vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Har Golfströmmen stannat upp ?????

See User information
Asgeir det är något jag oxå märkt av. Då jag bor nära flygplats och i Norge och som är Nato land och det bruka normalt sprayas ganska friskt.

För ca en månad sen så var det snack om banning av chemtrails har jag för mig i USA pga miljön, Finner inte källan på det nu och orka inte leta upp just nu.

Men gjort samma observation!

Också har väl golfströmen saktats in ca 50% de senaste 5 åren.

------------------------------------------------------------------------------------------------
http://af.reuters.com/article/commodi ... ews/idAFTOE69K02U20101021

NAGOYA, Japan, Oct 21 (Reuters) - The United Nations should
impose a moratorium on "geo-engineering" projects such as
artificial volcanoes and vast cloud-seeding schemes to fight
climate change, green groups say, fearing they could harm
nature and mankind.
The risks were too great because the impacts of manipulating
nature on a vast scale were not fully known, the groups said at
a major U.N. meeting in Japan aimed at combatting increasing
losses of plant and animal species.

http://www.youtube.com/watch?v=NQu51y ... feature=player_embedded#!

Posted on: 2010/12/23 11:26

Edited by Psycore on 2010/12/23 11:53:55
"Truth is a pathless land"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om det är så att avsmältningen på Grönland styr salthalten i havet så att Golfströmmen saktar av så passar det ju in i bilden av ett för årstiden relativt varmt Grönland versus ett smällkallt Europa s.a.s på vår bekostnad.

Skulle det sen visa sig att det går att styra sånt här eller åtminstone hjälpa det på traven har ju alla rätt samtidigt. Både klimatteoretiker och klimatskeptiker har delad poäng!

"Charity begins at home", säger de kloke. Kanske interplanetarisk engineering börjar med geo-engineering...

Det är inte utan att man känner sig som en liten laboratoriemus ibland!

Posted on: 2010/12/23 13:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Pax!

Min ålder? Varför skulle den vara intressant?
Jag är 44 år gammal, och har ingen utbildning när det gäller havsströmmar, (antar att du inte heller har). men jag söker sanningen om företeelser och teorier, det finns så mycket mätdata om all vad gäller väder, strömmar, solaktivitet mm på officiella sidor att ta del av, och i detta fall är jag mycket skeptisk till teorin att golfströmmen har stannat, 7 års animeringen visar tex att strömmen vid många tillfällen varit lika svag som nu, tom klimat-alarmistiska metoffice och NASA säjer nu att det inte är något fel med golfströmmen. Detta borde göra många skeptiska till denna teori, likaså är jag mycket skeptisk till "Global warming teorin" som du säkert vet är AGW teorin en en kassako utan dess like, det finns enorma krafter som vill att vi ska ösa pengar över dom, så dom kan "rädda världen" (eller vad dom nu tänkt göra med pengarna då allt pekar på att detta är en scam). Och som jag ser det så faller denna golfströmsteori in som en perfekt pusselbit som försvar för AGW. (En teori i teorin så att säja)

Sedan bör du läsa på lite när det gäller Haarp, och vad dom själva säjer att dom kan göra med denna och liknande anläggningar världen runt.

Du borde jobba på din blåögdhet Pax, Här på vaken finns en massa intressanta tankegångar och teorier, utan teorier så lär man aldrig få veta sanningen, börja använda din hjärna och ifrågasätt istället för att blint tro på allt vi matas med, trots allt får vi inte veta allt vad maktens gubbar har för planer om man bara läser expressens och aftonbladets nyhets sidor.

Posted on: 2010/12/26 11:46

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper