vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En tråd om uppföljning och staters ansvar/skyldigheter - Uppsägning

See User information
Jag vill ta upp en topic ang våra korrupta regeringar och världsordningen...

Kanske inte behöver ta upp rapporterna om den stora mängden av människor som fortsatt lever som utomhusliggare efter Katrina i USA.

Så har vi jordbävningen i Haiti. http://nyti.ms/bU3rgG

Dessa typer av fjanteri pågår i alla nivåer och bredder, vi fostras med skyglappar för att se efter oss själva och inte bry oss om vad som händer andra... Har för egen del beslutat att vår regering inte längre skall föra min talan och gör inte det jobb som är orsaken till deras existens.

Så länge vi inte "vaknar upp" och börjar sätta våra "folkvalda" i focus och verkligen sätter deras ansvar på blickfånget, blir allt bara värre.

Vi kan kivas och grina på alla möjliga saker på forum och så vidare. Det börjar fan bli dax för fredlig konstruktiv olydnad och inte gå med på skiten längre dom försöker trycka ner i halsen på oss...
Nog får vara nog! Vår regering jobbar inte för er, vilket en uppsjö av resultat talar sitt klara språk.

Jag har meddelat Rikskansliet och för egen räkning och gett den sk. Stadsministern/riksdagen sparken. Jag har som människa(Landsfödd och med mina naturliga rättigheter som människa) sagt ifrån och att hans styrelsepost i AB Sverige inte längre berör mig mm mm.
Jag har för egen del sagt "Nej tack!"
http://regeringen.se/sb/d/3051

Dom har nu 10 dagar på sig att besvara/bestrida det, innan det får sin självstyrkning via deras "tysta" medgivande. Precis som dom gör mot oss i samtliga fall av slaveriet.
Har även varit i kontakt med dom innan, via telefon för att undersöka detta vidare, vilka möjligheter och val som finns.

Nu får vi se vart det leder, men jag försöker verkligen "Walk the talk". Misstänker dock att jag måste göra det mot vår sk. "kungen" oxå... Som ses som "stadsöverhuvud" (Nån som har hans mail?) .

Dessa maktälskande människor som gör allt för kontroll, kan bara komma åt er i egenskap som person och aldrig som människa (Så länge ni inte ger ert medgivande eller på annat sätt ger dom den valmöjligheten). Vill dock påvisa att jag inte avsagt mig några rättigheter eller skydd och personen nu även är helt under min ägo att göra som jag vill med.

Nog får vara nog!

Några fler förslag eller åsikter?
Grundlöst bashande undanbedes, låt oss hålla det konstruktivt.

Jag är övertygad att ovanstående är den rätta sättet, för en fredligt och sunt sätt att få till stånd en bättre värld och en hållbarare framtid för våra barn.

Posted on: 2010/10/10 13:24

Edited by Avatar on 2010/10/10 13:41:04
Edited by Avatar on 2010/10/10 13:43:04
Edited by Avatar on 2010/10/10 13:54:28

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En tråd om uppföljning och staters ansvar/skyldigheter - Uppsägning

See User information
"Dom har nu 10 dagar på sig att besvara/bestrida det, innan det får sin självstyrkning via deras "tysta" medgivande. Precis som dom gör mot oss i samtliga fall av slaveriet.
Har även varit i kontakt med dom innan, via telefon för att undersöka detta vidare, vilka möjligheter och val som finns."

Nu hänger jag inte med, var inte allt klart för din del?
Hade inte du genomgått denna processen redan?

Posted on: 2010/10/10 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jodå. Allt hänger på ett val och det är gjort, har en hel del dokumentation från "statliga" myndigheter osv.
En del av texten i posten är "cut&paste" från dokumentation jag gör... En liten dagbok, så att säga för både egen säkerhet och ev. en senare anmälan om skadeståndsyrkan. En dagbok har bevistyngd i tex en rättegång.

Dessa 10 dagar är vad jag skrivit innan om att systemet måste få reaktionstid. Även om saker är gjorda, måste en viss tid löpa för att förhandlingen får full "laga" kraft. Det är på precis samma sätt som dom gör mot dig... Skickar en räkning, påminnelse och sedan är du bunden till kravet med ditt systa medgivande. Bara lagligt "tjaffs" med handelslagar osv... Systemtugg.

Valet är redan gjort och jag har allt på min sida (Rättigheter, lagar...)
Vad jag gör är trocklar igenom systemet med det och fixar papper så det är gjort.

Valet är gjort och en del/texten ovan är bara en naturlig del i processen för att bara fastställa det i dokument...

Detta är ett vanligt sätt från myndigheternas sida, men jag nyttjar bara lagen till min fördel. Det är lite av moment 22, för skulle myndigheter svara och acceptera "öppet", medger att myndigheterna medvetet håller på med detta, är systemsjälvmord från deras sida.

Så även om jag inte behöver det, trycker jag på med all styrkning jag kan... Inget annat. Skulle jag hamna någonstans i en tvist, har jag ett lastbilslass med papper på att dom borde veta och att dom är informerade... Men det är oxå lagligt "tjaffs", men bra att ha i bakfickan... Man tar till dom medel man kan.

Men tråden var inte om det, den var mer en liten "kick" i och en ide om hur vi kan göra en skildnad med ens eget val och framför allt fredligt och utan våld få tillstånd en förändring.

Posted on: 2010/10/10 15:19

FRI

Bättring för alla!

See User information

Bara fyller på med en video med innebörden till tråden;

I fred!

Posted on: 2010/10/10 18:29

FRI

Bättring för alla!

See User information
Man kan inte bara säga upp avtalet med staten ensidigt. Det finns ju ett par situationer där avtal måste följas och som kan vara nog så kniviga som är aktuella redan. Man kan ju försöka att säga upp avtalet med staten genom att dö, till exempel.

Men skyldigheten att deklarera upphör inte därför. Om man till exempel har sålt en bostadsrätt och sen fegt gett sig till att dö kan arvingarna få åtskilligt med huvudbry och deklarationerna får kanske göras om och ha konsekvenser i flera år efter "smitningen".

Den andra situationen rör ju alla de som lever under skyddad identitet. Detta stod det ju om på löpsedlarna häromdagen... de blir allt fler sägs det, hur gör man med deras deklarationer??? Om jag känner Skatteverket rätt, släpper man inte taget om deklaranterna godvilligt om så motståndaren är en främmande makt eller en galen mördare, pappren skall på bordet!

Så jag tror sammantaget att det inte är möjligt att säga upp avtalet!

Posted on: 2010/10/11 6:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Skyldighet att deklarera? För vem? Du (Kopplar dig samman med en fiktiv del och underställer dig dessa skyldigheter frivilligt) deklarera för något påhittat, som inte utfört ett handtag i hela sin existens, men vi luras till att kryta oss själva till detta påhitt vilket vi luras till hela tiden genom att hiva upp våra ID handlingar. Det är precis vad människor gör, så snart den välvilliga kopplingen görs.
Bara prova detta nästa gång du har med Skatteverket, eller en annan myndighet att göra... Som tex Soc eller vad som...
När du ombes hiva upp ID handlingen, säg "Detta är inte jag, detta är min person..." Jag lovar (Om denna tjänsteman vet skildnaden, vilket en hel del gör), kommer behandla dig på ett helt annat sätt än du är van vid.

Detta kontrakt är "frivilligt" och jag har informerat att detta inte längre gäller för mig, det är uppsagt.

Det gäller att hålla isär mellan äpplen och päron, inte blanda samman dessa. Gör man det, får man mycket mindre handlingsutrymme än man borde ha. "Man föds fri, men lever i synd"

Bara gör ett test till: Ring/maila till Skatteverket och fråga lite lätt "Kan ni säga mig vart det står att en människa, ej person, måste betala skatt eller är skyldig till det?"
Om dom svarar (En som har no clue), kommer dom bara påvisa personens skyldighet för det). Men är det en som vet, kommer dom inte besvara ditt mail eller kanske rent av slänga på luren.

Är övertygad att ni kommer höja ett ögonbryn över deras svar...

Bara testa och sedan fundera "How far does the rabbit hole really go?"

Posted on: 2010/10/11 11:37

FRI

Bättring för alla!

See User information
Även om vi kommer ifrån ämnet om fredlig civil omedgörlighet, som tråden var skapad för. Men radioprogrammet har verklig innebörd till vad jag försöker få ut. Hoppas ni lyssnar och reflekterar. Hänger samman med fribyar mm och hur vår inre röst talar till oss, vi behöver bara binda samman punkterna.

Lite easy listening, The Free Zone 9/11/2010: Freeman Visits Australia.

Del 1.

Del 2.

Del 3.

Del 4.

Del 5.

Del 6.

Del 7.

Posted on: 2010/10/11 12:55

FRI

Bättring för alla!

See User information
Vad i hel**te är det som forsigår...
Jag vet att detta händer även i "vårt land"...

Vi måste f*n hjälpas åt och få ordning på denna sk**en som bara håller på att gå över styr, helt och hållet.

Vad sysslar dom med, "räddar" genpolen från vad som är på G?

Posted on: 2010/10/12 15:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
Dom kommer nog förgifta barnet med Dna mediciner kvicksilver eller dyl så barnet inte växer upp och blir för smart.

Antar detta var vad Neo Feudalisterna och George W Bush menade med lagen som antogs 2004.
Fram med namnlistorna.
Börjar bli dags och posta namn.
Och det gäller alla som bidrar till denna kriminella utveckling inte bara barnkidnappare som dessa och som dom ganstrarna som stal domenic .
Utan hela bunten ansvariga.

Så när det är dags för bankiren och sona sina brott.
Så när det är dags för Mengeleläkararen och sona sina brott.
Så när det är dags för Nazisten och få sona sina brott.
Så när det är dags för barnkidnapparen och sona sina brott.

Då vet ni vilka som gör vad.

Hembesök rakt av...

Demoner till människor..

Posted on: 2010/10/12 16:28
Resized Image

See User information
10% av befolkningen fostras.

Resten klassas med tiden som psykiskt sjuka.
Sen måste dom psykiskt sjuka hamna i läger och avrättas eftersom politikernas ekonomiska korruption lägger skulden i deras händer pga arbetsbrist ekonomi brist på utveckling osv.

Så måste dom 10 % som fostras bli soldaterna som rensar ut resten.

Skulle inte förvåna mig om det blir så att barnen avrättar föräldrarna utan att dom vet dom är föräldrar och barnen inte vet att dom är deras barn..

Barnen vänds mot föräldrarna.
Trots allt när barnen inte längre fostras av föräldrarna så vem är föräldern om inte kidnapparen och i vilket syfte??
Allt dom gör görs ju till att verka i deras agendor , har man ju sett.

När människan slutar agera går mänskligheten under (Nostredamus)

Posted on: 2010/10/12 16:38
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
10% av befolkningen fostras.

Resten klassas med tiden som psykiskt sjuka.
Sen måste dom psykiskt sjuka hamna i läger och avrättas eftersom politikernas ekonomiska korruption lägger skulden i deras händer pga arbetsbrist ekonomi brist på utveckling osv.

Så måste dom 10 % som fostras bli soldaterna som rensar ut resten.

Skulle inte förvåna mig om det blir så att barnen avrättar föräldrarna utan att dom vet dom är föräldrar och barnen inte vet att dom är deras barn..

När människan slutar agera går mänskligheten under (Nostredamus)

*Visslar försynt och nickar mot grundlagsändringen*
(Dom är förutseende och rensar ut bevisen, samt förbereder sig via lagen att trycka ner missnöjen med soldater)

Blir snart dags att dra till skogs... Innan helvetet brakar löst... När folk börjar fatta galoppen och frustrationen får fritt spelrum, vill jag i alla fall hålla mig LÅÅÅNGT borta.

Kan komma framkrypande sedan när allt dumt våld lugnat ner sig och med förhoppning om att dessa "apor on steroids" börjar bete sig som vuxna människor...

Posted on: 2010/10/12 18:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
Precis så gjorde turkarna med grekerna, tog över territorium, stal barnen som tränades till soldater och hetsades till enorma grymheter mot sina tidigare hemtrakter.

Posted on: 2010/10/12 23:49

See User information

Blir ju bara värre o värre och allt är uppbyggt på en lögn...

Posted on: 2010/10/15 15:11

FRI

Bättring för alla!

See User information
MMm bara lögn.

Se videon ovan vid brott förlorar dom medborgarskap.

Fastän brott och osämja finns pga deras falska kunskap och pga folk försöker överleva och dom sätter reglerna.

Men själva så lever massmördarna storlögnarna och psykopaterna i lyx.

Sinnesjukt är en friskförklaring.
Människan är en bra störd varelse.
Visst blir man äcklad över sinnesvagheten.
Men en vacker dag kommer folk inte följa lögnen längre och sköter dom inte sina kort dem styrande blir dom dumpade i havet.

Det är bara en tidsfråga uppvaknandet sprider sig frågan är bara hur dom i panik ska skydda sig.

Antingen massmord , ny false flag eller upprätta sig själva som frälsare och spela teater.

Posted on: 2010/10/15 15:51
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper