Vakencorner
|
Anonym
|
Re: IF YOU SUPPORT WHAT DAVID ICKE IS TRYING TO DO...!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det här med ödlesnacket som David Icke kör med är inte så bra. Folk tycker kanske därför bara han är en "knäppskalle" som snackar om att ödlor styr världen. Övrig information är dock intressant och korrekt, men när han börjar snacka om blodslinjer, reptiler osv,...då är han ute på hal is då han inte själv vet om det är sant eller inte.
Hahahahaha...herregud,...det var nån i denna tråd som hänvisade till Credo Mutwa, som om det skulle ge extra tyngd åt reptil-tesen. Sanningen till vart David Icke fått det här med reptiler från, är att han och Credo Mutwa har tagit Ayahuasca tillsammans ett antal gånger, och där fått visioner och syner med reptiler. Det är vanligt att man får kontakt med väsen i andevärlden med hjälp av t ex ayahuasca,...men att pga det sedan påstå att världen styrs av reptiler, där går det för långt. David icke är uppenbarligen ute och cycklar...i reptilfrågan... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skrattar varje gång jag ser någon protesterar mot information.
Att man ska gå efter ett protokoll och inte säga förmycket. Att man ska ta hänsyn till samhällets normer och vad som är korrekt information och vad som är sant osv osv. Ingen har svar på allt, ingen vet vad som är riktigt. Den enda som kan ge dig en klar bild om vad som är verkligt är du själv för dig själv. Och ju mer information du har i bagaget desto mer har du att gå på. Men jag förstår att vissa är rädda för nya saker och vill att man ska gå långsamt med dom och inte säga förmycket. Dom behöver en mamma som hjälper dom se korrekt på verkligheten. Det handlar om information, inte om att övertyga någon. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggik, hmm...
Du har inte längre en susning om vad Du talar om... - Vart finns infon angående att Icke och Mutwa tagit ayahuasca tillsammans?... Man kan också fråga sig varför Du är så imot en Shaman från Afrika? - Vanligt att man får kontakt med andevärlden???... Den skulle vi egentligen ha kontakt med hela tiden, men har blivit manipulerade ifrån att inte, ens veta om... - Blodslinjer???... Är Du emot att dom alla är släkt med varandra också?... bevis på det hittar Du lätt, googla... Har också sagt det ett antal gånger förut, Icke var också mycke förvånad över vilken info han kom i kontakt med, gällande reptiler o annat. Det enda han gör är att vidarebefodra den, hur svårt är det att förstå det?... Hare gött... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Cee,...snälla läs på - för böveln! Ge fan i att påstå att andra inte har en susning bara för att DU inte vet eller fattar saker och ting. David Icke har tagit Ayahuasca, bl a två gånger i Brasilien. Skall jag behöva tänka och läsa åt dig också, eller?.
David Icke har (även om du inte vet, läst, eller fattat det) tagit en psykedelisk substans även med Credo Mutwa, som innehåller samma verksamma ämne som i Ayahuasca - DMT. I Afrika kallas inte denna brygd Ayahuasca, men det är samma verksamma ämne med samma effekt. Quote: In January 2003, he traveled to Brazil, and later talked about having used Ayahuasca: "[It] is a plant – a rain forest plant – which they turn in to what they call a turn and Shaman in South America have been using it for centuries at least to take people into other realms of reality. ... I took it twice and it was an experience – particularly on the 2nd night – that completely transformed my view of life. Quote: What it did was take my intellectual understanding that the world is an illusion into the realms of knowing it’s an illusion and there’s a difference between intellectually understanding it’s an illusion and this level of knowing it because you’ve experienced it. Quote: David Icke is one of the most controversial "conspiracy theorists" in the world. He has both a dedicated following and some influential enemies who do their best to silence him. Some criticize him for not being original. True, most of his ideas can be found elsewhere, but he has an exceptional ability to synthesize theories and explain them in an easy to understand and entertaining style. He also draws a lot from contemporary culture, especially movies, as with his use of the term "matrix" to describe our current state. This is not a bad thing; Icke believes (and I agree) that films like The Matrix series are not simply entertainment, but contain actual information about the world we live in, or the world we believe we live in. This, in fact, is his main message: that virtually everything we have been taught to believe by mainstream society is false. Governments, the media, big business, mainstream medicine, education and so forth, all promote an agenda designed to keep us deceived and enslaved. Some of the most controversial material in his books are the "reptilians." In this book, he integrates this theory with the idea of a holographic universe. Again, this is not an original theory (the holographic theory was popularized by Michael Talbot, who Icke quotes at length here), but one well worth introducing to more people. In a later section, he describes his mystical experiences after taking ayahuasca, a hallucinogenic plant used in the Amazon. He describes what a voice, which identifies itself as the Infinite, tells him --that we are caught in this illusory "time loop" and that the only reality is Oneness or infinite love. Now this is pretty much what mystics have always said, but, again, Icke explains it very well (whether you believe he is giving a literal account of a genuine experience or telling us what the voice of the Infinite might say). If I have any criticism of the book (and Icke's style in general), it is that he spends at least 90% of the book telling us about all the lies, brutality and deception (the sections on the US war against Iraq are especially depressing and graphic) and the other 10% telling us how it's all an illusion. Even though he concludes by saying we should neither fear nor hate those who are deceiving us, the sheer quantity of evil deeds he exposes makes it difficult to walk away with a positive outlook. I would like to see him shift his emphasis a little more in the direction of the mysticism he clearly embraces and give a little less attention to all the darkness. Not that we should deny the darkness, but once you know it's there, it becomes redundant to identify every form it takes. If you really want to understand what lies behind the apparent reality of events, you should read this book. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Uj uj...
Problemet kvarstår fortfarande, de e inte Icke som hittat på, han bara vidarebefodrar... Kom ihåg att teorier inte baserar sig på fakta... Och, Crado Mutwa kommer ifrån Sydafrika, inte Sydamerika... hare... PS, ta reda på vad som egentligen händer när man intar psykadeliska droger, det är en stor kunskap i sig själv... Hare igen :) .. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggik!
Det är väl inte så att du kritiserar David Icke för att han fått fantasifulla influenser när han tänt på med naturextrakt? Det trodde jag du tyckte var skitbra! Är det så att du inte gillar hans fantasifulla resor eftersom de hamnade för långt ifrån dina egna utflykter eller är det hans glada promenaden till banken som irriterar? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ujujujujuj....jaxtone,...vad försiktig man kan vara med sin kritik nu då? När man heter David Icke, då heter det "fantasifulla influenser" och "naturextrakt". Men när olika personer här på vaken berättar om samma sak, sina egna erfarenheter av dessa substanser, då heter det KNARK, KNARKA, och DROGER.
Ja du jaxen,...jag blir ju inte direkt förvånad att du är den kappvändare som du faktiskt är. Men berätta;...hur får du ihop det här? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Eftersom jag ställde ett par frågor... kanske du kunde svara på dem innan du börjar med energikampen på nytt?
"Maggik! Det är väl inte så att du kritiserar David Icke för att han fått fantasifulla influenser när han tänt på med naturextrakt? Det trodde jag du tyckte var skitbra! Är det så att du inte gillar hans fantasifulla resor eftersom de hamnade för långt ifrån dina egna utflykter eller är det hans glada promenaden till banken som irriterar"? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skickade iväg 80 sketna kronor till liraren i alla fall. Hoppas att dom kommer till nytta.
Posted on: 2006/6/26 7:16
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gamle jaxen,...om det är bra eller inte beror på David Icke själv, hur han använde sig av extraktet, och om han gjorde något värdefullt av det han lärde sig av resan. Hur som helst,...visst är det bra att öppna ögonen och vakna mer än vad som kan göras på substansfritt sätt, genom att inmundiga dessa mycket kraftfulla substanser.
Substansen i sig är neutral, varken fel eller rätt,...men du frågar vad jag tycker,...och jag anser att det är mycket bra att han smakat, alltså helt rätt. Han säger själv att det gett honom en helt ny syn på livet och tillvaron. Han har skrivit en bok om detta äventyr i den magiska psykedeliska världen. Så, nu har du fått nog med tid,...nu är det dags,...får höra nu hur du får ihop det... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hans mentala oskuld rök alltså på en resa! Ok! So whats the big deal... tycker fortfarande att de fakta med källförteckningar han låtit oss alla intresserade ta del av är tyngre än alla droger på jorden tillsammans... (Tycker jag personligen alltså)!
... en sak jag dock undrar över är varför du så hårdnackat har bestämt dig för att det enda sättet man kan öppna sitt medvetande på går via svampar och extrakt. Har det aldrig slagit dig att det finns andra options? ... tänk dig att du var 3 år och hade tydliga minnen från tidigare liv, att du kunde se framtiden och tiden som ligger bakom dig lika tydligt som ljuset från solen. Att du dessutom hade förmågan att ana dig till vad människor tänkte och var på väg att göra i rena handlingar. Att du när människor dog fick deras sista tankar och drömmar att dela... att du aldrig var rädd för döden eller livet utan redan som barn såg det som en cirkelrörelse utan början eller slut! Jag kan förstå att människor som befinner sig på den nedre skalan av högre medvetande kanske vill hetsa fram ett illusoriskt medvetande men om man redan har förmågor som kan anses vara rena från yttre påverkan vad fan skall man med din sketna svamp till då? Naivt när som du som påstår dig ha ett högre medvetande bara utgår från dig själv hela tiden! Din kropp och ditt nuvarnade medvetande är ju bara en bisak i det stora hela... lilla söta Maggik! ... fred i sinnet och i universum! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
- Man kommer hela vägen fram helt utan droger... Vare sig man behöver droger eller inte är helt o hållet upp till var o en, (vad någon annan stoppar i sig kan aldrig bli mitt problem, ingen annans heller) vad någon tycker om en drog eller inte, spelar ingen roll, släng fram fakta istället... Såsom att cig o sprit e dom farligaste drogerna, o cannabis har aldrig dödat en enda... De e fakta som e kul tycker jag, o vad betyder dom???... Fortsätt gärna snacka om David Icke... Droger finns det andra trådar om... Dom värsta drogerna vi får, får vi ifrån illuminati, o e kemikalier i tusental... Dom som finns i naturen har en utvecklande effekt... O e inte farliga... Men allt kan också missbrukas, såsom pengar, medecin, makt o så vidare, låt växter o blommor vara i fred, o va inte så rädda för dom... Va heller inte rädd för vad ditt psyke och undermedvetna kan visa Dig.... Dumt o va rädd för sig själv, o den egentliga värld vi lever... Ja ja... Hare... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man kommer hela vägen fram helt utan droger... Jajamensan! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hohohohoho...snacka om att ni inte har vaknat!! Hahahahaha...ni är ju totalt intrasslade i era stackars egon med era teorier, hårklyverier och problem.
Vadå hela vägen fram?? Det finns ju ingenstans att komma fram till, det finns ju inget slut, det finns ingen ände på någon väg där man säger att; nu vet man allt, nu har man kommit hem. Har ni inte ens insett det? ***raderat av eliten*** |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
***raderat av eliten***
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo jag vet vad Du menar lilla Du.. Du behöver inte va så arg...
En del av uppvaknandet tycker jag är att hålla ett normalt humör :) Lugna ner Dig en stund om kör vidare sen. Hejs... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Arg?? Är du förvirrad nu igen? Hur mår du egentligen? Jag är inte arg, och brukar sällan bli det. Det du ser och läser är bara bokstäver och ord,...vad vet du om jag är arg eller inte.
Hur mår däremot du som flyr från problemen till en "skyddad verkstad" (vakenbyn). Ta tag i dina problem i stället... Nu orkar jag inte med dig mera...nu är denna följetång slut för min del...hej då! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag är inte arg, och brukar sällan bli det. Det du ser och läser är bara bokstäver och ord,...vad vet du om jag är arg eller inte. Du låter ofta väldigt arg och upprörd i dina inlägg Maggik! Det är bara att beklaga för den ilskan slår oftast tillbaka mot avsändaren om du förstår vad jag menar! Men om det bara är bokstäver och ord som vi människor skriver härinne för att meddela oss med varandra... hur kan då du veta om Cee har problem eller hur han mår för tillfället? Det undrar jag över? Det talar ju i så fall emot din egen slutledning att man inte kan tolka hur någon mår genom att bara läsa vad de skriver. P.S. Jag har inte sagt att din hypotes stämmer och är av den åsikten att det går alldeles utmärkt att se hur folk mår genom deras sätt att kommunicera med antingen tal, skrift eller andra ljud och kommunikativa redskap. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Okej,...här kommer en sista kommentar i denna följetång, men sedan är det nog för mig.
Jo,...jaxtone,...angående det här med att vara arg eller inte,...jag är skaparen av mina egna tankar och känslor. Jag är inte så dum att jag skapar vrede, varför plåga och straffa sig själv med detta? Jag blir som sagt mycket sällan arg,...och min frispråkighet och oräddhet för klarspråk kan ibland tyvärr tolkas som att jag skulle vara arg. Hade ni träffat mig personligen, så hade ni erfarit att jag inte är arg trots att jag är frispråkig och obekväm. Okej,...nu orkar jag inte med era hårklyverier mera...nu får det vara slut på förljetången för min del Frid / Maggik |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vi flyr inte, vi ställer oss rakt upp o nära, kom inte hit o snacka att vi flyr undan för att vi inte vågar! Vågar Du inte sätta hårt mot hårt själv så får Du väl sitta där o klaga på andra, som vågar... Det enda Du får ut av att klaga o domdera är en sämre utveckling för oss som vill aggera på första parkett...
Du har inte en susning hur vi arbeta här, eller bygger upp.... Ta reda på det innan Du sprider missnöje o klagomål... Samma sak som alltid, dom som vet minst låter mest... Inget personligt, bara ruskigt trött på klagomål, på ALLT.... Om Du har en bättre idé, släng igång den då, nu sprider Du bara negativa energier.... Tänker inte snacka mer eller svar Dig så länge Du bara låter... Hare gött alla... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Cee!
Skit i kraxandet från olyckskorpar. Njut av att lyssna på frihetens vindar istället! Det är fan så mycket bättre! I annat fall finns ju Keno |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login