Vakencorner
|
Re: Max Igan - I.C.A.N. Interview - 01/08/11
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag hörde en minut på första videon. Lustigt att även han tror han är vaken för att han "förstod att systemet inte var vad det såg ut att vara".
Komaismalienismen är rådande, här.
Posted on: 2011/1/9 18:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dom flesta har väl en lite varierande tolkning av vad det är att vara "vaken". I min mening är väl ingen egentligen "vaken", utan olika stadier av "koma" som vi börjat komma ur... ![]()
Posted on: 2011/1/10 8:39
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur vet du att du är vaken?
Posted on: 2011/1/10 8:50
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Eftersom komaadmins bannar mig... så måste det vara så. Men allvarligt talat så tror jag att hela vakentjosan och tänk kring det hela är en väldigt liten box, och utanför boxen skulle man överhuvudtaget aldrig tala på det sättet. I boxen tror en del att det finns något sådant som att man är "vaken", för att man kollar på dåliga saker i boxen, och lägger pussel bland dåligheterna där. Men det är komaism. Samsara är som ett fängelse, en karantän. Tänk på fångarna i ett fängelse. Skulle de fantisera/tro, att de är fria/vakna bara för att de aktiverar sig för att skapa förändringar INOM fängelset, få snyggare mat, eller något... större handdukar... och snällare reprimander?
Posted on: 2011/1/10 12:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
I djungelen lever djuren som människor-gamla hannar bestämmer:) Re: Max Igan - Han är pro...
Posted on: 2011/1/10 16:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det låter som att du har ganska stort förtroende för admin ändå. Lustigt fenomen att folk i koma kan bedöma vilka som är vakna, är det inte? ![]() Nämen skämt å sido. Jag antar att du är nån gammal användare som jag glömt namnet på, som skaffat nytt konto. Känner igen den tonen. Jag har inga problem med ordet vaken. Det är för att jag inte drar höga växlar på det. Vill man vara ordmärkare så kan jag lova att inget enda ord passar för den här communityn. Om alla här inne är i koma så kan du få äran att beskriva hur det är att vara vaken. Min fråga är uppriktig. Jag vet inte hur vaken jag är eller ens hur vettigt det är att använda ordet vaken för mig personligen. Jag skulle gärna ta del av verklighetsbeskrivningen från en person som är så vaken att alla andra här inne framstår som i koma. Gör nu en rejält inlägg, seriöst sådant, och sluta komma med korta tjuvnyp som enbart framstår som kortfattade tjuvnyp som manifestation av allmänt missnöje
Posted on: 2011/1/10 18:57
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Så här är det... För de inom komaismen så är allt komplicerat, så därför är livsluften info... sprida, "kunskap är frihet" och annat gott i påsen. Så därför håller de alltid på och benar och frågar kring sådant som de tror att andra ska kunna ge svar på - men de som är vakna är inte inom komaismen ju - och för att veta vad vaken kan vara så måste man vara där, då vet man - det funkar bara så. Så du skulle stå i mina skor, då vet du... hehe ![]() Dom som frågar är i frågelådan, och tror att info, som i denna tråd, kan förstås av komaister. Men jag tvuvnyper lite och skojar. Annars har jag väääldigt många gånger skrivit kring det du tar upp. Har det inte lämnat avtryck då så är det ok, men jag vill inte reeposta, nu.
Posted on: 2011/1/10 19:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hmmm, jag medger att det kan vara svårt eller nästan omöjligt att förklara för nån annan, det perspektiv man har, om personen är för olik en själv.
Samtidigt är det väldigt lätt att använda det som argument för att slippa förklara sig. Jag skulle förvänta mig av en vaken människa att göra ett seriöst försök. Du får gärna PM:a mig eller t.ex. starta en seriös tråd(eller finns det nån redan kanske?) om hur du definierar vakenhet kontra komaism. I vilket fall så tror jag ändå att såna korta provokationer utan nån förklaring bara irriterar och stänger mentala dörrar. Vad vill du egentligen? Jag kan avslöja en hemlis, som du redan vet är sann när du läser den: om du provocerar folk så stänger dom av och vänder taggarna utåt. Letar efter argument för SIN befintliga ståndpunkt och inget möte sker. Är det vad du vill eller missar jag nåt? (jag gissar att du är användaren som hade en varghund som avatar förut?)
Posted on: 2011/1/10 21:06
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det var en varg.
Att vara vaken eller vakna är samma som det där man säger att upplysas, att vara/bli upplyst. Det är att återfå det man förlorat. Har som inget med "kunskap" eller världsliga vinningar, info eller dylikt att göra. Som jag förstår det. Det är ju vad religionerna syftade till, då de var upprätta - att kultivera tillbaka, och det var även vad yoga mm var till för. Då har vi samtidigt meningen med våra liv här.
Posted on: 2011/1/10 23:41
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login