vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6)

Re: Stockholmsbomberna

See User information
Naturligtvis finns det som är känt som "Al-Quaida-agenter" i Sverige. Men den allmänna skepsis mot "påståenden" och enorma Jantelagsdyrkan som råder ute i världen utanför detta forum får ibland enorma konsekvenser. Jag har själv försökt tipsa dessa instanser om en oerhörd iakttagelse jag gjorde för några år sedan och hörde hånfullheten i deras röster. Dom är INTE VAKNA den saken är klar och sköter inte sitt jobb!

Jag bodde då och då hos en kvinna i Södra Biskopsgården gränsande till Länsmansgården, ett område där det springer omkring så mycket utlänningar i sina folkdräkter att nån motsvarighet knappast kan finnas nånstans, inte ens i deras respektive hemländer.

Det talades lite tyst i några kretsar om att Bin Ladens livvakter varit synliga! Men cracknuts som våra säkerhetsorgan förstår förstås inte att då är väl huvudpersonen också i närheten!

Nå, om halvkvädna visor inte vore nog så såg jag sen fanskapet stå mitt på Hjalmar Brantingsplatsen bredvid Pressbyrån. Ett ställe där tusentals människor byter mellan buss och spårvagn varje dag! Han var sig väldigt lik från efterlysningarna och mycket riktigt stod det också några som skulle likna livvakter en femton meter ifrån honom. Det var en lång räkel med lite skägg och hans stod och tittade sig omkring med ett självbelåtet flin... förmodligen var detta 2004.

Jag gjorde det enda möjliga och drog i väg.

Det finns tre möjliga anledningar till min iakttagelse 1. Det pågick en inspelning med Dolda Kameran (programmet finns inte) 2. Någon har klätt ut sig och deltar i en kontrollerad komplott och 3. Bin Laden har huserat i Länsmansgården utan att våra organ har ingripit och i så fall antingen är kriminellt underlåtna eller införstådda.

I lägenheten bredvid min periodvisa sambo hittades massor av sprängämnen 6.11! Den beboddes av en ensam somalisk man... dom förekommer annars alltid i grupper om minst ett tiotal personer....

Jag blev väldigt förvånad och något chockad över att ha bott granne med åtskilliga kilo sprängämnen, killen verkade lite lustig på nåt sätt men inte elak. Han var säkert avsedd att agera på nåt sätt men tydligen tjallade någon.

Däremot gjorde jag en säker iakttagelse några dagar senare, 9.11! Då var massor av somaliska kvinnor ovanligt tidigt uppe (dom sover annars alltid till 11) och var på väg med saft och kakor för att hälsa på varandra. Det skulle tydligen komma nåt skojigt på tv om en stund! Snacka om förkunskap...

På grund av den ofattbara klentrogenheten hos de som borde bära ansvaret för tryggheten i Sverige kombinerat med en kriminell flathet inför det uppenbara är det min fasta tro att fanskapet har eller har haft sitt högkvarter här i landet!

Sverige är ett fullständigt idealland för anonyma gömställen. Skulle inte förvåna mig om vi hyst hela hydet och gett dom betalt samtidigt!!!

Till alla er som anser att Bin Laden är en konspiration av andra krafter: jag har aldrig sagt att det INTE kunde vara så... det ena utesluter inte det andra, det gäller att lägga pussel.

Och det tycker jag att vi på Vaken gör till synes bättre än de som avlönas för att sköta saken...

Posted on: 2010/12/18 9:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ett tillägg: det kan ha varit 2003, men också senare. Jag är tyvärr i vilket fall som helst inte säker på årtalet men berörda myndigheter borde kunna spåra mitt samtal, det gick via Polishuset i Göteborg.

Posted on: 2010/12/18 18:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Experter: Ljudet är manipulerat
”Taimour Abdulwahab kan ha fått hjälp att undanröja spåren”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8300576.ab

Säpo tror att självmordsbombaren Taimour Abdulwahab hade en medhjälpare.

Och personerna bakom terroristattacken i Stockholm har gjort allt för undanröja spåren efter dem.

Nu kan Aftonbladet avslöja att den ljudfil som skickades till Säpo har manipulerats för att den inte ska kunna spåras.

Innan självmordsbombaren Taimour Abdulwahab sprängde sig själv på Bryggargatan i centrala Stockholm förra helgen skickade han en ljudfil till Säpo och nyhetsbyrån TT.

Filen, som finns i en svensk, en arabisk och engelsk version, är ett av polisens hetaste spår i jakten på en medhjälpare.

Vid två tillfällen hörs en person som andas in samtidigt som Taimour Abdulwahab pratar. Inandningarna ses som ett tecken på att det finns en annan person i rummet vid inspelningarna.
Har tagit bort bakgrundsljud

Men medhjälparen verkar ha ansträngt sig för att undanröja spåren efter honom eller henne på ljudfilen.

Aftonbladet har låtit ljudexperten Christian Lönnholm analysera ljudet närmare.

Lönnholm leder en grupp som utvecklar en ny typ av superanalytiskt verktyg för ljud, Sonic AWE. Gruppen samarbetar nära med bland andra Statens kriminaltekniska laboratorium i Linköping.

– Det speciella med ljudfilen är den filtrering som har gjorts, allt under 100 hertz har tagits bort. Det tyder på att man har velat ta bort information i ljudet, man skulle dock kunna gjort det av estetiska anledningar, säger han.
"Bra ljudkunskaper"

Enligt Lönnholm kan de som ligger bakom filen alltså ha försökt att rensa bort bakgrundsljud som elektroniskt brus och andra ljud som kan spåras. Ett elektroniskt brus uppkommer från all elektronik och går att lokalisera i tid och plats.

– Det här har man gjort medvetet på alla tre versioner av inspelningen, säger Lönnholm.

Lönnholm säger också att den som har manipulerat ljudet förmodligen har goda kunskaper i ljudredigering, men att själv utförandet inte kräver stora kunskaper.

– Det här gör man på hobbynivå. Klippen är lite slarvigt utförda. Personerna bakom ljudet kanske har tittat för mycket på CSI.
Säpo analyserar

Analysen visar också att den svenska versionen av ljudet har spelats in vid flera tillfällen och har redigerats om flera gånger.

– Man kan tänka sig att Taimour Abdulwahab har fått feedback på ljudet och sen gjort om det. Eller att någon annan har redigerat det efter att han har spelat in ljudet, säger Lönnholm.

Säpo håller just nu på att analysera ljudfilen själva, men vill inte kommentera vad man dragit för slutsatser.

– Vi kommenterar inget i den pågående utredningen, säger Anna Maria Böök, presstalesperson på Säpo.

Posted on: 2010/12/18 20:42

See User information
Så om nu självmordsbombaren i Lördags tillhör Al-CIAda som massmedia nu påstår, betyder det då att nån underrättelsetjänst har haft ett finger med i spelet..?

För Al-CIAda är mer eller mindre MI5/MI6/CIA/Mossad/ISI, det är inte svårt att bevisa..

Vi kan börja här:

Al-Qaeda Mastermind Invited To Pentagon After 9/11
http://www.prisonplanet.com/al-qaeda- ... o-pentagon-after-911.html

"Al-Qaeda terror mastermind Anwar Al-Awlaki, the man who helped plot the aborted Christmas Day bombing, the Fort Hood shooting, the Times Square bombing attempt, and who also preached to the alleged September 11 hijackers, dined at the Pentagon just months after 9/11 documents obtained by Fox News show."

Sen här:

Terror Expert: 7/7 Mastermind was working for British Intelligence
http://www.infowars.net/Pages/Aug05/020805Aswat.html

"The July 29 edition of FOX News Channel's Day Side programme revealed that the so called mastermind of the 7/7 London Bombings, Haroon Rashid Aswat, is a British Intelligence Asset. Former Justice Dept. prosecutor and Terror expert John Loftus revealed that the so called Al-Muhajiroun group, based in London had formed during the Kosovo crisis, during which Fundamentalist Muslim Leaders (Or what is now referred to as Al Qaeda) were recruited by MI6 to fight in Kosovo."

Atta files destroyed by Pentagon
http://www.washingtontimes.com/news/2 ... 21/20050921-102450-4688r/

Posted on: 2010/12/18 20:56

Edited by TeBe on 2010/12/20 23:02:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym

See User information
knappast förvånad.

Nazisterna regerar.

http://www.youtube.com/watch?v=4XhpWISmElc

Posted on: 2010/12/19 11:03
Resized Image

See User information
Bra video Godmorgon.

Makten ljuger inte bara ibland, makten ljuger hela tiden.

Posted on: 2010/12/19 11:12
Resized Image

See User information
Underbar video Patrik1975!!

Var i Norge över helgen och kan lugnt säga att dom har Sverigehitosier om Svenskarna och Stockholms-terroristen...

Det skojades om en bok till julhandeln om "100 svenska terrorister"... Skämten haglade tätt om ifall Sverige kunde producera en terrorist som överhuvudtagen klarade av att göra någon annan skada än att spränga sig själv i luften... Kort och gott, Sverige kunde bara producera ärke pajaser till terrorister...

Kan inte mer än att hålla med, men vi vet ju nu mer att det finns mycket mer i detta än vad massmedia vinklar att det är. "Be afraid, be very afraid! Let us take your freedoms away, for your safety of course!"

Nu börjar samma pajaseri i England...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8305526.ab

Posted on: 2010/12/20 14:52

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information

Spär på pajaseriet i England...

Posted on: 2010/12/20 17:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
I går kväll fick jag ett samtal från en bekant om att någon sprängt sig på Kampalabussen på väg från Nairobi. Tre dödade och 41 skadade. Det är just nu oklart vilka kopplingar som finns men eftersom jag själv tar bussen just där känner jag mig mycket illa berörd. Det förekom ett bombattentat i samband med omröstningen om den nya författningen, men det kan finnas annat typ Al Quaida som ligger bakom också. Kenya bör snarare räknas till Väst än andra grupperingar.

Posted on: 2010/12/21 8:46

See User information
Det är det somaliska Al Shabaab som genomfört dådet som var avsett att vara ett straff för att Uganda har skickat trupp till Somalia. Om den nyuppsatta svenska insatsstyrkan som startar direkt efter nyår skickas till Somalia ökar sannolikheten för ett blodbad i Stockholm fullständigt dramatiskt. Detta klubbades i en sovande riksdag onämnt i pressen för få dagar sedan!

Posted on: 2010/12/21 10:52

Anonym
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8315782.ab

"Försvarsmakten uppger att de ännu inte har kontaktats av Säpos utredare"

okej?... så det finns klara tecken på att någon inom försvaret kände till attacken i förväg. Men säpo har inte ens brytt sig om att kontrollera saken??
Hallåååååå...

(ja, de flesta av oss vet redan att SÄPO är mer än skyldiga till attentatet, men ändå...kan dom inte ens fixa att spela teater?? ....typiskt svenskt )

http://www.namnlista.se/vi-som-kraver ... m-till-att-det-intraffade

Anonym
http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=4255824

...vilket betyder att de redan använder sig av brottsprovokation i väldigt stor skala.
Som vanligt kommer lagförslaget i efterhand för att göra redan pågående brottslighet/terrorism utförd av polisen, laglig.

...har dom cowboy-hattar i Stockholm undrar jag?

See User information
Det är som bombhotet som kom från en polisstation som tystades ner.

Eller den gången ett gäng ungdomar attackerade en polisstation pga dom var trötta på samhället och lagmaktens attityder mot folk som ochså tystades ner.

Posted on: 2010/12/23 8:14
Resized Image

See User information
Att ta till våld slutar alltid med ett nederlag om man inte är ute på att utrota sin fiende helt och hållet med ett enda slag. Och vem kan det om man inte har atombomber och kan lägga en matta över ett område? Eller har ett helt folk till häst fulla av stridslust och inget att förlora? Men till och med Djingis Kahn, Attila och självaste Adolf Hitlers expansioner slutade till sist. Den lärdomen kommer dagens elit också att få erfara.

"The harder they come, the harder they fall. One and all..." som Jimmy Cliff sjunger i visan...

Julens budskap är att oss är en frälsare född! En som visar vägen genom det Kaos som vi själva ställer till med i vår iver att vara duktiga, lydiga och så vidare.

Bemöt ilska och frustration med att le vänligt och säg att du önskar alla en God Jul

Posted on: 2010/12/23 8:54

See User information
Positiva vibbar besegrar Babylon !

Vad har hänt med detta i media ? vad händer ? ska detta glömmas bort ? Om det är så att detta var en "staged attack" så måste folket få veta. one love !

Posted on: 2010/12/26 21:19

See User information
Hoppa inte på mig nu bara för att jag kommer som en Kärlekskrigare. "hippie " etc

Posted on: 2010/12/26 21:20

See User information
Quote:

Shen skrev:
Det är som bombhotet som kom från en polisstation som tystades ner.

Eller den gången ett gäng ungdomar attackerade en polisstation pga dom var trötta på samhället och lagmaktens attityder mot folk som ochså tystades ner.

Det blev INTE nedtystat. Det var ju i media, men hur länge ska de älta samma saker? Räcker det inte att de rapporterar om det?

Posted on: 2010/12/26 21:22

See User information
Vi lär väl aldrig se de skyldiga i dagsljus, men intressant att det dyker upp nya fakta i msm iaf:

http://www.dn.se/sthlm/okand-tog-bilder-vid-terrorattack

Posted on: 2011/12/5 10:36

« 1 ... 3 4 5 (6)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper