vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: PR och reklam

See User information
Ok,. jag gjorde faktist detta märke innan du skrev detta inlägg. Inget piss (om man inte använder fantasin), men nära ögat,..

Resized Image

Vad tycks, är det något att sattsa på?

Posted on: 2005/3/28 22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Supersnygg! Men en sak måste ändras, ögat som ska föreställa ett V, måste vara starkare i färgen, mörkare som bokstäverna. Annars uppfattar man det inte som en bokstav till orden, utan som en bakgrundsbild. Adressen kan alltså uppfattas AKEN.SE.

Men annars supersnygg logga! Bra gjort!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo jag tänkte på det också, men det kräver att jag jobbar lite mer med photoshop..

Sen måste jag lista ut hur märkena skall tryckas. Ska jag beställa jobbet, eller köpar man någon plast och skriver ut på?

Och hur skickar jag märkena till alla som vill hjälpa till?

Kom med ideer här också,..

Posted on: 2005/3/29 10:17

Anonym
Du får kanske göra en prisjämförelse? Personligen tror jag det både blir billigare och enklare administrativt.

De som vill ha en packe klistrisar får väl kanske mejla sin adress till dig micro? De som vill ha kanske också får betala för klisterlapparna också, så att inte allt ekonomiskt ska ligga hos dig.

See User information
Jag har kollat på 2 alternativ.

Att beställa 25st A4 ark med färdiga utskrivna svartvita (inga gråskalor) polyester-klistermärken (som man måste skära ut själv ut a4) kostar 479kr ink moms och frakt på Stockers.se.

Att köpa polyesterfilm som är färdigskuren och sedan skriva ut själv i laserskrivare kostar för 25 ark 495kr ink moms och frakt på Silverdalen.se.

Om detta stämmer någolunda med marknadspriser så borde det vara billigare att beställa färdiga. Men sen kan man ju även köpa i papper istället för plast. Då blir det mycket billigare igen, men dom bleks snabbt vid utomhusanvändnning. Dock så tas lapparna bort ganska snabbt oavsätt.

Posted on: 2005/3/29 12:40

Anonym
det blev la skitsnygt micro

jag tar på mig att sätta upp dom i gbg och i dalsland

du kan la skika ett mail så pratar vi privat

skitcoolt ha det gött

maggot

Anonym
jag tycker nog det ska stå vaken.se
med ett v
pyramiden får vi vell ha någon annanstans

Anonym
Hur blir loggan? Ska V vara ögat? Jag är lite orolig för att folk ska missa att det är ett V så adressen bara blir aken.se.

Någon är medlem på Lunarstorm? Det finns många läsare där och det är bra att göra reklam. De har ett klotterplank där man kan göra reklam, som jag gör ofta. Nu är det så att de har lagt in en spärr för www-adresser, så skriver man www.vaken.se så får man en varning och kan riskera att bli bannad. Detta löser man enkelt, fast var försiktiga med att nämna detta, då lägger de in en spärr för det också, man skriver helt enkelt först det man vill säga. Och sen när man vill länka till vaken.se så skriver man w w w . v a k e n . s e

Sen har de ett "lajv" också, som gör att alla inloggade ser meddelandet. Det är ju tiotusentals inne samtidigt. Lajv kostar pengar, men man kan köpa 20 lajv för 50 kronor. Det är samma spärr där också, tror jag, så man skriver helt enkelt adressen vaken.se där också med mellanrum - w w w . v a k e n . se

Jag tror man kan få många hit då.

See User information
Jag tror att man bli bannad om man gör reklam där. Dock så kan man helt lagligt skriva "Vi äter Cyanid vaje dag!" och i sin pressentation ha info om vaken.se

Men då måste man kanske pynta för luderstorms förbättrade presentation. Dom är inge snälla där.

Vi borde snart ha någon form av medlemsmöta där vi sätter upp målsättningar delar ut ansvar och sätter upp tidsplaner. Jag vet att jag behöver det för att få någonting gjort.

Kanske kan vi ta det på DC chatten någon gång. Ska vi säga nästa vecka på mondag efftermiddag?

Posted on: 2005/4/6 10:00

Anonym
jag ska göra kort som jag ska ge till folk ja träffar på stan,krogen osv där det står min e-mail
mitt telefon nummer osv

är det visitkort det heter?

Anonym
Ett förslag vore att man delade ut lappar med reklam för vaken.se. Typ som loggan. Man säger inte så mycket i reklamen, utan har en enkel fråga och adressen. Det väcker nyfikenhet, för de vet ju inte vad det är för något de har fått lapp om. Detta skulle man exempelvis kunna stå och dela ut centralt i Sthlm exempelvis vid T-stationer där mycket människor passerar.

Anonym
nja men det finns risker med dettta att vi organsererar oss.
jag folk kan se på oss på samma sätt som "vänster & höger" aktivister.
att vi är våldsamma kastar stenar osv.
och att det blir för mycket att trycka upp budskapet i ansiktet på folk.
jag tror ej på att dela ut flygblad faktiskt men va vet ja.

Anonym
Jag hoppas personligen på att vi inte blir en organistation i liknelse med andra höger och vänterorganisationer till exempel. Vi är ett nätverk och visst, det kan kanske i framtiden behövas en form av organisering om detta nätverk växer. Eller? För de flesta av oss är ju målet att informera i huvudsak om vad som sker, och organisering i någon mån kan vara viktig.

See User information
Nu har jag skrivit ut lite fina flistermärken med vaken reklam. Så här ser de ut. Kommentera gärna på utseendet innan jag skrivit ut för många.

Resized Image

Jag skriver ut 2 st per a4 så det är stora märken. Nu ska jag sätta upp dom på stan. Vill du hjälpa till? Antingen skriver du ut egna på papper och tejpar upp, eller så köper du självhäftande papper och gör som jag. Eller så kan du beställa färdiga från mig.

Jag rekomenderar alla att använda vanliga papper och maskeringstejp. Det borde alla kunna få tag på. Hemma, på jobbet eller i skolan. Sen är det bara att tejpa upp så många du vill.

En pdf för utskrigt hittar du under Aktivism

Posted on: 2005/4/18 23:34

Anonym
Supersnygga micro! De små svarta rutorna gör det lite "svårare" att se direkt vad det står, så då kollar man nogrannare och verkligen "ser" vad som står. Smart

Helt godkända!

Anonym
fan va snyggt du är en geniun geni !

fan om du ej har postat klistermärkerna du skulle posta åt mig kan du la ta några sådana oxå om dom ej e dyra då alltså.men det kan i ta privat via telefon eller mail.,

See User information
Jag frågade vad det kostar och göra reklam på flashback och jag fick ett specialerbjudande för en liten banner i en månad för 1500:-

Kan det vara någonting?

Posted on: 2005/4/22 10:07

Anonym
Det går inte göra ett byte med dem istället? Hur många besökare har de?

See User information
40.000 unika besökera per dag.

Vi har mindre än 300 per dag.

Posted on: 2005/4/22 11:24

Anonym
så nu sitter vaken.se klistermärken uppe i Göteborg och dess förorter och så ska jag ta en tur till mölndal oxå.

Anonym
micro
Du får bestämma. Om det är 40 000 unika besökare, om det nu inte är samma 40 000 varje dag, så är det kanonbra. Jag tror vi måste börja smått. Ju fler vi blir, desto fler kan bidra, och sen kan vi utöka vår reklam till större strukturer.

See User information
Vi ligger lågt en liten stund nu, jag ska ju kanske byta server och så. men sen kasnke. Jag har doxck lite tvivel på flashbak, men vi får tänka lite.

Posted on: 2005/4/23 22:12

See User information
Jag har suttit halva kvällen och gjordt en ny logga, eller klistermärke för vaken. Säg vad ni tycker..

Resized Image

Posted on: 2005/7/10 23:33

Anonym
Skön! Syns bra på håll också...

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper