vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Islamism påhittat

See User information
Islamism är ett påhittat begrepp för att rättfärdiga övergrepp på muslimer. Hitler anklagade ofta judar för att konspirera. Det här är bara samma sak. Den enda anledningen till att USA, svenska massmedier, politiker och vissa "forskare" i västerländska nationer pratar om "islamism" är att de vill utrota alla muslimer. Tänk efter! USA bygger och spärrar in "terrorister" i koncentrationsläger utan att omvärlden protesterar. Det finns varken "terrorister" eller "islamister". Det är något som USA och Västvärlden har hittat på för att rättfärdiga mord och tortyr av muslimer. USA, Israel, England, EU och Sverige etc. är det nya Nazityskland.

Posted on: 2006/5/3 9:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Islamism påhittat

See User information
Som jag ser det använder man muslimska extremister som en förevändning för att kunna inrätta lagar som är ett led i en agenda som eliten har, nämligen en global fasciststat med helt kontrollerade människor. Jag tror att man infiltrerar extremistgrupper för att skapa hat mot väst och utföra attentat
så att folk blir livrädda och går med på fascistlagar typ patriot act.

Det hindrar dock inte att det finns en hel del grupper som verkligen vill införa fundamental islamism i hela världen med allt vad det inebär av kvinnoförtryck, åsikstförtryck och sharialagar. Jag tror dock attde allra flesta muslimer bara vill leva ett vanligt liv med möjlighet att uttrycka sig själv och utveckla sig för att skapa ett meningsfullt liv. Det sorgliga är ju att det är fundamentalisterna som hörs mest och som så ofta sker så drar folk alla över en kam.

Håller med om att det är helt absurt att USA kan upprätta koncentrationsläger och slussa folk dit, (utan bevis dessutom),
det är inte fel att likna det vid vad Hitler gjorde. Men så var ju också nuvarande presidentens farfar nazist och bankir åt Hitler.

Tro dock inte att det handlar om ett krig mot muslimer, det handlar om ett krig mot mänskligheten, om vår rätt att vara fria människor.

Posted on: 2006/5/3 10:20
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det jag menade var att det finns inga bevis för att det finns en medveten ism. Islamism är ett amerikanskt, israeliskt, engelskt etc. påhitt för att rättfärdiga en brutal och fascistisk invasion av Irak, Iran och andra muslimska länder. Men du har rätt i att USA för ett krig mot mänskligheten. Sharialagarna har däremot debatterats i många år och ett stort antal forskare tvivlar på deras existens. SVT:s senaste dokumentär om en påstådd "muslimsk polis" i Stockholm var ett riktigt lågvattenmärke. Lösryckta formuleringar och påståenden om "terroriststämplade" organisationer kokades ihop till en "sanning". En lika usel "dokumentär" som Evin Rubars Könskriget. Ja det är absurt men också vidrigt att USA ostraffat av omvärlden tillåts bygga koncentrationsläger som liknar Auschwitz etc. Det är vidrigt att människor kan anklagas för fiktiva brott. Jag ser i alla fall tydliga likheter med häxprocesserna i Sverige, andra europeiska länder och USA på 1600 - talet och McCarthyismen på 1950 - talet. USA:s samarbete med Kina är minst sagt skumt! Undrar vad USA har hotat Kina med? Att USA ska bomba Kina tillbaka till stenåldern med kärnvapen kanske? De är i alla fall kapabla till att göra det. De kan montera en dödlig kärnladdning på 15 minuter! Jag är övertygad om att USA och Bush planerar att erövra Sverige via Gotland. Bush har uttryckt avsikter att skicka ubåtar till Gotland.Quote:

Lightsaber skrev:
Som jag ser det använder man muslimska extremister som en förevändning för att kunna inrätta lagar som är ett led i en agenda som eliten har, nämligen en global fasciststat med helt kontrollerade människor. Jag tror att man infiltrerar extremistgrupper för att skapa hat mot väst och utföra attentat
så att folk blir livrädda och går med på fascistlagar typ patriot act.

Det hindrar dock inte att det finns en hel del grupper som verkligen vill införa fundamental islamism i hela världen med allt vad det inebär av kvinnoförtryck, åsikstförtryck och sharialagar. Jag tror dock attde allra flesta muslimer bara vill leva ett vanligt liv med möjlighet att uttrycka sig själv och utveckla sig för att skapa ett meningsfullt liv. Det sorgliga är ju att det är fundamentalisterna som hörs mest och som så ofta sker så drar folk alla över en kam.

Håller med om att det är helt absurt att USA kan upprätta koncentrationsläger och slussa folk dit, (utan bevis dessutom),
det är inte fel att likna det vid vad Hitler gjorde. Men så var ju också nuvarande presidentens farfar nazist och bankir åt Hitler.

Tro dock inte att det handlar om ett krig mot muslimer, det handlar om ett krig mot mänskligheten, om vår rätt att vara fria människor.

Posted on: 2006/5/3 13:16

See User information
Israels, USA:s krig mot Palestina och de båda Irakkrigen syftar till att bedriva ett utrotningskrig mot palestinier och muslimer på exakt samma sätt som Nazisterna under andra världskriget. USA:s krig i Afghanistan har hittils skördat 150 000 offer utan att omvärlden reagerar, Vidrigt! Vilken anledning har England att blanda sig i Irakkriget? Min teori är att de försöker dra bort uppmärksamhet från deras egna brott mot
de mänskliga rättigheterna och mänskligheten och tillsammans med USA mörklägga plundringen av Iraks museer på irakiska artefakter. "Kriget mot terrorismen" är ett västerländskt påhitt för att utplåna de muslimska länderna och alla vänsteraktiva!
Vad tycker ni andra?

Posted on: 2006/6/20 19:57

Anonym
Sharialagar påhittade?

Anonym
två små frågor hära.

när har bush sagt att han ska skicka u-båtar till gotland??

och varför pratar vi om usa som en egen och självständig nation??

jag trodde alla här inne var medvetna att United States är ett företag vid det här laget..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper