vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Fler byar
#25


See User information
Jag kommer läsa komvux i några terminer, efter det funderar jag att ta sabbatsår från samhället och spendera lite tid och hjälpa till i någon av byarna, får se hur det ser ut då. Annars kanske man bara kan titta förbi lite i höst över något lov?

Nåja, hur som helst, väldigt bra jobbat Cee, bra initiativ!

Posted on: 2006/6/26 23:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fler byar
#26


See User information
låter skoj, finns det några bilder än?

MVH

Posted on: 2006/6/26 23:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fler byar
#27

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fler byar
#28


See User information
Mycket vackert och ädelt projekt! Har själv lekt med tanken att genomföra någonting liknande. Tyvärr har betoningen varit mer på "tanke" snarare än "genomföra" till skillnad från er. ;)
All heder!

Posted on: 2006/6/27 5:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fler byar
#29


See User information
Men visst finns det frågetecken som ni kommer bli tvungna att ta itu med om ni inte redan gjort det. Vad är syftet med att separera "er (vakna(.se))" från "samhället"? Ett personligt äventyr och experiment hur människor kan leva och klara sig utanför dagens ramar för modernt levende låter för mig mycket vettigt och intressant.

Utöver detta blir det som sagt lätt lite sektvarning på.


Posted on: 2006/6/27 5:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fler byar
#30


See User information
Jag tycker inte man behöver märka det så hårt med ord. Att separera sig från samhället är ju något som många människor gjort under många år, även om det gärna blivit mer åt det extremt ensamma hållet, som eremiter eller liknande. Det är väl inte fel att sluta upp med ett kapitalistiskt leverne? Se på Christianiaborna.. När jag var där 2004 såg jag en familj som hade en skylt med texten:

"Ingen realkredit."

Min tolkning av det, även efter att ha frågat dom, betydde "Vi använder oss inte av några pengar för handel, vi byter saker istället." Det är väl helt ok om man vill det?

Sekter, schmekter.. Om detta ska vara en sekt, vad kallar man då dokusåpor, skolklubbar eller hockeylag?

Jag är BARA glad att någon tar ett sådant här initiativ!

PS. Ett tips, odla MYCKET rotfrukter, det håller gott över vintern!! DS.

Posted on: 2006/6/27 6:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fler byar
#31
Hmm, ingen sekt... Min lilla uppgift är att bygga upp nåt, som alla mår bra av, o sen visa det för andra. Jag är ju politiker enligt lagen :) ... Genom Piratpartiet. O jag tänker dock inte försöka börja rota i detta system, utan bygga upp nåt annat, som är helt självförsörjande.

Efter det kan man påstå att man inte behöver politiken...

Själv är jag imot ALLT vad beliefesystems heter, IMOT det 100%... Det innefattar allt vad religioner heter, sekter, sällskap, föreningar bla bla bla bla ...

Det enda man kan koppla denna by till, på Gotland är.... Vi har tröttnat, och nu gör vi som vi vill, och INGEN kan sätta käppar i hjulet!... Är man fri i Sverige???... Då kan heller ingen göra nåt åt oss... Vi vill klara oss själva, helt o hållet... MEN!!!! Vi skall röra oss precis som alla andra, vi bygger inte upp ett kloster eller en inhägnad... Koppa inte det vi gör till något annat, det går inte... Tanke, varför måste det kopplas o döpas o klassas???... Nåja...

Hare gött så länge...

PS, så länge det finns pengar tänker vi använda dom...





 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fler byar
#32
Cee!

Skit i kraxandet från olyckskorpar. Njut av att lyssna på frihetens vindar istället! Det är fan så mycket bättre!

I annat fall finns ju Keno

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fler byar
#33


See User information
Ser och låter mycket intressant väntar med stor nyfikenhet på utvecklingen.

Posted on: 2006/6/27 16:06
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fler byar
#34
Thanx...
Vi skall jobba vidare, o skapa nåt att visa upp, så snabbt som möjligt... Många intresserade här också, coolt...

hare gött...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fler byar
#35

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fler byar
#36
... en liten länk till hur några av de över 60 millioner utrotade av ursprungsbefolkningen i Nordamerika levde under ganska lång tid innan Columbus infiltrerade dem för ära och pengar.

Tänkte bl.a. på att en igloo kunde hålla bärsen kall på vintern!

http://www.greatdreams.com/native.htm

http://www.dickshovel.com/colum.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS