: 2016/4/18 20:00
From Idag Jorden, Universum imorgon.
Group:
Registered Users
|
Ledsen att jag hoppar in.
Som jag ser problemet här är att ni två ser saken från två olika perspektiv. Detta med Free man är något vi verkligen redan är, saken är bara att alla kanske inte är mogen för den vetskapen, tex kriminella, rasister mfl... Har skrivit det förtut och det är därför jag håller detta som jag gjort lite för mig själv. Jag vill inte att någon som inte kan hantera sig mot någon annan på samma sätt som dom själva vill bli hanterade tar till sig detta från mig. Jag hindrar ingen, infon finns där ute redan. Skildnaden är att jag bara lärt mig det och fått upp ögonen för hur det verkligen fungerar.
Som jag ser det, ser inte Freddan riktigt hur systemet fungerar, utan ser problematiken från systemets perspektiv.
Shen ser vad det är och det har inte något med kriminalitet att göra, absolut ingenting. Allt är lagenligt, men hur man sedan använder sig av sin rätt är en helt annan sak!
Ni har båda rätt, ur era perspektiv ni väljer att se från.
Om man ser vad det verkligen är... Allt är företag, inget annat. Staten, polisen, skatteverket, fogden, volvo, IBM, din person... Finns ingen skildnad och en människa har inget med det att göra, absolut ingen ting, utom när man via det fria valet underkastar sig monopolspelets regler...
Vad det enbart kommer ner till är att INGEN kan bestämma över dig, så länge du inte ger ditt medgivande till det. Inte lagenligt i alla fall.
Och ja, jag har "rejpat" en del av dessa företag och en del klarar inte av mig, för jag är inte underställd det regelverket dom är.
Detta skapar en hel del oreda, speciellt med en kontakt som tex polisen vid ett hindrande i ens naturliga rätt att resa (Vad andra säger skulle vara att köra en bil). Bemöter man bara denna polisman som en människa och inte skapar en konflikt, kan heller inte en domstol säga något(så länge man inte underställer sig). Och ja, avtal och kontrakt är vad det handlar om, vilket i en domstol skulle bli solklart, men vid en vägkant med en självhävdande polis kanske kan uppkomma en konflikt. Hanterar man det enbart på rätt sätt, kommer det inte dröja speciellt länge innan dessa polismän börjar fatta galoppen. Här är jag redå att ta första "smällarna" och hoppas enbart andra människor införstår sig vad det handlar om, vi är alla lika inför lagen och att vi enbart underställer oss efter vår egna fria vilja.
Kontrakt är ikontrakt, vad som. Och det fungerar åt båda hållen. Bara det att vi är vana vid att det bara är i tron mot en allsmäktig sak vi kallar staten, polisen, skatteverket osv... Men allt är enbart vad det är... handel med varor och tjänster, även det vi gör på detta forumet.
Men jag vill understryka att jag skulle inte skada någon, stjäla eller vilja bryta kommande kontrakt jag härdanefter ingår. Jag enbart vidhåller min egna rätt, allt jag är. Vilket jag även ger alla andra. Hur skulle jag annars kunna vara en free man om jag förnekade andra samma rätt jag själv anser mig ha... Varesig religion, rörelseförmåga, hudfärg eller annat. Finns ingen skildnad. Förnekar heller ingen denna informationen, även om jag väljer att kanske inte delge vad jag gjort. Allt finns redan där ute.
Vi har alla redan dessa rättigheter, men dessa berör inte alla. Dock gäller dom mänskliga rättigheterna free mans fullt ut, vi har bara förkastat statens föräldrarskap över oss. Dom mänskliga rättigheterna gäller inte alla fullt ut, många bara tror sig det gör det.
Man blir helt enkelt vuxen... Moraliskt och satt under eget ansvar för sina gärningar.
Posted on: 2010/11/19 12:35
Edited by Avatar on 2010/11/19 13:10:11 Edited by Avatar on 2010/11/19 13:11:15
|