vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Frimurare + Maya = Sant?
#1
Det må vara så att 2012 är "äkta".
Eller så utnyttjar helt enkelt "eliten" denna kunskap för att skapa sig sitt eget lilla 2012.
Oavsett vad så bygger frimurarnas hemlighet på densammas som maya-indianernas.

Låt mig förklara varför...

Vi har alla sett den, frimurarnas symbol med passaren och linjalen:

Resized Image


Det finns ingen officiell förklaring till G'et i mitten, men de vanligaste teorierna är,
1. Geometry
2. God
Förmodligen är det:
3. Golgotha

Kika på den här bilden, Skull & Bones från 1947 med Bush senior ståendes på övre raden m.fl.

Resized Image


Det är ganska tydligt att killarna i mitten skapar den klassiska symbolen, speciellt med tanke på benens position.

Skallen på bordet i mitten är symbolisk.
Golgotha, som är platsen där Jesus korsfästes, betyder enligt wikipedia "Place of the skull".

http://en.wikipedia.org/wiki/Calvary

I bild förklarat:

Resized Image


Googla vidare på varje enskild sak, jag kastar bara ut lite idéer här

Om vi nu kikar på Maya-kalendern, som också har en "skalle" i mitten:

Resized Image


Likheterna är slående. As above, as below. Skallen. Osv..

Resized Image


Så oavsett om hela grejen är "fake", eller om det är en kommande harvets på gång 2012 som "Hidden Hand" snackade om för ett par år sedan på ATS, så följer både frimurarna samma tro, kunskap, mål...

Jesus korsfästes på platsen kallad Golgotha, utanför Jerusalem.

I skrifter omtalas ZION, även kallat det "Nya Jerusalem".

London?

Resized Image


Enligt wikipedia är även Calvary ett namn för Golgotha.

Platserna på kartan runt OS området i London är kyrkor som alla har namnet Calvary i sig.

Resized Image


Är allt detta ett sammanträffande?
Jag har inte svaren, jag bara hittade kopplingarna, någon kanske kan hjälpa till att tyda dem?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Frimurare + Maya = Sant?
#2


See User information
för mig är förändring en tagen sanning, allting förändras hela tiden, nu nu nu. allting växer samtidigt som det sjunker, allt hår, naglarna, vi förändras ju hela tiden, från en liten spermie till vad du är nu, haha vilken förändring, men hur har du växt till dig sådär? och sen kommer du dö ja, vi åker runt allt, precis som blodet i oss själva, precis som jorden runt solen, och som hela vår galax runt i en evighet, du förstår nog bilden, så alltså tid är förutom förändring inte mer än ett gott skratt om jag ska vara ärlig. Jag finner ingen mening att lägg mitt hopp om framtiden, jag vill bara leva nu, njuta och verkligen känna allt som förändras nu, inga dagar, nummer eller ens ord kan beskriva vart du är nu, det vi upplever har alltid varit nu, även om du tänker framåt eller bakåt så gör du det nu, om du verkligen vet nu så vill du inte tro därborta, just av den anledning att det inte existerar.

det finns krafter som försöker locka bort oss från oss själva kalla dom masons, illuminati eller vad du vill, och deras uppgift är att vakta hemligheten som finns inom oss alla, vi har blivit lärda på ett visst sätt vilket har ramat in våran verklighets uppfattning och därigenom begränsar vi oss utifrån ett visst tankesätt, livet är inga ord men det är upp till dig om du vill bryta bariären eller inte

Posted on: 2011/1/18 1:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS