vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hemlig statistik över högmålsbrott!

See User information
Jag var väldigt aktiv och misstänksam under palmemordets dagar. Det var mycket jag kollade upp men eftersom mainstreammedia sedan dess lagt ner så mycket tid och prestige på att täcka över vad som hänt och jag inte besitter några maktmedel har jag tvingats sitta hjälplös med gnisslande tänder och åse fosterlandets förfall.

I forna tider, det vill säga under de tider som föregått våra, fungerade statens skydd mot revolutioner och konspirationer genom lagar om högmålsbrott, läs vad det står i Wikipedia:

"Högmålsbrott är en äldre benämning på särskilt svåra förbrytelser.
I de äldre landslagarna (och även i stadslagen) förekom en särskild högmålsbalk, där sådana svåra brott inkluderades. De innefattade mord, särskilt svåra dråp, mordbrand, tvegifte, högförräderi och "förgöring medelst trolldom". I landslagen inkluderades även tidelag.
I 1783 års lag fanns högmålsbalken med i tidiga utkast, men togs bort i den slutliga versionen.
Senare har ordet kommit att beteckna sådana brott som utgör ett hot mot statens fortbestånd eller angrepp på statsöverhuvud (jämför majestätsbrott, högförräderi).
Högmålsbrott regleras i brottsbalkens 18:e kapitel. Med termen åsyftas brott i syfte att omstörta statsskicket, alltså den konstitutionella monarkin. Högmålsbrott då hjälp tas från främmande makt är högförräderi, annars är det uppror. En 16-åring riskerade 2001 att dömas för högmålsbrott för tårtning."

Ja, nu skulle man ju kunna tro att det finns lagar om saken och att de fortsatt är i kraft.

VARFÖR PLOCKADES DÅ HÖGMÅLSBROTT BORT UR STATISTIKEN 1987 OCH HAR VARIT HEMLIGA SEDAN DESS?????

Vem som helst kan övertyga sig om halten av sanning i detta SOM INTE ÄR ETT PÅSTÅENDE genom att gå in och kolla upp Statistisk Årsbok där uppgifterna enligt registret skall finnas med början på sida 555 (tämligen symboliskt, inte sant?).

Det är bara det att sidorna 546 till 566 inte redovisas! De är alltså bortplockade ur vårt lands statistik.

"Vårt land!" förresten! Kan vi nu vara så säkra på det...

Anledningen till att jag skriver detta är att jag på flera bloggsiter sett förfrågningar om vad man tycker om de som begår "brott" som antagandet av FRA-lagen och underskrift av Lissabonfördraget. 83% tycker att de borde dömas för högmålsbrott och därmed riskera 6 år i fängelse.

Det ser inte bra ut för "riksdagsmännen" precis, om nu någon gång vinden skulle vända...

Posted on: 2010/12/1 7:25
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hemlig statistik över högmålsbrott!

See User information
Jag måste göra ett tillägg: När jag kollade upp de nyligen genomförda grundlagsändringarna stötte jag på en oerhört lång radda med tillägg och ändringar, särskilt rörde det avsnittet om barnporren. Det rör sig om typ 30 sidor A4 där man närmast vällustigt fantiserar om hur minderåriga fotograferas under förpuberteten och hur fasansfullt det är. Men mitt i alltihop fanns insmuget några rader om ändringar av myteriparagrafen som senast ändrades år 2000, sen fortsatte barnporrsändringarna åtskilliga sidor till...

Har det skett myterier? I Sveriges krigsmakt? Eller något annat som föranleder lagändringen!? Högintressant, och så döljer man det med oändligt blarr om barnporr...

Sånt otur för vissa att det trots allt finns Vakna Ögon (fler än det i triangeln!)

Posted on: 2010/12/1 9:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hemlig statistik över högmålsbrott!

See User information
VARFÖR PLOCKADES DÅ HÖGMÅLSBROTT BORT UR STATISTIKEN 1987 OCH HAR VARIT HEMLIGA SEDAN DESS?????

Varför sitter höjdarna och fyller sina egna fickor och ger feta bonusar till sina polare??

Its the same shit for an answer.

Dont expect wisdome or solidarity where it cant be found.

Dirty actions tells of dirty intentions in a dirty mind : )

Posted on: 2010/12/1 16:27
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper