vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jämförelser mellan övervakning av politiker vs medborgare

See User information
Övervakning och registrering av taxiförare ( snart även passagerare? )

Uppgifter från taxi föreslås lagras i register
http://www.rod.se/politikomraden/arbe ... reslas-lagras-i-register/

Mer lagar mot nedladdning:

"Vi behöver nya fildelningslagar"
http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... amid=1646&artikel=4153733

Men politikerna skall inte behöva regler för mutor:

Mutregler nobbas av partierna
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mut ... -av-partierna_5618677.svd

"Partierna säger nej till gemensamma regler för vad riksdagsledamöterna får bjudas på. Därmed går de emot Sveriges ledande mutexperter."

– Jag ser i dag inget behov av att skriva ett nytt papper, eftersom det inte är en garanti för att man inte får fortsätta diskussionen någon annan gång. Men det betyder inte jag ser lättvindigt på de här frågorna, säger Anna Kinberg Batra (M).

Även kollegan i Socialdemokraterna, Sven-Erik Österberg, avfärdar förslaget.

–Jag skulle vara för ett tydligare regelverk om det skulle lösa problematiken så att det blev klockrent när man skulle resa och inte. Det kommer aldrig ett regelverk att kunna göra.

Och dom ska heller inte behöva visa vilka som betalar deras resor:

Partierna vill inte att deras resor registreras
http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=4153028

"Jag är rädd att riksdagsledamöter blir skrämda in av det här. Då tycker jag att vi har förlorat något i det demokratiska Sverige och det är jag väldigt rädd för, säger Sven-Erik Österberg."

"– Jag tycker att det är att gå väldigt långt. Det måste ändå finnas någon form av självständigt omdöme och integritet även för riksdagsledamöter....... Att vi ska hålla på att registrera alla resor tycker jag inte känns bra, säger Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson."

Så vi vanliga medborgare ska bara gilla att bli synade, övervakade och registrerade, har inte även vi en integritet samt nån form av självständigt omdöme?

Nån mer som börjar se tydligare gränser mellan nyFeodalerna och slavarna? Detta kommer att bli än tydligare inom kort då all Co2-beskattning ännu inte är införd och att GPS-övervakningen i bilarna inte ens har nämnts ännu..

EDIT:
Läste nyss denna artikel apropå Co2-beskattning:

Hållbar kapitalism för att lösa miljöproblemen
http://www.rod.se/politikomraden/ener ... -att-losa-miljoproblemen/

"- Därför måste hållbarhet bli en faktor som både marknaden och politikerna tar på större allvar. De klimatkatastrofer vi har sett hittills är bara ett litet smakprov på vad som kommer att hända om vi struntar i konsekvenserna av vad vi gör, varnade Al Gore.

Lösningen, menar han, är ett långsiktigare perspektiv där miljöeffekterna av en investering också tas med i beräkningarna. Det kan ske genom exempelvis att utveckla utsläppshandeln eller beskatta koldioxidutsläpp mer."

Finansmarknadsminister Peter Norman var inne på samma linje och påpekade att priset på exempelvis kol eller olja inte tar den globala uppvärmningen i beaktande. Därför är behovet stort av att hitta ett ekonomiskt system som motverkar oönskade miljöeffekter."

MER och FLER CO2-SKATTER är LÖSNINGEN på ett problem som vi människor inte kan påverka..

Posted on: 2010/11/4 14:00
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jämförelser mellan övervakning av politiker vs medborgare

See User information
Behövs det mer övertygelse att lagen bara gynnar tjuveri på högre nivå?

Posted on: 2010/11/4 14:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Detta är verkligen äcklande att se, vilken jävla dubbelmoral (för att säga det snällt).

Problemet är bara att den stora massan måste ställa sig på barikaderna och protestera, men det kommer inte hända alla är så ner drogade av flour, aspartam, vacciner och media.

Detta kommer bara att passera, tyvärr.

Det kommer aldrig komma något som gör att folk kommer sluta upp i kamp mot dom as som bonat in sig i riksdagen.

*unhappy fejs*

Posted on: 2010/11/4 17:04

See User information
För många år sedan när SAS fick alla flygbiljettpengar som fanns att få i Sverige och Norden tackade man för sig genom att bjuda alla riksdagsledamöter på en gratis resa vart som helst i världen varje år. Jag vet inte hur många destinationer som fanns genom dom men det har nog rört sig om något eller några hundratal flygplatser man kunde få åka gratis till.

Men allihop med någon enstaka procents undantag åkte spikrakt till Bangkok!

För att studera utnyttjade barn och be i dom praktfulla templen och sånt bullshit fick man förstås höra efteråt.

Men en bekant till mig ringde hem och sa att han just sett en mycket mycket uppsatt person bli utdragen i snoppen från en bordell mitt på ljusa dagen...

Synd att det inte fanns kameror i mobiltelefoner på den tiden!

Jag nämner detta bara för att slå fast att korruption i Sverige inte är nåt som började i förrgår, precis...

Posted on: 2010/11/4 17:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper