vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »


Re: Diskussion om SD


See User information
Håller med Pingu lite, för jag ser inte hur SD skall kunna göra nånting i politiken, det vore en sak om dom skulle ta upp riktiga frågeställningar och problem..

Och det senaste utspelet i kyrkan är lite konstigt, alla vet väl att kyrkan har den där åsikten om människors lika värde osv. bör ju inte vara en överraskning för Jimmie Åkesson?

Posted on: 2010/10/6 13:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Tebe, nu äter du ju ur medias hand.
Det är inte människor likavärde som SD reste sig emot. Utan att biskopen hänvisade till demonstrationerna på sergelstorg dagen innan som var anordnad "emot" att SD har kommit i riksdagen, demonstrationen var alltså "emot" SD. I denna demonstration befann sig även biskopen själv vilket hon erkände på svt under kvällen.

Med detta i tankarna ska vi läsa vad Eva brun sa igår i kyrkan:

"Igår kväll samlades många tusen människor i Stockholm och i olika delar av landet för att ge sin mening till känna. Ropa ut sin avsky mot det som gör skillnad på människor. Den rasism som säger att du är inte lika mycket värd som jag. Du ska inte ha samma rättigheter som jag. Du är inte värd ett liv i frihet. Och detta av en enda grund – att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld. Det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor."

Det är ju solklart att hon smutskastar SD, genom att tillskriva dem titlar som de själva inte vill befatta sig med, det vill säga förtal.

Vi fortsätter : " Det är inte värdigt människor att göra skillnad på människor. Här räcker det inte att vi ger några hundra människor mandat att föra vår talan. Här har vi ett gemensamt uppdrag. Och om någon tystnar eller tystas i kampen för människovärde, måste vi se till att också stenarna ropar. Vi gör det med Guds hjälp."

Detta är ju en oerhörd kränkning mot personerna i frågan, det är även en väldigt känslig tid för politikerna som lever under hot och går med säkerhetsvakter, där flera SD politiker redan råkat ut för politiskt våld. "Låta stenarna ropa?" hon menar som vänsterextremisterna gör när de kastar stenar mot SD? Den typen av människor som även befann sig på demonstrationen hon hyllar. (Det är nog inte vad hon menar men det kan tolkas..)

Samtidigt borde de har haft is i magen och bitit ihop, framfört sitt missnöje efteråt, inte vara respektlösa emot kungafamiljen och kyrkan, men det är förståeligt att de reagerar.

Posted on: 2010/10/6 13:45
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information


Lite abrupt är väl Jimmie Åkesson en säljare för SD? Precis som "alla" dom andra av "lögnarna" i partierna... Dom är säljare för sina partier.
Deras jobb är att sälja partiet till folket (medborgarna, verkliga ägarna av landområdet Sverige).

Är vi överens så här långt?

Då är det partiet vi bör se på...

Hur många partier har inte "ändrat" sitt manifest/ställning... Ja, låt oss säga sin image och ställningstagande...

Låt oss se vad det är... ett gäng företag som fiskar andelsröster för mandat i moderbolagsstyrelse.
Det är allt det är.

Det är ingen skildnad på skiten, varesig det kommer från SD, S, M eller någon av dom andra företagen.

Att sedan se steget vidare att se att vi är utnyttjade i ett spel är ett annat, allt för att hålla oss upptagna med detta, medans få styr och ställer över massan...

Detta är ett spel och du står för notan... Vi blir utnyttjade i så många led och sätt att det är absurt. Bara se förbi moroten och säljargumenten mina vänner...


Fred!



Posted on: 2010/10/6 14:05

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Givetvis är det en planerad kränkning av SD att börja snacka om rasism i kyrkan.

Men inte för att SD är ett homogent rasistiskt parti.

De utpekas så i grova drag. De vet att hyckleriorden är riktade mot dem.

Även om SD ingår i en större illusion så finns det engagerade personer inom SD som känner sig kränkta över:
1: att de utpekas som rasister generellt
2: att biskopen snackar om rasism inför dem

Det blir dubbelt då. En orättvisa föder en annan. Onda cirkeln. Någonstans måste det brytas.

Okunskap föder okunskap.

Mycket riktigt. Zions vänner vill ha massinvandring i bl.a. Sverige. Då dör nationalismen på bred front och motståndet mot globaliseringen avtar. Samarbetet eu blir EU och nato blir NATO. Internationella bankirer a´la zion gnuggar sina händer och ultimat sett skall alla utvalda leva och goyim utplånas. Skulle tro Talmud och kabbalisterna önskar det.

Ingenting av detta handlar i sin essens om rasism. På ytan kanske, någonstans här och där. Men inte i stort.

Ge inte SD för stort utrymme i er vardag. Ge det lika lite som allt annat av politik som vi dränks utav. Politik är idag ytligt för oss - allt som sker är på en ointressant nivå. Bortom detta finns de reella problemen och dessa diskuteras INTE av politikerna.

Att ha SD i riksdagen är marginellt bättre än om vi vore utan dem. Men det är så marginellt. Jag tror inte SD som maktfaktor säljer ut Sverige lika fort som tidigare - men som sagt, bara marginellt.

Posted on: 2010/10/6 14:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Ni har fel. De vill ha massinvandring i Sverige enligt nuvarande koncept just för att det ska vara ett avskräckande exempel. Man kan inte ta in en massa invandrare utan att ta hand om dom och sätta dom i de identitetslösa ghetton miljonprogrammen utgör.

Eliten VILL ha nationalism. De vill bara ha ett globalt styre och de vill att regionerna ska vara nationalistiska för att det gör regionerna lättare att styra. Det var eliten som själv grundade nationalismen i slutet av 1700-talet, för att de ville förstöra den sundare patriotismen.

Sluta tro eliten inte vill ha nationalism. Det är trånsynd och kortsiktigt tänk. Förklara gärna varför ni tror de inte vill ha nationalism, för det är inte proportionerligt tänk. Tänk längre för bövelen... Många här har fastnat i låsningen att de inte vill ha det för att skydda ert eget nationalistiska tänk.

ALLA kulturer har sina ljusglimtar och kan man sätta samman detta blir det någonting gott och de vill inte eliten. Se det som att alla kulturer har sina pusselbitar. Eliten vill inte vi ska ha alla pusselbitar.

Posted on: 2010/10/6 14:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Mina förhoppningar är ju att de andra partierna kommer våga ta i denna frågan, inser att det är en fullständigt ohållbar utveckling som pågår, så att i framtiden kanske SD inte behövs i politiken. Men om man inte gör det så kommer det växa, för det har börjat gå upp ett ljus för många i landet om vad som pågår, krossandet av gränser, aveckling av den egna kulturen samtidigt som man hyllar och fyller med främmande kultur. Det är en farlig utveckling för en nation.
fattar ni att man förvägrar folk att sjunga nationalsången i vissa skolor? Vi fick inte det när jag gick i skolan, det är sjukt! På vissa dagis får man inte julpynta , får inte fira avslutning i kyrkan.
Vad är det? det är avveckling av nation och kultur, samtidigt vill man tillåta särkönad sim och skolundervisning, halal slakt i sverige, klä kvinnor som ninjor etc ändrar våra lagar, det är även det avveckling av kultur. Det måste sluta.

Wavemaster:
Quote:
ALLA kulturer har sina ljusglimtar och kan man sätta samman detta blir det någonting gott och de vill inte eliten


Nu får du vakna, det där är newage och NWO agenda om något. Det är precis vad de vill ska hända, precis vad de promotar och precis vad som görs idag.

Posted on: 2010/10/6 14:36
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Dom driver med oss hela bunten, alla partierna.

Vaken skulle behöva ta över riksdagen rakt av och kickstarta nästa statskick DD.

Det är dags att gå vidare kapitalismen har spelat ut sin roll.

Vi backar i utvecklingen.

Samma visa som alltid.

Och ni köper grisen i säcken.

Kom inte och säg att jag kommer med hot osv osv mot någon grupp stat osv jag säger bara vad jag ser och tycker.

Förlitar mig inte på politiker och har aldrig gjort om ni tycker det anses vara provocerande är det erat problem inte mitt.

Posted on: 2010/10/6 14:39
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

BiReal skrev:
Quote:

wavemaster skrev:
ALLA kulturer har sina ljusglimtar och kan man sätta samman detta blir det någonting gott och de vill inte eliten


Nu får du vakna, det där är newage och NWO agenda om något. Det är precis vad de vill ska hända, precis vad de promotar och precis vad som görs idag.

Tvärtom bimannen... tvärtom. Det är du som blivit totalt och helt lurad. Eliten vill inte vi ska komma överens, utan de vill se nationalism. Det gör det lättare för dom att styra sina fållor om fåren inte blandas med varandra som de vill...

Posted on: 2010/10/6 15:29

Edited by wavemaster on 2010/10/6 15:50:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Ja wavemaster.


Det finns flera gemmensamma nämnare .
Splittra kärnfamiljen och skapa nationalism.

Det är inte svårt att få igenom deras agendor.
Man skapar osämja för att kunna komma med lösning och med lösningen kommer agendan.

Det finns delmål i agendan och helmål.
Delmålen får boskapen att kräva helmålen.

Denna metodism är välkänd och kungligheterna har använt sig av dem om och om igen runtom jorden för att styra.

Det sista dom vill är att vi ska komma ihop och vi ska ha gemmenskap.

Menar se bara hur många partier vi har.
Bara för att folk inte kan inse det självklara pga hjärntvätten.
Menar behövs det ett parti för att arbetaren ska få sin rätt?
För att företaget ska gå runt?
För att miljön ska vara ren?
För att individen inte ska övervakas?
För att man ska ha sina rättigheter och sin frihet?

Ju fler partier ju mera polarisering.

Om vi redan visste det självklara skulle vi inte behöva dessa ap-partier.

Våran hjärntvätt har gjort oss beroende av dessa och det är bara en illusion som vi lurar oss själva med därav ger vi organiserade kriminella våra skattemedel och makt.

Detta är om något frihet genom självförnekelse genom att ge bort sitt livsansvar till någon annan.

Att tycka de är normalt att någon ska få styra över någon annan är inte på något sätt normalt.

Posted on: 2010/10/6 15:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Danmark kanske har kikat lite på min lösning hur man kommer till rätta med problematiken...

http://www.friatider.se/danmark-river-sina-invandrargetton

Posted on: 2010/10/6 15:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Hur hjälper detta folk få jobb?

Idiotisk lösning.

Sen när har man skapat jobb genom att riva folks boenden?

Posted on: 2010/10/6 15:55
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Hur vore det istället och rusta upp landsbygden och skapa jobb istället för att fler och fler ställen blir övergivna?

Oj jag glömde bort, att man inte vill gynna medborgarna.

Glömde bort att dom som tar besluten inte hade folkets bästa i åtanke.

Posted on: 2010/10/6 16:03
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Det är jävligt positivt Shen. Jag trodde du skulle fatta det. Man kan inte bygga så man klumpar ihop för många människor. Man måste bygga på yta och inte på höjden och stapla oss på varandra då det skapar identitetslöshet.

Förhoppningsvis fatttar de man inte heller kan klumpa ihop jobben i centrum, utan sprida ut det också. urbaniseringen måste byggas bort.

Du säger ju tom det själv, så Danmark har ju tagit första steget mot det du själv säger.

Posted on: 2010/10/6 16:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Den nya identiteten är traumatiserad konsument.

Det är lättare och övervaka folk som buntas ihop ochså + att det ger mera ångest och trauma problem bland befolkningen.

Blir väl mer läkemedel sålda för Pharmabolagen och mera psyksjukt stämplade.

Något man säkert kan ha nytta av när man ska skicka dem i arbetsläger.

Posted on: 2010/10/6 16:16
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Invandrarna vill bo där dom bor för de har själva valt att flytta dit

Posted on: 2010/10/6 16:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

truman skrev:
Invandrarna vill bo där dom bor för de har själva valt att flytta dit

Dom söker sig ofta dit ja, för att de känner sig trygga där. Det är ingen slump att miljonprogrammen byggdes innan vi tog emot invandrande arbetskraft. De som flyttar till miljonprograms-ghettona vet inte själva vad de signar upp för. Det finns bra val och dåliga val och invandrarna luras att göra ett dåligt val där deras identitet går om intet.

Ditt argument är väldigt vanligt, men är ett felaktigt argument.

Posted on: 2010/10/6 16:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

truman skrev:
Invandrarna vill bo där dom bor för de har själva valt att flytta dit


Förstår inte argumentet. Det är även många "svenskar" som inte vill bo där dom bor. Även jag har bott och bor på ställen, som kanske inte varit fullt efter eget val.

Posted on: 2010/10/6 16:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
vaket att vara blatte kramare

Posted on: 2010/10/6 16:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

truman skrev:
vaket att vara blatte kramare


Wow!

"Vaket"

Hej, bästa Expo arbetare... Läget`?




Posted on: 2010/10/6 16:53

Edited by Avatar on 2010/10/6 17:13:26

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

truman skrev:
vaket att vara blatte kramare


Jag tolkar det som att krama en skinnskalle är mer sunt,kom och krama min,den mellan benen så klart,välkommen...krama hårt.

Posted on: 2010/10/6 16:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Det är lustigt att inte ens folk här i forumet förstår att denna konflikt är skapad, NI BRÅKAR EN KONSTRUERAD KONFLIKT....

Konflikter uppstår inte av sig själv, det är alltid någon girig individ eller grupp bakom som skapar konflikter och låter bönderna/arbetarna slåss sinsemellan.... En konflikt beror alltid på att någon skiter i andra människors lika värde. Så fort något är orättvist uppstår en konflikt.

Divide and conquer!

Jorden är sannerligen full med idioter överallt, inte ens de som är mest entusiastiska i ämnet och verkar ha begripit vad som händer kan undvika att falla för elitens hjärntvätt. Inte ens ni här begriper att ni själva är pjäser i ett större spel.

Låt nu inte flitiga invandrare(medmänniskor) bli offer för er vrede, er vrede är felriktad. Ni riktar den åt fel håll! Rikta den mot eliten istället, rikta inte er vrede mot andra medmänniskor som utnyttjas minst lika mycket som ni gör. Att skapa konflikt mellan spelpjäser löser inte problemet med att alla arbetare utnyttjas som spelpjäser.

SD är ett verktyg eliten använder för att upprätthålla spelet så att spelpjäserna inte har tid att titta "upp" på "spelarna" som sitter och skrattar.

Bifogar lite bilder så ni förstår...

Attach file:


Link only for registered users
Link only for registered users
Link only for registered users

Posted on: 2010/10/6 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Pingu är vaken.

Så sant som det är sagt Benji.

Posted on: 2010/10/6 17:52
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Användaren Truman är portad här, från och med nu. Uppenbart en provokatör som bara är här för att piska fram diskussioner om rasism och dylikt trams.
VAKEN.SE ÄR INTE EN PLATS ATT DRYFTA NEDVÄRDERANDE KOMMENTARER OM ANDRA MÄNNISKOR, OAVSETT HÄRKOMST ELLER ÅSIKTER. LÄS VÅRAN FAQ PÅ FRAMSIDAN FÖR MER INFO OM VAD VAKEN EGENTLIGEN ÄR.

Posted on: 2010/10/6 18:02
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

Shen skrev:
Pingu är vaken.

Så sant som det är sagt Benji.


Jag anser mig inte vara vaken. Som mest enögd då och då.

I de blindas rike är den enögde kung.

Men jag funderar på om jag ska skita i att försöka skapa rättvisa i världen, människor är för dumma för att uppskatta rättvisa ändå...

Posted on: 2010/10/6 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 5 6 7 (8) 9 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS