vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tyskarna vet ??

See User information
Nära 90 % av tyska befolkningen tror inte på den officiella förklaringen .
Undersökningen har gjorts för den tyska tidskriften World of miracles .

När jag jämför detta med den svenska befolkningen, så har jag en obehaglig känsla av att siffrorna är det motsatta. Hoppas jag har fel.

http://www.infowars.com/nearly-90-per ... -official-911-fairy-tale/

Vi gör våran egen opinions-undersökning!!??

Jag skall börja fråga ett antal imorgon.

Posted on: 2011/1/21 17:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tyskarna vet ??

See User information
Allt beror på hur du ställer frågan... ute på stan verbalt (där människor måste våga säga att de inte följer normen) eller anonymt i formulärsform.

Statistik is a bitch!

Du kan nog ändra siffrorna 40-50% beroende på HUR du utför undersökningen...

Posted on: 2011/1/21 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ofta beror mycket riktigt svaret på hur frågan ställs. Folk är nämligen normalt hjälpsamma och vill visa sympati om man uttrycker sig på rätt sätt. Jag skall dra ett exempel: För inte så länge sedan distribuerade jag reklam i ett område. En kund blev plötsligt tvärsäker på att jag fuskat och började ringa runt i en stor fastighet där han kände flera personer och samtliga svarade att dom inte fått reklamen. Men jag var tvärsäker, jag hade själv gått där och blev faktiskt ganska förvånad. Men så är det ofta och det man kan lära sig av det är att folk naturligtvis höll med honom för att hjälpa honom för att han var ledsen för att han trodde att han blivit lurad. Och så lurade han bara sig själv och blev ovän med mig på köpet...

Sens moral: ibland måste man skita i att man inte får rätt även om man vet att man har rätt, så är det bara... de flesta rättshaverister jag har träffat har haft alldeles rätt! Men föga hjälper det!

Översatt till opinionsundersökningar som skulle kunna göras ganska tendensiösa om man så ville betyder det att man borde redovisa hela frågorna som de ställts till deltagarna samtidigt med resultatet!

Posted on: 2011/1/21 19:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
SENASTE NYTT:
INGEN TROR PÅ NÅGOT, MEN ÄNDÅ PÅ ALLT. Helt färska uppgifter, jag frågade nämligen mig själv efter en kväll på stan. Totalt trovärdigt såklart. 100 % tillförlitlighet.

Posted on: 2011/1/21 21:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper