vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SvD.se : Svenska klimatkramare förespråkar avbefolkning

See User information
I en livechat med Annika Carlsson-Kanyama forskare på FOI så uppmanar hon befolkningen i USA och Europa att tänka på barnbegränsning..?

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/c ... -for-klimatet_5792881.svd

urban: Varför syns så litet av befolkningsexplosionen i miljödebatten? Vi måste bryta den, annars blir allt annat i längden betydelselöst. Kan inte en katolik eller en muslim svara på det?

Annika Carlsson-Kanyama: Nyligen har befolkningens storlek återigen kommit upp i miljödebatten och om man tänker på per capitautsläppen så finns det verkligen skäl för amerikaner, europeer m fl att fundera på planer för barnbegränsning. Kan man tänka sig att länder med höga per capitautlsläpp inför åtgärder så att befolkningen så småningom börjar minska? Det är ju ett sätt att få ned de totala utsläppen i ett land.

Förövrigt så valdes denna kvinna till talesperson för organisationen "klimataktion", en organisation som helhjärtat stödjer alla politiska

Annika Carlsson-Kanyama ny talesperson
http://klimataktion.se/node/641

"Årsmötet samlade ett hundratal personer som valde ny styrelse och Annika Carlsson-Kanyama, forskare på FOI som ny talesperson. Kvar som talesperson sitter Mikael Malmaeus, miljökonsult Uppsala."

"Som max har forskning visat att ens privata utsläpp kan minska med 30 procent med individuella val, helt klimatneutral kan möjligtvis bara en uteliggare vara sa hon och menade att politiken krävs för den sista biten."

Dessutom så verkar hon luta sig åt radikalfeminism, i en intervju med arbetaren så är det jämt sååå synd om kvinnorna, männen är klimatbovar och kvinnorna drabbas hårt, ojojojojo :

De unga kvinnorna är klimathoppet
http://www.arbetaren.se/articles/inrikes20090305

Så en radikalfeminist som jobbar på FOI, för våra skattepengar, och är talesperson för organisationen klimataktion, verkligen bra förutsättningar för att hon någonsin kommer att se genom lögnen med klimatförändringarna?? Hela hennes liv står ju och faller med denna lögn!?

Ser inga som helst tecken på att befolkningen kommer att komma undan Co2-beskattning, Co2-inspektioner av bostäder, Co2-övervakande system i bostäder osv..

Posted on: 2010/12/9 12:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SvD.se : Svenska klimatkramare förespråkar avbefolkning

See User information
Utan att ha läst hela intervjun i arbetaren så skrev jag inlägget och nu när jag ögnar genom slutet så dyker denna fråga upp..

"Är klimatet en fråga som den feministiska rörelsen bör ta sig an mer?"

Det tycker jag absolut, eftersom det är en överlevnadsfråga.

Posted on: 2010/12/9 13:08
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"Som max har forskning visat att ens privata utsläpp kan minska med 30 procent med individuella val, helt klimatneutral kan möjligtvis bara en uteliggare vara sa hon och menade att politiken krävs för den sista biten."

Klimatneutral kan man ochså vara om man får använda sig av tekniken som våran tidsålder är menad att använda sig av.

Antalet bilar som kan drivas på vatten mm har vi ju redan sett ett drös av.
Om jag inte minns fel hade även Gm en bil som kunde driva huset osv som postades här innan.

Ja varför ge upp några monopol som rika giriga skitstövlar sitter på för att göra miljön bättre och ge människor andrum.

Bättre och döda människor mycket förnuftigare.
Människan har blivigt dum i huvudet.
Sen när har en papperslapp och nummer mer värde än människoliv och jordens bästa?
Sen undra varför skulle jorden inte gå under?

Posted on: 2010/12/9 13:17
Resized Image

See User information
Att döda människor är ett kvinnligt privilegium. Jag tänker på aborter. Tidigare fruar till mig har flera gånger utan att vara tvungna gjort abort på förmodligen helt friska foster som kunnat bli glada små barn till mig. Jag har inte haft ett skit att säga till om, det har varit deras avgörande helt och hållet.

Detta har förbittrat mitt liv. Jag hatar verkligen inte kvinnor, men vissa saker funkar inte att snacka om helt enkelt.

Gode Gud, döm oss för vi har gjort, tack och vi får ta våra straff...

Posted on: 2010/12/9 13:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Detta uttalande passar väl Annika Carlsson-Kanyama som handen i handsken..

Ted Turner urges global one-child policy to save planet
http://www.theglobeandmail.com/news/n ... ve-planet/article1825977/

"Climate change and population control can make for a politically explosive mix, as media mogul Ted Turner demonstrated Sunday when he urged world leaders to institute a global one-child policy to save the Earth’s environment."

Så om vi gör alla till uteliggare samtidigt som vi inför en "ett-barns-policy" så styr vi upp klimatet inom kort..? Bra ide, eller?!!

I en FN-rapport om befolkningsmängd står det bland annat så här..

WORLD POPULATION IN 2300 TO BE AROUND NINE BILLION
http://www.populationpress.org/publication/2004-1-un.html

"This clearly reveals that current high levels of fertility cannot continue indefinitely."

Posted on: 2010/12/9 19:37

/Benjamin Franklin

See User information
Dom avlivade halva Ryssland under nittonhundratalets första hälft och vad nytta hade dom av det? Idioter som de här får märkligt nog mycket genomslagskraft i media medan folk som har lite mer stillsamma och genomtänkta åsikter hängs ut som vettlösa galningar. Just när det gäller Ryssland tänker jag på Rasputin, en lekmannapräst som beskrivits som en fanatisk munk. Just denna beskrivning har man sedan kompletterat med att framställa honom som en manipulativ sexgalning. Det var en snäll människa som trots klasskillnaden tyckte synd om tsarevnans blödarsjuke son och lyckades rädda livet på honom flera gånger. Visst fick han på det viset inflytande över tsarfamiljen och det använde han till att förmå dom att byta ut en del av de krigsgalna kabinettsmedlemmarna mot lugna mer inåtvända och reflekterande personer. Han ensam hade kunnat stoppa Första världskriget och hela den följande mardrömmen men han stoppades av samma krafter som är i rörelse idag och fortfarande kan man inte hitta ett uppslagsverk som berättar Sanningen om denne gudfruktige och gode man... samma krafter i rörelse nu som då. Hur länge till?

Posted on: 2010/12/10 8:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Asgeir.

Bra fråga .

Dom måste varit bra rädda för han.

Känner du igen låten hehe.

http://www.metacafe.com/watch/223322/boney_m_rasputin/

Haha rasputin skägget hade jag helt glömmt bort.

Posted on: 2010/12/10 8:44
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper