ny reform för att det ska funka.
Men man kanske skulle kunna kalla det lagom?

Var är LAGOM?!? ;-D

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper