vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#49


See User information
Quote:

Shen skrev:


New age är bare en term som används av folk som inte upplever något av det dom dissar själva.

Måste varit någon statsnisse som ville debunka en sanningsrörelses upptäckter eller dylikt.


Bra att du slår fast att de där sanna personerna som upptäcker..., sanningsrörelsen, är New Agare, tex de som som ser krökta contrails som chemtrails...

Posted on: 2010/10/6 11:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#50


See User information
Skulle viljat se chemtrails på 1800 talet.

Vem tävlar ni med?
Har ni ingen självdiciplin?

Posted on: 2010/10/6 12:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#51


See User information
Quote:

Shen skrev:
Skulle viljat se chemtrails på 1800 talet.

Vem tävlar ni med?
Har ni ingen självdiciplin?


New Agare har kanske dålig självdisciplin, svårt att stå emot att fylla sig med saker och ting. Det är synd.

New Age:
David Wilcock´s verklighet
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=8493&forum=14

Posted on: 2010/10/6 13:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#52
New Age enligt wikipedia:

"New Age är i dagligt tal ett samlingsbegrepp för nyandliga tankar. Ordet New Age syftar på Vattumannens tidsålder mellan åren 2000-4000, på engelska Age of Aquarius."

"New Age innehåller egentligen inget nytt, utan är bara en återgång till tiden före modern vetenskap. Många trossatser bygger på myter, vidskepelse eller pseudovetenskap"

"Vissa "anhängare" anser att "mänskligheten är redo för ett högre medvetande". Sådana uttalanden kan kopplas till både Buddhism och nyandliga frontfigurer som Eckhart Tolle eller Osho"


Adekvat, jag undrar vad du gör här egentligen?
vaken.se är en samlingsplats för människor som tänker utanför boxen, som ifrågasätter de vanliga spelreglerna och föreställningarna. Att vara "vaken" handlar inte om att förespråka en annan sanning än den generella, det handlar bara om att tänka själv och att öppna sina tankar för nya idéer.
Kalla det New Age om du vill, är det något fel med det ordet?

Vi befinner oss i en ny tidsålder, och har sedan 10 år tillbaks befunnit oss i vattumannens tidsålder, även kallad "The new age".
Du kan bäst du vill fortsätta att försöka dumförklara fenomenet chemtrails eller alla andra saker som du tvärt är emot.
Själv ser jag det som jävligt korkat att inte fatta att nåt skumt är i görningen när man tittar på dagens himmel, men bara för det attackerar jag inte folk på gatan, bara för att "dom inte ser".

Skillnaden på dig och de allra flesta andra här är att folk här är open-minded för andra svar än det som inpräntats i oss från födseln.
Alla är vi av vår egen uppfattning, det är väl just det som definierar "New Age"? Att praktisera eget tänkande istället för att följa massans inprogrammerade tankemönster.

Jag gillar inte att ge mig in i diskussioner av den här sorten, men antingen börjar du se utanför boxen och kanske börjar tillföra något, eller så föreslår jag att du letar hack-kycklingar på annat håll.

Ha en bra dag!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#53


See User information
Hej Patrik,


Har presenterat def. av new age för honom... Men det går inte förbi det ställningstagande och principgrund, reflekteras inte och överges.
Vilket jag tycker är synd.

Han får i min mening ha vilka tankegångar han vill, som han har rätt till... Men det verkligen anmärkningsvärda är sättet och valet att påtvinga sina synsätt av vad han ser som new age på andra.
Det är det verkligen anmärkningsvärda.
Ingen diskussion, utan "Only his way or you f*cked by defined judgement of principle".

Sedan har jag fått en bild att han har ett ställningstagande som påminner om FG, Buddha osv är högst anmärkningsvärt.
Påminner om många religioner som propagerar om kärlek, förståelse mm, men väljer själv att utrycka sig med dömande, förtal osv...
Tyvärr är det inte heller förstagången jag mött detta val av hur folk väljer att behandla andra människor.

Enligt min tanke handlar detta inte om en tro, utan simpelt att människan som står bakom dessa argument och valet av hur man behandlar andra inte mår särskilt bra... Vilket är tråkigt, då jag anser att alla är värda må på bästa sätt. I min verklighet finns inget sådant utrymme vid en trygg inre miljö att ha dessa val för behandling av andra. Man visar hur man mår, genom sitt handlande mot andra. Jag tycker om honom som människa, samt hyser ett väldigt stort hopp om att den inre tryggheten infinner sig och allt går mot en ljusare tid. Vi är alla bröder och systrar, på fler sätt än ett.


Fred!










Posted on: 2010/10/6 14:21

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#54
Ang droger:
Att få utforska sitt egna medvetande med HJÄLP av tex. Hallucinogena droger tycker jag är en jävla rättighet.


Varje gång jag hör det där pipet i örat så stannar jag upp och lyssnar på vad det är jag ska komma ihåg.
Vet inte varför jag tänker så....bara gör det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#55


See User information
patrik1975 skrev:
Quote:
New Age ... ... enligt wikipedia:


hehe... inga trick mer Patrik...



Quote:
vaken.se är en samlingsplats för människor som tänker utanför boxen...


Felfel - starkt boxtänkande och promotande råder här, varför skulle här vara så annorlunda än annat därute, tex att stå i New Age-smeten?

Quote:
Kalla det New Age om du vill, är det något fel med det ordet?



Pk att skriva att ord är fel, vanligt yttänk - vakna vet att gå efter essensen, Sanning, och då nu då vad som ligger inom New Age, varför det finns som (alien-)fenomen - allt som folk hakar tag i, och som får genomslag, se bara på alla kanaliserade böcker... miljoner, Deepak, Icke, hon den svarta som jag glömde namnet på... i USA... allt styrs ju ut för New Age... allt det hör till Old Age som inte vill dö... Vakna vet att sådant som förs ut är fel, och vänder alltid på det. Varför dyker du ofta upp och försvarar det bakvända, det skadar människor?

Quote:
Vi befinner oss i en ny tidsålder, och har sedan 10 år tillbaks befunnit oss i vattumannens tidsålder, även kallad "The new age".
Du kan bäst du vill fortsätta att försöka dumförklara fenomenet chemtrails eller alla andra saker som du tvärt är emot.
Själv ser jag det som jävligt korkat att inte fatta att nåt skumt är i görningen när man tittar på dagens himmel, men bara för det attackerar jag inte folk på gatan, bara för att "dom inte ser".


Jag dumförklara... det gör ju users så bra på egen hand här, ser du inte vad som skrivs? Jag skulle kunna posta 100 inlägg som visar på hur users som vill föra ut att chemtrails finns istället är de som gör att folk utifrån skrattar och avfärdar det, det är synd.
Så vänd på det.

Quote:
Skillnaden på dig och de allra flesta andra här är att folk här är open-minded för andra svar än det som inpräntats i oss från födseln.
Alla är vi av vår egen uppfattning, det är väl just det som definierar "New Age"? Att praktisera eget tänkande istället för att följa massans inprogrammerade tankemönster.


Pk att tala om openminded... - vad du skriver om New Age nu är bara konstigt, det kan inte bemötas, för du har hål i kanoten.

Quote:
Jag gillar inte att ge mig in i diskussioner av den här sorten, men antingen börjar du se utanför boxen och kanske börjar tillföra något, eller så föreslår jag att du letar hack-kycklingar på annat håll.


Vad gör du på vaken, ska det vara en sarg för ditt ego?

Jag har till skillnad från dig tillfört i ett antal tusen inlägg. Det är bara det at du sover så hårt, du gav inte ens respons på barnboken jag rekommenderade till dig: "Under Plommonsjön"

Ha en bra dag!
[/quote]

Posted on: 2010/10/6 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#56
mmm, jag fann tipset om "Under Plommonsjön" intressant.
Det var nära ett KÖP-knappen, men tyvärr bromsades det av för taskig ekonomi

Du skulle bara veta hur många sanningar som döljs i gamla sagor och barnböcker

Jag ville inte ge mig in i tråden, jag kände attdu och jag spelat ut vårat tjafs innan, men jag kunde helt enkelt inte bli. Jag har aldrig tidigare haft någon speciell åsikt om "New Age", men tråden gjorde att jag läste igenom vad som definieras som New Age på wikipedia, och kan inte annat än hålla med om att det låter vettigt.
New Age är ingen rörelse.
Och visst är det gamla tankar. Old age.

Det är bara det att den kunskapen har på vägen mer och mer gått förlorad. Det är dags att ta tillbaks det som är mänskligt! Låter det verkligen så konstigt?

Fred nu, jag har inget emot dig, jag vet inte ens vem du är. (om du skrivit tusentals inlägg, varför använder du inte ditt riktiga alias?) Du får gärna kritisera mig och vända på det jag skriver, det får mig bara att tänka i nya banor, men du får sluta hacka på folk. Du har inte mer rätt än någon annan.
Här bollar vi idéer.

Inte bevisa vem som har rätt eller fel.

Det finns kanske inget rätt eller fel?...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#57


See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
mmm, jag fann tipset om "Under Plommonsjön" intressant.
Det var nära ett KÖP-knappen, men tyvärr bromsades det av för taskig ekonomi

Du skulle bara veta hur många sanningar som döljs i gamla sagor och barnböcker

Jag ville inte ge mig in i tråden, jag kände attdu och jag spelat ut vårat tjafs innan, men jag kunde helt enkelt inte bli. Jag har aldrig tidigare haft någon speciell åsikt om "New Age", men tråden gjorde att jag läste igenom vad som definieras som New Age på wikipedia, och kan inte annat än hålla med om att det låter vettigt.
New Age är ingen rörelse.
Och visst är det gamla tankar. Old age.

Det är bara det att den kunskapen har på vägen mer och mer gått förlorad. Det är dags att ta tillbaks det som är mänskligt! Låter det verkligen så konstigt?

Fred nu, jag har inget emot dig, jag vet inte ens vem du är. (om du skrivit tusentals inlägg, varför använder du inte ditt riktiga alias?) Du får gärna kritisera mig och vända på det jag skriver, det får mig bara att tänka i nya banor, men du får sluta hacka på folk. Du har inte mer rätt än någon annan.
Här bollar vi idéer.

Inte bevisa vem som har rätt eller fel.

Det finns kanske inget rätt eller fel?...


Jag blir alltid så brydd... jag har i hundra inlägg talat om hur jag bannas som olika usernamn, hur jag ar Novax, innan kronblom, jag har haft 30 usernamn - du har ju varit på vakenforumet några dagar så du måste ha läst detta, måste verkligen veta att jag är Novax, andra skriver det också i olika poster, som nu i dagarna: Var var du då?

Sådant vissa nu dyker på och i sin entusiasm krokas av, fick andra för 40 år sedan se i rätt perspektiv, och går inte på det. Vet du hur länge det lanserats att Galactic Federation är på G att landa brett och undsätta... - de säger nu för tiden att energierna låg inte rätt... de håller fortfarande på att marknadsföra sina aliengrejer för att sabba räddning för männiksor i denna vikiga tid, och New Agarna här strålar som solen... och postar det som om det vore nytt och fräscht - men det stinker och är evil.

Jag behöver inget "bevisa", tex att ha "rätt"" jag talar om hur det är... God Morgon...

Varför skulle jag inte ha mer rätt än någon annan? Det låter också fel, mycket som låter fel nu för tiden... jag har mer rätt än de flesta - men det är inte någon poäng med det.

Under plommonsjön kan lånas på bibban, de kan ta hem den om den inte finns på ens lokala bibliotek.


Posted on: 2010/10/7 0:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#58
Adekvat :)

Ha en underbar kväll!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#59


See User information

Quote:
Jag behöver inget "bevisa", tex att ha "rätt"" jag talar om hur det är... God Morgon...


Låter precis som en Polis skulle säga efter att ha klubbat ner en ung student som frågat honom "varför".


Posted on: 2010/10/7 18:43

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#60
Behöver du inget bevisat?

Tror du på djävulen också?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.
#61


See User information
Tror på djävulen träffat han och det är inte lucifer.
Träffat änglar tror på dem ochså.
Fått ljuset ochså från fadern så tror på fadern ochså.
Upplevt moderns eld så tror på modern ochså.

Upplevt lögnens kunskap ochså men kommer aldrig tro på den satan.

Den får dom behålla för sig själva.

Posted on: 2010/10/13 20:47
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS