vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#1


See User information

Posted on: 2010/10/16 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#2


See User information
Nu är inte jag Muslim men sakta i backarna.

Politiker använder ofta religiösa extrema grupper för att klandra religionen i allmenhet, samtidigt gör sverigedemokraterna det samma när det gäller invandrare.

Det fins invandrare som är kriminella men det betyder inte att alla som är invandrare är kriminella.

Piska Bibeln för att katoliker bombar i Nordirland?

Nej jag skulle helre peka på och klandra den spesifika gruppen som utnytjar sin religiösa ståndpunkt för att rättfärdiga sina djupt depraverade handlingar.

Säg till de så kallade kristna varför tar du del i krig om Jesus sade att man skulle vända andra kinden till?

Atakera de "så kallade religiösa" och fråga varför det inte följer sina läror, dom säger en sak men gör något helt annat.

Posted on: 2010/10/16 23:33
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#3


See User information
Det är så att islam ges skydd i namn av "religion".

Hade eländet dykt upp idag så hade det förbjudits, muhamed hade spärrats in på rättspsyk etc.

Om man vill bidra till att ens barn/barnbarn i framtiden slipper stenas, skriv under:

http://www.petitiononline.com/swsharia/petition-sign.html


Posted on: 2010/10/16 23:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#4


See User information
Seriöst har man ingen som helst självdistans till jaget...

Undrar hur det skulle tas om jag börja rappa bibeln som oxå bevisligen är ond kanske ondare än Koranen...

Sen ta bilder på Reinfeldt spotta på riva sönder och bränna HALLÅ!!!!

Säpo skulle göra allt för att hitta mig...


Posted on: 2010/10/16 23:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#5


See User information
Hon har bra distans till lögnen.
Strongt.

Nu är ni två "vakna" som flyttar fokus från det hon gör till andra saker. Smitare, men jag är inte förvånad.

Posted on: 2010/10/16 23:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#6


See User information
Det jag sa var inte att religion är klanderfri.

Men man måste ha destigtion man skall inte dömma alla över en kamm.

Det gjorde Hitler och det är lätt att göra, så när man ser vissa extrema fall,kan man blir känslomässigt överväldigad och sen dömmer man ut alla.

Inga Religiösa grupper som ljuger och beter sig som svin skall komma undan, utan dom är klandervärda.

Men döm inte de som ärligt vill leva i harmoni med sin tro, dvs utan att spränga sig själv i folkmassor, utan lever enligt sin övertygelse i harmoni med andra mäniskor.

Posted on: 2010/10/17 0:17
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#7


See User information
Quote:

oso1978 skrev:
Det jag sa var inte att religion är klanderfri.

Men man måste ha destigtion man skall inte dömma alla över en kamm.

Det gjorde Hitler och det är lätt att göra, så när man ser vissa extrema fall,kan man blir känslomässigt överväldigad och sen dömmer man ut alla.

Inga Religiösa grupper som ljuger och beter sig som svin skall komma undan, utan dom är klandervärda.

Men döm inte de som ärligt vill leva i harmoni med sin tro, dvs utan att spränga sig själv i folkmassor, utan lever enligt sin övertygelse i harmoni med andra mäniskor.


Men jag har postat om en video om en modig exiliranska som låter koranen få möta sitt värde, inte det goda budskapet att vända andra kinden till, utan använda våld mot andra.

Posted on: 2010/10/17 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#8


See User information
Här är en annan postning på Dags blogg:

Islamism - Kan frågorna kring Ground Zeromoskén lära oss något
http://missionxp.webblogg.se/2010/oct ... ring-ground-zeromosk.html

Dag vill veta allt hur det förhåller sig... med tre meningar... se kommentarerna därnere.
Någon som är hugad att skriva där? Han/de vill "veta", så om man har något bra sätt att lotsa där så gör det!

Posted on: 2010/10/17 20:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#9


See User information
Grejen med alla dessa profetreligioner är att de uppstått i polemik med andra tidigare profeter och därför innehåller kraftiga fördömanden av de föregående. Varje profet har alltså varit revolutionär. Detta betyder också att man betraktar de icke omvända som medvetna motståndare, man kan inte förhålla sig neutral till dom. Muslimer betraktar varje hädelse uttalad av en kristen (även om den gäller exempelvis Jesus som ju spelar en roll även i islam) som ett brott som har ett kollektivt ansvar. Vi har en tendens att betrakta fel begångna av muslimer på samma sätt.
Det lustiga är att det alltså finns minst två olika helveten och flera himlar beroende på vilken religion man tillhör. Fast jag minns en tecknad serie som jag tyckte mycket om som hette The Fabulous Furry Freak Brothers.

(http://www.freaknet.org.uk/pages01/p01/wm01.html)

Där beskrevs ett system av himlar och helveten som det ligger mycket i. Överst finns Mössens Himmel. Det är en stor skiva längst upp i ett träd upp mot himlen. Skivan är fylld med ostbitar och dyrbarheter som man kan gnaga sönder. Men mössen rusar hit och dit hela tiden och ibland ramlar dom ner över kanten till Katternas Himmel. Den är fylld med sammetssoffor att riva i, värmeelement att ligga och värma sig upp emot. Men bäst av allt, då och då ramlar det ner en mus! Under katternas himmel finns hundarnas himmel som består av massor av stolpar att pinka mot, sängar att sova i och förstås en massa ben överallt. Men bäst av allt, då och då ramlar det ner en katt som förivrat sig när den jagade möss. Under hundarnas himmel ligger människornas himmel. De får supa allt de vill och underlaget består av ett lager gatsten.

Amen! Jag har nu hållit min prediken, det är söndag idag. Hallelujah! (Jag är faktiskt präst, en lodispräst. Men jag predikar inte för lodisar. Jag är en lodis! Och jag vet vart ni skall... ni kan lika gärna vänja er redan nu alla rättrogna, det är jag som väntar på er, det är som när havet behärskar floderna, inte genom att vara större - utan genom att vara lägre heheheh Välkomna!)

Posted on: 2010/10/17 21:54

Edited by Asgeir on 2010/10/17 22:11:10
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#10


See User information
Jag kanske inte skulle ha låtit som om jag skämtade när jag skrev föregående svar på tråden, men det kan vara så att det är något som inte riktigt kommer fram i denna historia.

Det är prästerna som har hand om prostitutionen i Iran. Det går till så att man går till honom och förklarar att man "vill ha en hustru en stund" och så gör man upp om ett "giftermål" med taxameter. Avsikten är inte så dum egentligen, man räknas ju som gifta de timmarna som nöjet varar, plus att eventuella barn är födda inom äktenskapet.

Antagligen inser de iranska prästerna att dom skulle bli till åtlöje om detta sammanhang basuneras ut offentligt, därför väljer dom att ligga lågt.

Men det kastar onekligen ett annat ljus över saken om det är så här det förhåller sig!

Det finns hela bordelldistrikt, ett av dem i den heliga staden Khom. Där finns en utomhusbordell med tältväggar och i varje "bås" sitter en kvinna som skall föreställa en av profetens hustrur.

Populärast brukar "lilla Aisha" vara, för hon var bara nio år när hon blev profetens hustru. Men Fatima ligger bra till också. Det finns till och med en hustru för nekrofiler, Kadhiya, hon dog ju. Totalt består stallet av ett trettiotal väntande fromma hustrur.

Hela arrangemanget är alltså avsett att ge en religiös upplevelse...

Och sharialagen är som alla andra lagar en fråga om förtolkning!

Posted on: 2010/10/18 7:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 99 piskrapp på koranen: "Firoozeh Bazrafkan protesterar mot islam och sharialagstiftningen"
#11


See User information
Asgeir skrev:

Populärast brukar "lilla Aisha" vara, för hon var bara nio år när hon blev profetens hustru. Men Fatima ligger bra till också. Det finns till och med en hustru för nekrofiler, Kadhiya, hon dog ju. Totalt består stallet av ett trettiotal väntande fromma hustrur.

Bevare mig väl. Måtte amerikanerna komma med sina Patriotmissiler å det snaraste och omintetgöra dem, ge dem McDonalds och Coca Cola så de blir som folk!

(skojar om ingen fattade detta)

Posted on: 2010/10/18 17:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS