vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Alan Watt: Shock And Awe - The Manipulation Of The Human Psyche

See User information
Innehåller;
Researcher Alan Watt features in this exclusive interview for Prison Planet.tv members, in which he discusses how the same laws are enacted at the same time across different countries under the structure of global governance. Watt explains in detail how the people of the world are moved around by the elite like a domesticated herd of animals by a series of contrived crises and "revolutions," be they cultural, political, sexual or musical, so that the controllers can manipulate human behavior to the outcome they require.

Watt reveals how the population are kept in a constant state of panic and terror, so that authority figures who speak with confidence are then more willingly trusted, using psychological "shock and awe" to generate fear and helplessness by bombarding the population with a myriad of different threats that they cannot personally cope with, and so turn to the state for reassurance and leadership.

In this fascinating in-depth exploration of the human psyche, Watt discusses how this helplessness is artificially steam-valved through the use of sports, where men are given a tribal team that they can identify with and cheer on, providing them with some sense of success in their own personal lives when in the real world they're going nowhere, and sports are merely a substitute to keep them distracted from their own enslavement.

Watt explains how women were given high fashion at accessible prices as a similar form of substitute, and how drugs, sex, free love hyper promiscuity and destructive lifestyles were also encouraged through music as a means of misdirecting the natural rebellious tendencies of youth. The ultimate goal of this process is to demolish the family unit - divide and conquer so that humanity may be more easily ruled and oppressed by the state as vulnerable individuals, with no family tribe to stand up and defend them.

Del 1.

Del 2.

Del 3.

Del 4.

Posted on: 2010/10/21 17:40

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Alan Watt: Shock And Awe - The Manipulation Of The Human Psyche

See User information
Han är skarp...

Har bara lyssnat 3.30 än på första videon, men intressant där när han tar upp ordet "culture". Jag tycker alla ska lyssna på just vad han ev. säger kring "kultur", se vad som hänt i detta land, och förstå att detta fd land är utsett att vara föregångare i upplösningen. Han paratde om outcome tror jag, att !"de" skapar om kultur för ett outcome, det outcomet är non human, det är alien.

Komaister har blivit så mycket del av det outcomet, kunde inte stå kvar i sannare kultur - så de är ofta de första att hacka på de som lägger goda ord för att bevara kultur (=allt). Man ser det konstant på vaken.

Någon attackerar goda kvinnor (Jehovas) och får hurrarop... skulle någon gjort samma mot två kvinnor i huvudduk/burka, då hade komaisterna ryckt ut till kvinnornas försvar + postat oräkneliga saker som skulle banna sådant från egen kulturkrets. Så har det svenska nedstukade folksinnet blivit, fullt av förakt för en själv, står till knäna i jantelag och stockholmssyndrom.

"Du har inte mer rätt än någon annan." - exempel på post från vakenuser.

Alla ska vara lika, och lika dåliga... ingen ska veta... annars skulle klistermärkesextremismen inte överleva som hobby, osv... och att "kunskap är frihet" skull ha genomskådats som extremlögn.

Nästa.

Posted on: 2010/10/21 19:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Allt är relativt heter det.

Mer eller mindre.

Fast det kan ju i sin tur ochså bero på.

Du inbillar dig nog en hel del mer än du tror kanske du behöver byta din miljö?.
Alla är inte så partiska som du tror.

Du lär väl dra in invandring och kultur i alla dina inlägg känner jag på mig.

Släpp taget .
Rikta in dig på osämjan istället och se anpassningen.
Men antar att den osämjan ochså har med sk kulturen och göra?

Vaken börjar degraderas med sånthär.
Blir ganska trött eller vad säger dom progressiva hjärnorna här?
Kanske dags och kolla efter egen domän och samla lite skarpa blixtar där.
Fast jag tror nog jag skiter i detta och fixar energin istället och Sayonara på er alla.
Fast några av er vakna bröder kommer alltid vara bröder, märks vilka som hittat hjärtat och insett sig själva.
Så er kan jag kanske planera något med framöver.

Hörs när jag startat min fabrik ; )

Tung dag idag måste sluta lägga fokus på skitgrejer.

Ses Gipsy.

Posted on: 2010/10/21 19:25
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Allt är relativt heter det.

Mer eller mindre.

Fast det kan ju i sin tur ochså bero på.

Du inbillar dig nog en hel del mer än du tror kanske du behöver byta din miljö?.
Alla är inte så partiska som du tror.

Släpp taget .
Rikta in dig på osämjan istället och se anpassningen.
Men antar att den osämjan ochså har med sk kulturen och göra?

Vaken börjar degraderas med sånthär.
Blir ganska trött eller vad säger dom progressiva hjärnorna här?
Kanske dags och kolla efter egen domän och samla lite skarpa blixtar där.
Fast jag tror nog jag skiter i detta och fixar energin istället och Sayonara på er alla.
Fast några av er vakna bröder kommer alltid vara bröder, märks vilka som hittat hjärtat och insett sig själva.
Så er kan jag kanske planera något med framöver.

Hörs när jag startat min fabrik ; )

Tung dag idag måste sluta lägga fokus på skitgrejer.

Ses Gipsy.

Min fabrik kommer att sluka din fabrik.

Novax Kuliss- och Ledstångsfabrik.

Annars kan du få jobba hos mig. Vad sägs om truckförare på lagret, utbildning ges gratis!

Fina bidrag kan nog fås... ge plats för svårplacerade PERSONER.

Halva lönen från skattebetalarna. Ztrålande.

Posted on: 2010/10/21 19:46

See User information
Quote:

Shen skrev:

Släpp taget .

Newbies måste lägga en grund först. Jag tänkt då att vara snabb att peka på att man kan nyttja tillfället då man ser på Watt att ha annat i åtanke, då kan "outcomen" bli mycket större - fånga två flugor med en hand. Kultur- och invandring är i andra trådar. Nu tog du upp invandring.

Det med kultur och gränser o dylikt, det är det viktiga att utgå från om man vill Verkligt vakna, inte bara vara en som tror sig vara "vaken" för at man kollar på vad andra skriver kring dum elit mm. Lägger man grunden tokigt då kommer man att gå 180 grader fel, och leva sitt liv förgäves. Spillde sin dyrbara tid genom att låta sig fångas av "intressanta och avslöjande" publikationer...

Man "måste" tänka utifrån det ovan, andligt, det är alltid det jag avser med kultur, gränser mm. Ingen vits att bara skriva om det utifrån att tro att det är inom aktivismkamp, politik o dyl - för gränser är själva grunden, det är det innersta hur man än ser på livet, kosmos, meningen med våra liv... allting, det har med gränser att göra - kultur också, detta är kärnan, det är därför det slås mot det så ihärdigt av komaister här - och man postar oändliga inlägg som protesterar, för de har i sig raserat gränserna - vi skulle bli human igen - för att återvända uppåt - vilket inte är att vara en människa. Men det gamla/karman är här och stör allas sinnen, och promotar ut det då som inte ens är human.

Posted on: 2010/10/21 19:56

See User information
vill inte säga detta för att barn är bra men jag måste innan jag går och drar mig.
Jag ska skulle även kunna förutsäga hur du kommer agera eftersom du tävlar och bashar på andra.

Brukar inte såga sånthär men eftersom din stångfabrik ska tillföra männskligheten med så revolutionerande upptäckter så.

Barnrumpa.

Kommer göra ont och hålla sig nu vet hur det retar dig Barnrumpa.

Fast jag sa ju att barn är bra.

Sayonara.

Ps låt mig upplysa dig om att Vaken är till för att utvecklas och dela energi och kunskap med varandra inte tävla och basha på varandra.
Ta en titt på vad sidan heter så kanske du får en hint.

V A K E N . S E

Men av dina reaktioner märks att du inte kan ta till dig något och det gör nog ont i dig eftersom du inte kan svälja ditt högmod och acceptera att ditt grundlösa perspektiv bygger på en fantasivärld.

Jag föreslår dricka lite vatten och meditera lite på saken.

Annars lär det blir barnrumpa barnrumpa barnrumpa.

Ialllafall från mitt håll.

Posted on: 2010/10/21 19:56
Resized Image

See User information
Tack Avatar, väldigt intressant det han säger. Bästa på länge faktiskt tycker jag.

Shen,
"Vaken börjar degraderas med sånthär.
Blir ganska trött eller vad säger dom progressiva hjärnorna här?"

Jag håller med dig, det blir mer o mer tokigheter här. Det går lite ivågor och det har varit mycket märkliga strömningar ett tag.
Aja, bara att skaka av sig. Hösten är vacker.

Posted on: 2010/10/21 20:55
Bring on the apocalypse...

See User information
Alan watt ser agendan Having a BAD DAY???
Det finns en annan sida oxå som ofta hamnar i skuggan på vaken
Konsten att tänka med HJÄRTAT, vänskap, positiv livs energi.! mm

Posted on: 2010/10/22 19:24

See User information
Quote:

Anahata skrev:
Det finns en annan sida oxå som ofta hamnar i skuggan på vaken
Konsten att tänka med HJÄRTAT, vänskap, positiv livs energi.! mm

Så sant, så sant. Visa ord.
Vi är på väg dit, vissa fortare än andra. Vi skapar själva våra egna motstånd.
UNITE & CONQUER!!

Posted on: 2010/10/22 20:06

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Tackar avatar...

Posted on: 2010/10/22 20:14

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper