vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Expo-medarbetare skriver i bok att Vaken.se gillar nazister och tycker illa om judar

See User information
Mänskligheten har fungerat som plantskola för alla möjliga religiösa ideer och ideologier som blommat ett tag och sedan ersatts av något annat, inklusive symboler för svamp, brännässlor och mögel. Men så småningom blir även de giftigaste eller de skönaste blomstren till kompost på historiens dynghög.

Det viktiga är att hitta sig själv. En gång för många år sedan gick jag ut i naturen och satt flera dagar med en filt och en dunk vatten och gjorde upp en liten eld som jag sedan släckte. Jag byggde även en ring av stenar kring stället där jag satt men det är så länge sedan att jag nog inte hittar dit igen...

Allt det andra bara händer... ögonblicket är det vi har

Posted on: 2010/10/6 23:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Expo-medarbetare skriver i bok att Vaken.se gillar nazister och tycker illa om judar

See User information
Idag används ordet rasism som en slasktratt, eliten/media/det onda samhället... äger hur ord och begrepp ska användas och omformas för att enkelt programmera ned de dumma till att bli heldumma. Fördummade pk-svenskar postar gärna på detta forum. Ordet har fått tjäna för att likrikta, ödelägga gruppers tråd/kultur och särart - det är alienagendan... just RASERA, och det görs av omedvetna marxister, alltså vanligt folk i vårt vanliga samhälle - för deta är världens mest marxistiska land.

Vakna.

Det är inte lätt att idag vara ung och förstå att man är ung och dum. Menar inget illa nu.

Här är en video som tar upp om hur ordet rasism används:

A Conversation about Race (99.1MB )

This film will change what you think you know about racism! In his groundbreaking new documentary; A Conversation About Race, filmmaker Craig Bodeker redefines the conventional wisdom on Race and Racism. A diverse group of Colorado residents are challenged for their thoughts on:
Why do white students score better than black students on standardized tests?
Why is the NBA nearly 90% black?
Have you ever been "racist?
Are whites better at anything than blacks?
Do blacks commit more crimes than whites?
Can you name a public figure who is "racist"?
Can you give an example of the racism you see in your daily life?
How do you feel about immigration from Mexico?

A Conversation About Race is just the starting point. Watch the film, and then have your own conversation about race. You'll be surprised at what you discover! Order the DVD!

http://zugzwanged.org/dat/misc/acar.avi

Posted on: 2010/10/7 1:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Rasism är ett ord som inte ens borde finnas.
Ordet rasism skapar ett vi och dom. Som om det skulle finnas olika raser.
Visst, några är födda här och andra där. hudfärgen skiljer och kanske även fysiska egenskaper, beroende på vilken miljö som format kroppen.
Men vi är alla ett.
Rasism måste såklart debatteras, och luftas, med tanke på hur samhället ser ut idag.
men jag kan ändå inte låta bli att känna filmen stötande.
Efter att ha snabbspolat igenom den får jag känslan av att varje svar till frågora ger ett rasistiskt svar.
men filmen är tänkt att vara mot rasism? eller?

See User information
Quote:

retardgirl skrev:

Du tog orden ur munnen på mig. Det behövs fler poster från dig

Novax har rätt som vanligt och alla andra fel. Du antar även ännu en gång att en person du aldrig träffat är AFA/kommunist/vänster/muslimälskare/mm för att hon inte har samma syn på det hela som dig. Believe me, du är ett utav problemen till varför det inte är fler som postar på forumet.

Posted on: 2010/10/7 5:43
Im from where the Catholic church is some racist shit.
They helped Europe and America rape this bitch,
they pray to white Spanish Jesus, whos face is this?!
- 3rd World

See User information
Om man som jag vistas under längre tid i ett hav av afrikaner upptäcker man att under "den svarta ytan" finns en mängd olika individer med högst olika syn på varandra, oss i västerlandet och resten av världen. Jag har varit i praktiken ensam vit man i en provins med kanske fem miljoner invånare. Och jag var INTE utsänd av någon i nåt syfte, utan bara en vit prick i folkhavet.

Det målas upp en väldigt stereotyp bild av exempelvis svarta som överhuvud taget inte har några som helst hållpunkter i den VERKLIGA verkligheten.

Dom har sin beskärda del av idioter och småpåvar men många beteenden som vi omedelbart klassar som efterblivenhet förekommer fast med andra förtecken här hemma.

Men jag skall dra några skillnaden som verkligen faller en i ögonen: barnen går med glädje i skolan och är lyckliga för chansen att få lära sig något. (Här skolkar dom eller eldar upp skolorna).

Mammorna tar med självklarhet hand om alla barn de kan och det är märkligt att se vilken empati de besitter och vilka umbäranden de tar på sig för att hjälpa. (Här kedjeröker dom framför spelautomater och låter barnen fara vind för våg).

Om man vaknar en halvtimme före soluppgången (det gör man automatiskt eftersom tupparna gal) hör man hur fäderna ber för sina familjer i alla hyddorna omkring en. (Här yttrar man sig hånfullt om kristna och andra som bekymrar sig över världens förfall).

Visst stjäls det en del men här har nån snott minst två tredjedelar av pengarna varje gång jag får lön och så skall dom ha en fjärdedel av resten varje gång jag handlar. (Om en afrikan skulle utsättas för detta hade han tagit sina kor och sprungit i tre dagar).

Visst, åker man ut på böh-landet är folk enklare hopskruvade, men även de därnere får liksom ett annat ansiktsuttryck när de har varit ute och rört på sig. Det kallas att få "europeiskt ansikte". Det finns folk därnere som fått fruktbärande impulser under vistelser i Europa och exempelvis börjar bygga snygga och moderna motell och villor med avancerad rumsfördelning och sådana saker, de är inte på något sätt omedvetna om möjligheter till förbättringar.

Man delar med sig på ett självklart och naturligt generöst sätt. Felet med det är att det är svårt att bygga upp en privat förmögenhet så att man kan göra investeringar. Men det går att göra investeringar på låg nivå och få en mycket god avkastning. Exempelvis kan man köpa kor, låta någon passa dom och så har man inom några år dussintals med kossor. Behöver man pengar kan man sälja dom för någon tusenlapp per styck. Bättre än pengar som möglar i banken. Man kan också odla sockerrör och tredubbla sitt kapital på tre år om man kan avvara pengarna.

Går man ut en kväll kan dom verkligen konsten att skaka loss. Det är fantastiskt att se hur en stadsdel som i dagsljus ser ut som en soptipp fyllas av långbenta skönheter med breda leenden och höra luften genljuda av ultramoderna rytmer som knappast finns att höra nånstans exempelvis i Stockholm eller London eller vad ni vill. Och ändå ser man inte många berusade, våldet brukar inskränka sig till någon blodad tand i månaden och dom röker varken crack eller tobak.

Kort och gott: Rasister! Istället för att sitta och bygga upp nån sorts överdrivna "rasvärldar" där en massa hotfulla "raser" driver omkring, prova att vidga era vyer genom att undersöka vårt klot. Kanske ni vid hemkomsten ser saker här hemma ni inte lagt märke till tidigare... och längtar tillbaka till ställena ni besökt!

Posted on: 2010/10/7 8:10

Edited by Asgeir on 2010/10/7 8:34:57
Edited by Asgeir on 2010/10/7 8:36:20
Edited by Asgeir on 2010/10/7 8:43:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Rasism är ett ord som inte ens borde finnas.
Ordet rasism skapar ett vi och dom. Som om det skulle finnas olika raser.
Visst, några är födda här och andra där. hudfärgen skiljer och kanske även fysiska egenskaper, beroende på vilken miljö som format kroppen.
Men vi är alla ett.
Rasism måste såklart debatteras, och luftas, med tanke på hur samhället ser ut idag.
men jag kan ändå inte låta bli att känna filmen stötande.
Efter att ha snabbspolat igenom den får jag känslan av att varje svar till frågora ger ett rasistiskt svar.
men filmen är tänkt att vara mot rasism? eller?

Brydd... hur mår du...

Du är en stor skämtare.
Men synd att du postar strunt, och verkar tro på vad du skriver.
Du vet inte att det finns raser.
Du tror att folk ser olika ut på grund av miljöomständigheter.

I jämförelse med en rasist så är din hållning avsevärt eländigare.

Posted on: 2010/10/7 9:48

See User information
Människan är en anpassning av sin omgivning.

Posted on: 2010/10/7 9:50
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:

Det är inte det som ÄR en människa, utan det hon har har runt sig.

Posted on: 2010/10/7 10:13

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Om man som jag vistas under längre tid i ett hav av afrikaner upptäcker man att under "den svarta ytan" finns en mängd olika individer med högst olika syn på varandra, oss i västerlandet och resten av världen. Jag har varit i praktiken ensam vit man i en provins med kanske fem miljoner invånare. Och jag var INTE utsänd av någon i nåt syfte, utan bara en vit prick i folkhavet.

Det målas upp en väldigt stereotyp bild av exempelvis svarta som överhuvud taget inte har några som helst hållpunkter i den VERKLIGA verkligheten.

Dom har sin beskärda del av idioter och småpåvar men många beteenden som vi omedelbart klassar som efterblivenhet förekommer fast med andra förtecken här hemma.

Men jag skall dra några skillnaden som verkligen faller en i ögonen: barnen går med glädje i skolan och är lyckliga för chansen att få lära sig något. (Här skolkar dom eller eldar upp skolorna).

Mammorna tar med självklarhet hand om alla barn de kan och det är märkligt att se vilken empati de besitter och vilka umbäranden de tar på sig för att hjälpa. (Här kedjeröker dom framför spelautomater och låter barnen fara vind för våg).

Om man vaknar en halvtimme före soluppgången (det gör man automatiskt eftersom tupparna gal) hör man hur fäderna ber för sina familjer i alla hyddorna omkring en. (Här yttrar man sig hånfullt om kristna och andra som bekymrar sig över världens förfall).

Visst stjäls det en del men här har nån snott minst två tredjedelar av pengarna varje gång jag får lön och så skall dom ha en fjärdedel av resten varje gång jag handlar. (Om en afrikan skulle utsättas för detta hade han tagit sina kor och sprungit i tre dagar).

Visst, åker man ut på böh-landet är folk enklare hopskruvade, men även de därnere får liksom ett annat ansiktsuttryck när de har varit ute och rört på sig. Det kallas att få "europeiskt ansikte". Det finns folk därnere som fått fruktbärande impulser under vistelser i Europa och exempelvis börjar bygga snygga och moderna motell och villor med avancerad rumsfördelning och sådana saker, de är inte på något sätt omedvetna om möjligheter till förbättringar.

Man delar med sig på ett självklart och naturligt generöst sätt. Felet med det är att det är svårt att bygga upp en privat förmögenhet så att man kan göra investeringar. Men det går att göra investeringar på låg nivå och få en mycket god avkastning. Exempelvis kan man köpa kor, låta någon passa dom och så har man inom några år dussintals med kossor. Behöver man pengar kan man sälja dom för någon tusenlapp per styck. Bättre än pengar som möglar i banken. Man kan också odla sockerrör och tredubbla sitt kapital på tre år om man kan avvara pengarna.

Går man ut en kväll kan dom verkligen konsten att skaka loss. Det är fantastiskt att se hur en stadsdel som i dagsljus ser ut som en soptipp fyllas av långbenta skönheter med breda leenden och höra luften genljuda av ultramoderna rytmer som knappast finns att höra nånstans exempelvis i Stockholm eller London eller vad ni vill. Och ändå ser man inte många berusade, våldet brukar inskränka sig till någon blodad tand i månaden och dom röker varken crack eller tobak.

Kort och gott: Rasister! Istället för att sitta och bygga upp nån sorts överdrivna "rasvärldar" där en massa hotfulla "raser" driver omkring, prova att vidga era vyer genom att undersöka vårt klot. Kanske ni vid hemkomsten ser saker här hemma ni inte lagt märke till tidigare... och längtar tillbaka till ställena ni besökt!

Ja det är härligt med folk som får var ifred och ha sitt sätt att vara på, i sin miljö, då är det kultur.
Det är det som i vår tid attackeras genom att först skapa problem på olka håll, för att sedan nyttja dessa problem för att skapa nya problem på andra håll. Så löser man upp och skapar olyckliga folk, där ingen är "hemma". En kultur kan inte flyttas som man för ut av tänk i mångfaldseländet.

När något är helt och sig självt, då är allt underbart... och grupper, folkslag och raser har inga problem med att gästa varandra. Men något som är skadat vill "de" nu skada än mer genom att i världen konstant röra om så det skadade ska ihop med annat skadat, de kallar det för massa bedrägliga namn, såsom mångkulturellt, kulturell berikning mm.
Två halva som möts skulle bli en hel... nej... det blir snabbt till noll. Det är det dom gamla onda krafterna vet, så det är upplösning som gäller inom alla områden och nivåer. Familj, länder, kulturer och raser.
Det är något förbjudet, får inte göras, men så görs. De skadade tror själva att det är bra, man läser det på detta forum. Stockholmssyndromet... marxismens stora verktyg att förstöra det som är gränser. Mao sa "att attackera himmel och jord".

Det gör man, för folk har olika härkomst där ute ifrån, inte från jorden, utan på annat håll, det är det raser är och återspeglar. Meningen var att återvända, det vill inte de gamla onda krafterna, karma och det demoniska, för då dör det... så de syftar till att ödelägga genom att rasera det som håller ihop livet: gränser. Man/kvinna, raser, familj, pervertera yin/yang, länder etc. Det är som celler, organ och kropp mm... låta det vara som det ska vara, då kan man bli sig själv och återvända. Ryck undan basen, kapa rötterna för alla, riva deras sanna historia, vilka de är, riva de vackra citykärnorna... och folks sammanhang, flumma sönder kulturen, kalla maträtter på torgen för kultur...
Annars är det finito. Barn här vet inte vad de talar om. Förmår inte inse att allt därute är bakvänt.
Läs på.

Nej, nu är det dags att lämna miljöskadade marxistnissar med tvångstankar i fängelset ett tag, andas frisk luft och se på sin månatliga "Why Beauty Matters":

http://www.youtube.com/watch?v=65YpzZrwKI4

Posted on: 2010/10/7 10:14

See User information
Kultur är en produkt av anpassning.

Afrikaner är en anpassning av sin kolonisering av fransmän italienare och europer mellanöstern mm.
Det är därför man pratar italienska franska engelska och arabiska i Afrika.

Afrika är inte ens afrika.

Se filmen Darwins nightmare.

Man kan inte förneka sin natur, eller visst kan man men det är inte vidare smart.

Hur har man annars byggt upp sitt perspektiv om inte med leverne fakta och info från sin omgivning?

Posted on: 2010/10/7 10:27
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Kultur är en produkt av anpassning.

Afrikaner är en anpassning av sin kolonisering av fransmän italienare och europer mellanöstern mm.
Det är därför man pratar italienska franska engelska och arabiska i Afrika.

Afrika är inte ens afrika.

Se filmen Darwins nightmare.

Man kan inte förneka sin natur, eller visst kan man men det är inte vidare smart.

Hur har man annars byggt upp sitt perspektiv om inte med leverne fakta och info från sin omgivning?

Jag har sett filmen.

Vidga ramarna kan jag bara säga.

Det är devolution... allting löses nu upp snabbt.

Vet du vilken speciell tid det är och vikten av att stå emot och räta upp sig...

Just förneka sin natur blir det när ens miljö slås sönder, och allting mixas upp.

Vi har/hade allt från början, innan vi föll nedåt, devolution... nu har vi hamnat i karantänen/fängelset samsara, meningen var inte att fastna och gå under här, utan att snabbt återvända. Det som då varit miljöer/kulturer här var en återspegling av något ovan, himlen.
Som ovan så nedan... FÖRSTÅ!!!

Det är inte miljön här man ska "samla på", ta hem souvenirer... mat...

Det är sina sammanhang för en grupp, det är deras djupa och vida omfattning, relationer i karma mm. Alla har sin plats för att kultivera upp. Så är det från början, raser har skapats av gudar. Länder är något självklart, eller var. Som en njure i kroppen... inte låter kroppen den frivilligt gå under genom invasion, cancer.

Vakna.

Posted on: 2010/10/7 10:40

See User information
Avsides uppe i kullarna kan man i "mitt område" hitta grottor där det bott människor för länge sedan, innan de nuvarande invånarna invandrade (de drog sig söderut när de stora pyramidbyggena upphörde och övergick till boskapskötsel och fiske). På den tiden bodde det "vita" i området och faktum är att det finns målningar inne i grottorna av samma typ som dom man finner i Spanien och annorstädes. Tyvärr har inga arkeologer varit på plats som kan dokumentera vilka likheterna är.

Det finns också rykten om att "italienare" varit där och grävt ut långa gruvgångar för många många år sedan, betydligt längre tillbaka än de italienska kolonierna för hundra år sedan. Och fantastiskt nog har jag sett unga tjejer som haft tydliga "italienska" drag mitt bland alla luos och masaier.

Att leta efter guld kan förflytta folk långliga vägar, den saken är klar! Om det är fysiskt guld eller skattefria utbetalningar från ett socialkontor spelar ingen roll härvidlag...

Jag har läst en artikel om en utgrävning av en gammal stad i England där man gjort genetiska undersökningar av skelettrester och till sin förvåning funnit av över 40% av befolkningen på 300-talet var av "annan etnisk härkomst" jämfört med den omgivande landsorten. Bland annat fanns det både afrikanskt och arabiskt genmaterial.

Vi är ALLA komna från VÄRLDEN och inte från hålan där vi föddes. Därmed inte sagt att Sverige skall vara hela världens socialbyrå!

De som idag är motståndare till en seriös debatt skall veta att spontana förflyttningar alltid funnits men att utlova livstids försörjning om man spökar ut sig på rätt sätt är fullständigt förödande. Inte för mottagaren av håvorna utan för betalaren.

Att blanda in anklagelser om rasism och total inskränkthet inför omvärlden i detta är typiskt för ett unket debattklimat.

Och om man sedan kryddar med lite "jag känner nån som kan slå dig på käften" har man gjort sig förtjänt av en snabb mantelrörelse... och skall stå jävligt still ett tag!

Posted on: 2010/10/7 10:51

See User information
Räta på sig mot vad?
Mot invandrare eller mot inhemska kriminella politiker?
vi hade allt från början skriver du , när är början för dig?
Vi har aldrig haft allt , allt vi haft har varit lånat FÖRSTÅ.
Raser har skapats av gudar?
Jag rådgör dig då att vända dig till dina gudar för du kan ju inte ha mycket förståelse för orsak och verkans lagar.
Vilket ochså innebär att du förnekar dig själv och vad du har framför dig.
Fundamentalister argumenterar precis sådär.
Jag rådgör dig till att revidera om din världsbild.
Att vända folks läror mot dem och blanda in sina egna fantasier är högst manipulativt.
Ta tajmout och meditera över din egen uppkomst.
Du pratar mycket men du kan desstå mindre.
Som att samsara vore något som kommigt över oss nu.
Tror du livet var lättare på 1700 talet?
Du vill väl att man ska stänga gränserna in till landet och göra jorden platt ochså?
Raser från gudar = Sanslöst är du fanatiker eller?
Mycket svammel från någon som aldrig upplevt gud.
Sluta jaga dina tankar det hörs ju tydligt att du bygger din uppfattning från yttre läror snarare än egen erfarenhet.
Förvänta dig inga svar mer från mig heller för tankejagare kan hålla på i evigheter och gå runt i sina egna banor beroende av era fantasier som dom är oavsett vad man säger till dem.
Att du bestämmt dig låta dina anpassade känslor styra dig istället för orsak och verkans insikt är uppenbart.

Allt är ett, inte direkt något du har uppfattat än så kom inte prata om gudar samsara och div saker när du inte vet ett skvatt om saken.

Jag pallar inte skapa dålig karma för att ni inte kan lära er eran traumatiska sarkasm och förmåga att tävla med andra ,den får ni behålla för er själva.

Tackar och adjö för mig.

Posted on: 2010/10/7 10:52
Resized Image

See User information
Flum du skriver.

Shen skrev:
Quote:
Räta på sig mot vad?

Men hur kommer det sig att du fortfarande inget förstår...?

Det är ju vad allt går ut på, därför vi är här. Återvända... all andlighet har alltid varit för det: kultivering, så man rätar sig mot, eller försöker leva efter sin/kosmos sanna natur/egenskap/kriterier, the law.

Har man blivit för dålig så har man till sist hamnat på denna "specialplats", den är också skapad, allt är skapat, såsom raser. Detta tidsrum är samsara. Kallas brett för fängelse/karantän, eller att det är ett lock över... eller att här kan man inte ta sig ifrån... så istället för att ha gått under/tillintetgjorts i kosmos så har vi av barmhärtighet fått denna plats. Det finns mycket i kosmos... det som nu är tex olika raser har sina kopplingar till liv/födelse på annat håll: olika härkomst/ursprung i olka tidsrum/platser, det är en återspegling av det.

Har ingen lust att upprepa vad jag skrivit 300 gånger... sådana som du vill bara inte förstå, utanhåller som bebisar fast i nappen...

Du borde verkligen veta att all andlighet bara varit kultivering. Ju mer man följer sin natur, kultiverar, ju mer har man gett upp och släppt, blivit sig själv, det som är att upplysas (till) - det är samma som att återfå det vi alltid haft, men som stängs av i takt med att man blivit sämre, fallit och fallit - kan man inte leva efter universums natur, som den manifesteras på en nivå, så är man som tyngre... och faller naturligtvis, ryggsäcken... tung, karma ersätter det man förlorat - att kultivera gör karman mindre, och man kan stiga uppåt, då får man ju naturligtvis det man från början hade, men som stängts av i devolution, avvikelsen.

Fångarna som glömt skriver som du, meningslöst att jag skriver... jag har skrivit allt många gånger tidigare.

Posted on: 2010/10/7 11:15

See User information
Om man anser att dessa resonemang skulle handla om nazister contra judar måste man verkligen se syner... särskilt som båda grupperna själva talar mycket om raser och blodets mystiska betydelse...

Dom tar ordet ur munnen på varandra, inte vi. Vi är passagerare på planet, inte piloter. Iggy Pop hade rätt

http://www.youtube.com/watch?v=pSFV6RhdsNs

Posted on: 2010/10/7 11:31

See User information
Dålig?
Är det så du ser på jorden, som en dålig plats?
Vad har gjort jorden dålig då?
Människans lättja och högmod.

Sanna natur?
Vilken del av din natur utrycker du nu?
Eller när du skriver på vaken överhuvudtaget?
Det är knappast något jag vill hålla på med men väckelsen har lämnat en tagg i ögat på dom styrande lögnarna.

Natur är inte och förneka orsak och verkan.
Nej du behöver inte upprepa för mig 300 ggr för jag är ändå inte intresserad och ta del av anpassningar som inte har med orsak och verkans grund och göra som styr från grunden.

Ja jag har glömt , antar det är därför jag vet var jag står och mina tidigare liv ,för att jag har glömt.
Samsara är något ni alla har bidragit till att skapa innan ni vaknade.

Att kultivera är inte bara att släppa taget det är ochså att inse orsak och verkans rot.
Om man inte kan lära sig det grundläggande i 8 faldiga vägen kan man inte heller begära att någon ska förstå sin och andras anpassningar.
Du behöver inte skriva mer för jag pallar inte heller skriva mer .
ju mer jag hänger här desstå mera övertygad blir jag att jorden behöver en jättekatastrof som leder till lidande för att ena männskligheten.
Förmågan att tävla mot varandra är gränslös.
Därav meningslöst att fortsätta.

Posted on: 2010/10/7 11:31
Resized Image

See User information
Du skrev:

Snarare är det Fan som är lös!

Föga anar du hur rätt du har....

Posted on: 2010/10/7 11:36

See User information
Vad leder till 8 faldiga vägen?
Samma sak som leder till kroppens existens och alltets varande = Orsak och verkan.
Vad har lett till orsak och verkan = Den högsta anden (Gud) som vi alla är del av medvetet,alla som har den heliga anden med sig, alla som slängt högmodet ifrån hjärtat.
Oavsett vi vill eller inte så penetrerar den högsta andens ljus allt och förbinder allt med allt, inget sker utom dess vilja.
Allt är andligt, allt är ett prov.
Meningen med existensen är att lära sig något , läras sig sanningen till den grad att vi blir sanningen annan mening finns inte på jorden.
Att lära sig se det självklara och släppa taget.
Sanningen är inget vi kan greppa med ord därför finns högre och lägre sanningar.
Vad är fan?
Fan är lögnen.
Vem är lögnens fader?
Det vet ni nog alla , säg mig den som inte bär på högmodet.
Det är högmodet i hjärtat som får människor och lystra till annat än sig själva och sin nästa.
Och varför ?
Pga lögnen, det är vad vi kallar onda cirkeln.
Och vilka gör profit på detta?
Demoner. Vilka gör livet surt för andra = Demoner.
Vilka gör profit på andras lidande = Demoner.
Vilka bygger karriär på andras konflikter = Demoner.
Vad är orsaken till att vi söker det självklara vi glömt = Demoner.
Vad är orsaken till att vi har osämja konflikt och lidande = Deras ingjutna falska kunskap.
Så att vissa ska få mera och andra inte ska ha något.
Så långt ifrån den gudagivna rättighet vi alla har.
Så långt ifrån vårt gemmena varande med moder jord.
Allt är ett ordet oberoende är bara en illusion.
En illusion som vi matats med till att sträva efter pga lögnens lidande.
Livet är kort men anden är evig.
Det är inte utan orsak vi lever i satans grepp.
Allt har en orsak.
Allt.
Den som bär högmodet inom hjärtat är en styggelse inför fadern.
När människor lär sig sluta tävla mot varandra den dagen får vi försteålse och harmoni.

Posted on: 2010/10/7 11:53
Resized Image

See User information

Shen skrev:
Quote:
Dålig?
Är det så du ser på jorden, som en dålig plats?
Vad har gjort jorden dålig då?
Människans lättja och högmod.

Sover du, eller vad är problemet med dig?

Vet du inte basic things. Har jag inte skrivit 302 gånger att vi har fått denna plats för att kunna återvända... den är till för det.

Behöver du fråga mig om jag tycker det är dåligt att vi har ett fängelse där de värsta förbrytarna får en chans till rehabilitering, omvändelse, förbättring, istället för att lösas upp i atomer ute på gatan... eller någonstans.

Du måste vidga dina perspektiv. Gör du det då kommer inte dina tankar att vara bångstyriga och besynnerliga. Allt är ju redan presenterat och framlagt på bordet.

Posted on: 2010/10/7 12:01

See User information
Jorden är ett klassrum.
Det som hindrar utvecklingen är lögn.
Dom rättfärdiga sitter i fängelse.
Samhället är bara ett större fängelse som har byggts till att få boskap och tro dom är fria.

Människan har sig själv och anklaga för sitt lidande.
Är man dum och inte kan följa sin egen intuition så är man.
Högmodets kraft är mäktigt och lura med.

Dom värsta förbrytarna är dom som ger bort sitt livsansvar till andra och skapa lögn lidande och straffa rättfärdiga med och dom som gör profit på lidandet.

Posted on: 2010/10/7 12:08
Resized Image

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Den boken är avsedd att användas av KOMVUX i hopp om att någon deltagare i svenskundervisningen skall ge någon av oss spö om vi skulle stå och dela ut flygblad om 9.11! Jaha minsann och själv är man visst oberörbar förstås?
Glöm aldrig vilka som börjat med knölpåksfilosofin, gott folk. Dom måste känna sig trängda för att bära sig åt så här!
Dom fattar inte vilka krafter dom håller på att släppa loss! Jag såg nyss att Nokia numera stöder Fria Tider. Kanske nåt stort bolag vill stödja Vaken, man skall aldrig säga "aldrig"!

Skulle vara Gyttorp då ?

Posted on: 2010/10/7 13:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
The Matrix

Morpheus/Adekvat ger Neo/Shen en lektion/terapi:

Resized Image

Morpheus: You say that you would like to awaken. But Why do say so much foolish things then?

Neo: I really don't understand the Matrix. What is the Matrix?

Morpheus: The answer is in front of you. It is looking for you. And it will find you if you want it to. Just skip your ignorance.

This world in not our "HOME". It never was and it never will be. Only after we have examined the true nature of who-what we really are, can we discover our true "SELF". What we thought all our lives was our true "SELF" was just an illusion, a massive world wide "delusion". In the purest physical sense of "SELF.

Ignorance might seem to be bliss at times. But it is a form of escapism and can never offer permanent bliss. An illusion is after all, just an illusion. No matter how long it might be sustained, it will end, bringing suffering. The nature of Samsara is such that remaining in it as a deluded sentient being can never bring True Happiness.

Morpheus: Do you believe in fate?

Neo: No.

Morpheus: Why?

Neo: Because I just don't like the idea that I'm not in control of my life.

Morpheus: The Matrix is analogous to Samsara in nature. A prison for your mind. Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself. Remember that all I am offering is the truth. Nothing more.

Although samsara resembles a prison, there is however one door through which we can escape.

When the Matrix was first built, there was a man born inside that had the ability to change what he wanted, to remake the Matrix as he saw fit. It was this man that freed the first of us and taught us the secret of individuals war with them selves; control the ego and you control your future life. When he died, the Gods prophesized his return and envisioned an end to the war and freedom for the people. That is why there are those of us that have spent our entire lives searching the Matrix, looking for him. As long as the ego nature exists, the human race will never be free.

Do you remember what agent Smith told you:

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment. But you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area... There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus.

First you must become a human, then first could you return to your original nature - which is not a human life or form, and is not in this samsara prison.

You have to ask yourself this compound question:

1)are we human beings having spiritual experiences
or
2) are we spiritual beings having human experiences

You know the answer Neo, or else your life is in grave danger.

I'm deeply worried about you. You seems yo forget all things important to understand and remember, and remember only the things meant to lead you astray.

Maybe you also forgot what Lama Gesar Kusali wrote to you:

Firery the dakas and dakinis fell from the sky - Thundering they crashed to this earth below - When they awoke, none of them not a single one of them could remember who, what they were - while they were unconsiously they were all "gifted" - they were given gifts of male and female bodies , they were given egos and memories and experiences ... This world is not our home and until you are completely freed from the delusion that your body validates your existence the curse of cyclical existence will be yours, Neo, it will be indeed yours to suffer.

Neo: I can't go back, can I?

Morpheus: No, not at the moment, but if you could, would you really want to?

Maybe we should end this talk now, you looks warm. Please take this paper, which you have read many times, the paper from your collegue Insider. Next time I call for you we could talk about this letter. Be careful out there.

Neo Saves the Day

Resized Image

When Neo resurrected from his death, it was as if he underwent a spiritual rebirth, realising the full the power of who he was, his true nature, becoming "Enlightened". He saw the Matrix in its underlying reality, akin to having attained penetrating insight into the true nature of all things. With that, he had control of him self and his environment, stopping bullets coming at him, morphing the walkway, subduing the komaistagenterna from vaken.se...

Posted on: 2010/10/7 13:27

Edited by adekvat on 2010/10/7 13:44:24

See User information
Jag bygger min uppfattning på vad som kommer till mig inte på vad dom yttre lärorna har att erbjuda.

Andens visdom är mycket högre än tanke-jagande.

Jag har redan evigt liv jag minns redan mina tidigare liv det har jag gjort sedan barndomen och jag dör aldrig.

Är inte rädd för döden och har aldrig behövt vakna.

Orsaken till att jag är här är pga jag lurades i mitt förra liv.
Snarare tvingades.

Min karma ger mig mina skyldigheter och jag har redan betalt av dem.

Posted on: 2010/10/7 13:45
Resized Image

See User information
"VAKEN GILLAR NAZISTER".....

Good GAD!!! Cant they come up with something, ANYTHING better than some half assed numbskull knee-jerk reactionary statement?

If thats the Intellectual level they are playing with we certainly have nothing to fear from them, though their pathetic attempts are quite obvious:

ANYONE who spends a bit of time reading through the information we put out or the forum can see for themselves where "WE" stand.

As far as I am concerned its only FASCISTS and their sick twisted Cousin's the NAZIS that make statements like that, but I am obviously wrong here, and considering the DOZENS of people I have personally banned here with Nazi-like tendancies the whole charade Expo is playing is so apparent as well as WHAT they are:

They are afraid of something, some INFORMATION we are putting out there, perhaps something to do with economics, mass-media and or big_pharma?

Or maybe, JUST MAYBE they are afraid of:

FREE SPEECH and FREE IDEAS or just freedom in general.

And just WHAT is Expo? Fear Filled laughable clowns in this case dressed up in some pathetic echo of what any serious journalism SHOULD look like.

Another laughable thing is how far BEHIND the times Expo is, as the truth movement becomes more and more mainstream in other western countries.

Gillar JAG nazis? Personligt? Hur ska man svara på detta?

Jag vet inte, jag har aldrig sagt något positivt on nazis, men errr....gillar Expo nazis? ; )

Posted on: 2010/10/7 21:30
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper