vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Dags att sälja Gotland innan ryssarna tar det - gratis!

See User information
En debatt som verkligen inte förts med någon större ljudstyrka är vad Sverige skall göra för att motverka den kommande ryska totala dominansen i Östersjön. Bakgrunden är att ryssarna köpt nya fina helikopterhangarfartyg med plats för massor av trupp som bara kör i land med stridsvagnar och kan ta exempelvis Gotland på 40 minuter.

Är det inte bättre att sälja ön medan man får nåt för den?

De fyra fartygen levereras just nu, två byggs i Frankrike och två skall byggas i Ryssland på en holme i Finska viken.

Att Frankrike kan göra sånt här beror på att man faktiskt inte är bunden av Nato annat än i tillfälle av krig utan har fria händer.

Litauens gamle Vytautas Landsbergis betecknar det hela som en möjlig ny "Ribbentrop-pakt", skillnaden mot 1939 är att det är Frankrike som säljer hans Litauen och kanske Sverige, och inte Tyskland.

Eftersom Sverige inte är med i Nato befinner vi oss i en löjligt utsatt situation. Det skall mycket till för att Tyskland skulle riskera ett krig med Ryssland för att hjälpa oss... danskarna har gjort dealar med Ryssland om anfall mot Sverige förr...

Tror ni att jag snackar gallimattias? Tro gärna det och skratta åt mig också.

Jag är van.

Men tänk nu lite med insidan, det kanske gör ont och är ovant men försök i alla fall.

Det verkar som om vi står med rumpan i vädret och byxorna nere just nu. Knappt har vi sagt ja till att utrusta en "Nordic Battle Group" för insatser i hela världen förrän ÖB säger att det inte går att besätta ens en sån liten bataljon utan att bottenskrapa resurserna och till råga på allt har vi en liknande styrka i Afghanistan.

Men hemvärnet som väl i princip är nedlagt skall tydligen kunna försvara Gotland!

VAD HAR NI I DRICKSVATTNET I STOCKHOLM NI ÄR FAN INTE KLOKA!?!?!?

Inte nåt ont om hemvärnet, jag har varit medlem för länge sen och hade offrat mig utan knot för fosterlandet vid behov - men sämre militärledning än just nu har Sverige nog aldrig haft...

Sverige behöver en VAKEN regering!!!!!!!

Posted on: 2011/1/17 17:15

Edited by Asgeir on 2011/1/17 17:34:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dags att sälja Gotland innan ryssarna tar det - gratis!

See User information

Sälja ett land (inte marknads gränsen, utan den fysisk saken av jord) som inte är deras att sälja? Sälja för fiktiva medel av ett fiktiv entitet till en annan fiktiv entitet?

The hits keep on rolling

Detta Monopolspel höjer sig klart till helt nya höjder! Allt är ett spel och kommer enbart fungera så länge ni som levande varelser godtar (Avsäger er er naturliga rätt) att spela spelet.

En vaken regering (bolagsstyrelse) går inte att få. Hur kan vi någonsin skapa något vettigt, om allt är baserat på en lögn?

Fred kan enbart skapas med fred!

Posted on: 2011/1/17 17:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tja, inget är omöjligt, Grekland gav ju nyligen bort ett antal öar till storfinansvalpar som delavbetalning av stadslånen.

Posted on: 2011/1/17 18:49
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Jag skulle vilja se taxichaufförer körandes Vaz som stannar mitt på gatan och ryker ihop och slåss i Visby innerstad... Porrkungen Berth Milton drar till öjn för att spela in porrfilm med Babbens systrar...
Borstj och Vodka som förrätt till Saffranspannkakan...

Med tanke på hur jävla inavlad och korrumperad denna förbannade ö är (om än vacker, trevlig arkitektur, visst) , se bara hur Christer och hans familj har lidit, så, ryssar, ta skiten, varsågoda. Det kan knappast bli värre under ledning av ogliarkerna i Moskva!

Posted on: 2011/1/18 6:48

See User information
Östersjön skulle kunna utvecklas till en rysk skärgård. Åland skulle med glädje överlämnas av finnarna i utbyte mot delar av Karelen. Bornholmarna anses ändå som lite väl speciella i Danmark och har för övrigt redan varit ockuperade av Ryssland 1945 och 1946 och det gick bra (ryssarna krökte inte ett hår på danskarna fastän minst en rysk soldat blev ihjälslagen och de lämnade ön i god ordning och med många vänskapsband inklusive några barn med ryska faderskap). Jag har aldrig varit på Gotland men om ön förvandlades till ett ryskt protektorat med taxfree tror jag knappast att besöksantalet från Sverige skulle minska.

Kanske denna diskussion verkar lite långt ute, men i en bok jag ibland i hemlighet plockar fram och läser nere i källaren står det att det är lika illa att "göra en tjuv" som att stjäla. Och inte är det mycket vår regering gör för att visa en reaktion på att våra grannar köpt på sig en invasionsflotta...

"Äsch den skall säkert landstiga i Schweiz eller nåt", tänker vår sovande regering förnöjt mumsande på sina prozac medan dom lägger lilla huvudet tryggt på kudden.

Posted on: 2011/1/18 7:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Källa tack på dessa "nya fina helikopterhangarfartyg".

See User information
Jag brukar kolla här ibland:

http://krigskonster.blogspot.com/2011 ... -hot-mot-sverige-men.html

Observera ordet "-men"!

Jag håller med Rolf K Nilsson...

Posted on: 2011/1/18 14:27

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper