vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Anonym
Re: Nazister på vaken.se
Det nya bio-microshipet i det nya kontantlösa riket kommer att vara obligatoriskt. Detta bio-microship kommer att ha numret 666.
Odjuret (antikrist) kommer att införa lagar om tvångsinplantering av detta microship.

Quote:
” Och det (odjuret) tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal."

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Klart att man skall kunna diskutera judefrågan,...men inte hålla på att fixera sig vid detta för mycket och hetsa emot judarna jämt och ständigt, och överallt - som till exempel Juri Lina, David Icke, David Duke m fl.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ibland när jag läser inlägg här på vaken.se , så blir jag riktigt arg. Då känner jag ofta att jag vill döda mina politiska motståndare. Gärna med ett par välriktade skott i bröstkorgen med en mp5:a. Är det nån som känner igen sig i detta påstående..

/ fr3D

Anonym
Det enda jag känner när jag läser ditt inlägg är att du är någon form av counter-intelligence som vill hetsa till våld. (?) Är jag paranoid om jag tänker detta? Har jag lyssnat för mycket på Alex Jones, eftersom jag förstår detta? Har jag lyssnat för mycket på Alex Jones om jag förstår att våld ABSOLUT INTE är en väg som vi ska ta.

Jag vet absolut frustrationen du känner, men jag är också medveten om vad våld har gjort med andra rörelser som velat ta fram sanning och "bra"-saker. Så skippa vålds biten och ta fram engagemanget på annat sätt. Våldsvägen är bara en väg till undergång, den ska vi glömma. Du har sänkt kommentar om mp5:a tidigare om jag inte minns fel. Vi kommer förändra det här ändå, så det behövs inga mp5:or.

Ladda gärna ned Loose Change - final cut eller vad den nu kallas på conspiracy central. Min version heter: Louder Than Words - Presentation and Preview 2006May31.

Det barry Zwicker säger i början av denna version av LC är sjukt viktigt anser jag för att vi ska lyckas. "Not to be paranoid, not to be namecallers, but to be realistic" och resten. Jag gillar verkligen det introt, ger energi.

Jag hittar inte denna fil på CoCen just nu. Min fil heter:
Louder Than Words Sneak Preview of Loose Change: Final Cut
58 min 26 sec - May 31, 2006. Kan någon hitta en länk?

/void

Anonym
Råkade posta anonymt. Sorry. Jag står för det jag säger här på vaken. Kom ut ur garderoben och visa er. :)

Anonym
fr3D skriver:
Quote:
Ibland när jag läser inlägg här på vaken.se , så blir jag riktigt arg. Då känner jag ofta att jag vill döda mina politiska motståndare. Gärna med ett par välriktade skott i bröstkorgen med en mp5:a. Är det nån som känner igen sig i detta påstående..

.. den där MP5:an du tar upp gång efter gång, är det din snuttefilt eller varför kommer den upp i dina trådar hela tiden? Jag förstår inte varför du inte inser att din argumentation, analys eller ståndpunkt duger lika bra härinne!

... politiska motståndare på Vaken? Jag trodde att de flesta här hade kommit till insikten att olika politiska ståndpunkter eller ställningstaganden egentligen går ut på samma sak, att skapa konflikter istället för att lösa dem. En evig låga som brinner och skapar mer murar än den river. Så vilka är dina politiska motståndare härinne där många som fått insikt om den stora lögnen vänder politiken ryggen?

Vet du vad effekten skulle bli om alla härinne tog dig på allvar? Ingen skulle våga vara kvar utom de som också vill ta till vapen för att få prata oemotsagda! Då skulle ni snacka med varann med kulor istället för ord... och om du nu skulle lyckas skicka alla dessa motståndare till den sista vilan så att det bara var du kvar så skulle forumet bara bestå av en person/ledare! Du själv, och hur givande skulle det vara att sitta och prata med sig själv dagarna i ända?

Fred på dig!

Anonym
Någon annonym skrev...Quote:
Har jag lyssnat för mycket på Alex Jones, eftersom jag förstår detta? Har jag lyssnat för mycket på Alex Jones om jag förstår att våld ABSOLUT INTE är en väg som vi ska ta.

Du skall inte lyssna på Alex Jones,...du skall lyssna på ditt hjärta!

Våld är helt naturligt, liksom kärlek, och ingår som en naturlig del av livet och tillvaron, skuta vara så naiv.

Maggik

Anonym
Maggik:
Quote:
Våld är helt naturligt, liksom kärlek, och ingår som en naturlig del av livet och tillvaron, skuta vara så naiv.

Ja visst men var går gränsen när någon av dessa motsatser börjar bli jobbiga och överambitiösa?

Aldrig haft en efterhängsen babe i hasorna?

Våld är en naturlig reaktion i nödlägen där man tvingas försvara sig mot angrepp! I alla andra lägen onaturligt dumt! Men skall man hårddra det så finns det ju ett gammalt ordspråk som säger att "där orden tar slut tar nävarna vid"!

Kanske därför det är en övervägande del av interner på svenska fängelser som faktiskt har stora läs och skrivsvårigheter eller som det annars kallas "dyslexi". Om de här killarna och tjejerna fått hjälp med att uttrycka sig och kunna argumentera för sina åsikter i ett tidigt skede kanske inte så många liv gått åt helvete!

Anonym
Innan jag var aktivist och engagerad AKTIVT i dessa frågor har jag varit engagerad i annat men aldrig till den grad att jag skulle kalla mig aktivist. Det är först när jag tog steget till att bli aktivist som jag förstod att mina tidigare frustrerade känslor i andra "rörelser" (vänster, etc) byggde på en sak. Jag kände ofta frustration där jag resonerade mig fram till att våld var en viktig och bra väg. Jag ville själv inte vara med om något våldsamt, men jag stöttade ofta när människor svarade med våldsamma medel mot sina förtryckare. Både lokalt och globalt.

Det som hände var att, ju mer jag blev aktivist och ju mer jag började med informationskrig, ju mer positiv förändring för mig själv, min peer-group och min omvärld. Dvs det är/var mer belönande och mer framgångsrikt med fredlig aktivism än med undertryckta våldskänslor, för mig iaf.

Thats my two-cents.

Anonym
Men herregud, vilket hyckleri alltså. Vapen, vad är det? Det kan vara vad som helst. Vad är våld? Det är en handlig som kan tjäna både gott syfte som ont.

Vapen och våld ingår i naturen, och alla livsformer har sina vapen fysiskt inbyggda, förutom människan, som har fått sin medvetenhet och intelligens som vapen. Människan har inga klor, huggtänder, pansar osv,...men vi har förmågan och intelligensen till att skapa redskap som som skall tjäna människan i hennes överlevnad. Dessa redskap kan såväl vara en skål, sked, eller spjutspets. Allt skall öka möjligheten till överlevandet. I modern tid så har vi övergett spjutspet och pilbåde, och skapat t ex MP5:or, pistoler, gevär osv, osv, osv.

Det är inget ont med våld eller vapen,...(herregud, trodde ni var lite mer intelligenta och insåg detta) Våld används i goda syften, titta bara i naturen, t ex för att skydda bo, ungar, revir osv. Det är helt naturligt. Människan styrs under samma lagar som andra livsformer, och bör leva efter dessa lagar istället för "Illuminatilagarna" som är till för att trycka ner och hålla folket nere.

Det onda är ett ont uppsåt, inte vapen eller våld...

Maggik

Anonym
Maggik:
Quote:
Människan har inga klor, huggtänder, pansar osv,...men vi har förmågan och intelligensen till att skapa redskap som som skall tjäna människan i hennes överlevnad. Dessa redskap kan såväl vara en skål, sked, eller spjutspets. Allt skall öka möjligheten till överlevandet. I modern tid så har vi övergett spjutspet och pilbåde, och skapat t ex MP5:or, pistoler, gevär osv, osv, osv.

Jag har alltså bott i Angschered under många år och ett tag kallades i folkmun Rannebergen för Pitbullträsket för att det var så mycket pundare och småkriminella som skaffade dessa tilläggsattribut till vad vi människor fötts med naturligt.

D.v.s. i förlängningen använder de sina framavlade kamphundar som vapen för att de själva inte räcker upp till en mental nivå där man kan själv står för sina egna åsikter. Mycket otrevligt ställe att låta sina barn växa upp på. Hade föredragit om dessa smågangsters hade skaffat kaniner eller höns istället. Kan man inte skippa alla hundar de påmminner för mycket om flockdjur på något märkligt sätt. Med Blind Respekt för sin ledare eller ägare.

Katt för mig tack!

PS.

Fan nu kanske jag klantade mig lite... det kanske är möjligt att det skapas stridskaniner och mördarhöns istället...

Anonym
Maggik: Jag förstår exakt vad du menar och håller helt och hållet med om din analys!

Men jag menar också att det i nuläget är mer framgångsrikt och en hållbarare väg att absolut inte gå till våld!

Jag spinner vidare på din: "men vi har förmågan och intelligensen till att skapa..." andra intellektuella verktyg att förändra världen med. Det går även att förändra utan mp5:an och utan spjutet.

Du gör en historisk analys av mänskligheten som är korrekt, men det jag talade om var att jag faktiskt vill göra något HÄR OCH NU och som känns bra för mig och då utesluter jag våld. Är du beredd att själv ta till våld i den här kampen?

Anonym
Jaxtone, hahahah,..vilken knäppskalle du är,...tror du inte jag fattar att det var adresserat till mig, då du anser att jag är en pundare (svampätaren) och då du även vet att jag har en "så kallad" mördarhund.

Du måste ju vara ganska illa däran intellektuellt som kommer med så sjuka liknelser om att typ folk som har kamphundar är pundare och småkriminella som har hunden som "penisförlängare".
Idiotsönderavlade säger du,...du vet ju inte ett skit vad du snackar om.

Min hund skulle du förmodligen inte ens ha råd att köpa din idiot,...en valp får du punga ut med 25.000 kr för, och det är väl knappast vad en idiot som du har, eller?

Min hund är en Renrasig Cane Corso, stamtavla, Champion, och har ett hjärta av guld.

Så rent ut sagt;...håll käft eller läs på - för helvete!

Maggik - Hund & Kattägare

Anonym
Maggik!

Nu får du ursäkta mig men jag visste inte att du hade hund! Eftersom du till skillnad från hundar uppenbarligen inte underordnar dig någonting hade jag nog mer gissat på renrasig kattkille.

Dessutom är det ju egentligen ganska oviktigt vad din hund kostar eller hur du sköter den. Det förändrar ju inte läget i Rannebergen eller andra förorter i Sverige där hobbypundarna skaffar kamphundar för att verka större än de är!

Och det där med att jag ens skulle tro att du är pundare får du glömma fort som tusan. Att vi har olika åsikter när det gäller droger betyder inte att jag tolkat dig som pundare... Tror du att jag är så väck när det gäller droger att jag skulle tro att ordet "Svamppundare" ens existerade? Finns det överhuvudtaget på kartan? Pundare för mig är de som injicerar eller anammar sina liv till tyngre droger som är direkt beroendeframkallande.

Var det förresten inte du som för ett tag sedan sa att det där med svamparna var ett tag sedan du höll på med. Det såg jag som ett sundhetstecken.

Anonym
Re: Nazister på vaken.se ang. djurplågeri
Till Maggik och ni andra som gillar djur!

Nu har denna tråd halkat in på djur och jag tycker det är taskigt mot djuren att de skall bli indragna i unkna debatter om nazism eller dess motsats. Så kanske man skulle kunna skapa en egen tråd där de slipper att indirekt bli indragna i politiska illusioner.

Anonym
Jaja,...jaxtone,...det kanske var en liten "Freudiansk felsägning" av mig då jag trodde att dina polare uppe i biskopsgården (som ser mig som pundare & vet att jag är ägare till kamphund) matat dig med sin skit.

Jag har ju skrivit ett inlägg tidigare om min hund, så det trodde jag du visste om, att jag har hund.

Du tycks ju veta allt annat om mig, så varför inte det också?

Maggik

Anonym
Ber i så fall om ursäkt för att jag kallade dig för idiot då,...men du kan vara bra tjokskallig ibland jaxtone...

Frid - Maggik

Anonym
Jaa,...-du har så rätt svamptone (jaxtone),...det var länge sedan jag pysslade med svamp, som sagt.

Peace

Anonym
Jaxtone,...det var ju DU som drog in de stackars djuren i denna tråd,...har du glömt det?

Skäms på sig,...gå lägg dig i hundkorgen...!!!

Anonym
Maggik!

Jag undrar över två saker!

Dels lite om de du kallar "polarna i Biskopsgården"! De har hittills inte sagt ett ont ord om dig som person! Det enda jag hört är ditt otroligt överrepresenterade hat emot dem som personer! Vad kan ett sådant ensidigt hat grunda sig på egentligen? Det kan ju inte vara något man eftersträvar i sin andliga resa, eller?

Det andra jag undrar över är att när jag gick ut på nätet och kollade upp den ras du nämnde "Cane Corso" så såg jag framför mig en i princip exakt kopia till det yttre i alla fall... av de hundar som många av de småkriminella i Angered går omkring med. Nu skulle jag aldrig kalla dig småkriminell eller jämföra din person med dessa andra hundägare på något sätt. Men jag vill ändå fråga: Varför skaffar man en hund med de egenskaperna? En så kallad kamphund!

PS.
Angående inkomstförfrågan så är 25 000 kr kanske inte pengar jag skulle lägga ut för ett djur som har så mycket undergivenhet att det ger upp sin egen personlighet för sin ledares skull! Men har du så gott om flis så varför inte köpa tio till och starta en kennel eller uppfödningsfarm!

Anonym
Jojo,...där sa du nåt,... precis vad jag skall göra. Jag skall framöver flytta ut på landet till en egen gård, och där skall jag bl a avla och föda upp Cane Corso.

Ligger mycket flis i denna sällsynta och fina hundras...

Frid

Anonym
Lite info jaxtone...http://stormywinnscanecorso.com/id13.html

Quote:
Historik

Cane Corson är en mycket gammal ras som härstammar från romartiden. Långt tillbaka användes de till allehanda sysslor för att tjäna människan. Corson verkade främst som vakt och gårdshund men även under jakt av högvilt vilket passade rasen utmärkt med dess styrka och mod i kombination med den atletiska fysionomin. Namnet cane corso kommer ifrån latinets "cohors", som betyder fritt översatt just "försvarare och väktare av gården".

Quote:
Cane Corson är en kraftfull hund dock utan det flegmatiska temperament som ofta följer de större mastiff raserna. En corso är en riktig atlet som behöver vistas ute i skog och mark regelbundet för att må bra vilket är rasens naturliga element. Corson är en aktiv följeslagare som anpassar sitt livsmönster utan bekymmer efter ägarens behov, de anpassar sig efter det livsmönster och den aktivitetsnivå du väljer. Med en cane corso i familjen har du alltid en lojal vän och en trogen beskyddare som inte viker från din sida i första taget.

Anonym
Ok! men lyssna på det här:

Quote:
En corso är en riktig atlet som behöver vistas ute i skog och mark regelbundet för att må bra vilket är rasens naturliga element.

Jag hoppas inte hunden tvingas vara inomhus hela tiden du sitter framför datorn... det skulle ju vara hemskt taskigt mot doggen!

Anonym
Quote:
Du har sänkt kommentar om mp5:a tidigare om jag inte minns fel. Vi kommer förändra det här ändå, så det behövs inga mp5:or.

Ja det har jag. Därför att jag tycker att varje man skulle ha en runt sin axel. Du är så Jävla naiv att du tror vi kan prata oss ur detta. Tänkt på vad jag har sagt när du känner nwo-kuken tränga in i din röv. För det kommer den...

/ fr3D

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper