vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

MSM-pulver

See User information

En mängd faktorer tyder på att det är mycket klokt, att ta tillskott av MSM.
Åkrarna innehåller 85% mindre mineraler idag än vad de gjorde för 100 år sedan. Detta är en orsak att sjukdomarna ökar! Får inte kroppen mineraler, går många livsviktiga processer på sparlåga och olika sjukdomssymtom kan framträda.
Värme förstör svavel. Obehandlad mjölk innehåller 6 mg MSM per liter men pastöriserad mjölk innehåller så gott som inget MSM. Modersmjölken innehåller normalt hög halt av MSM - om inte mamman lider brist på MSM. Då kan barnet få näringsbrist och utveckla allergier.

MSM behövs för cellförnyelse
MSM finns i varje cell i kroppen med högsta koncentration i leder, muskler, hår, hud, naglar. Kroppen använder MSM för att skapa nya celler, ett arbete som pågår dygnet runt.

En mängd faktorer tyder på att det är mycket klokt, att ta tillskott av MSM.
Åkrarna innehåller 85% mindre mineraler idag än vad de gjorde för 100 år sedan. Detta är en orsak att sjukdomarna ökar! Får inte kroppen mineraler, går många livsviktiga processer på sparlåga och olika sjukdomssymtom kan framträda.

MSM som kosttillskott är bra för åkommor såsom astma, inflammationer, ledbesvär, lungproblem och muskelsmärtor.
MSM är allmänt smärtlindrande, kan hjälpa vid migrän och har förmågan att avgifta kroppen.

ett dagligt tillskott ha stor betydelse för brosk, senor och kärlväggar framför allt för personer i medelåldern och uppåt, men också för dig som är yngre och som tränar, idrottar för en snabbare återuppbyggnad av kroppen.

Kosttillskottet MSM, metylsulfonylmetan, är en svavelförening som förekommer naturligt i vår kroppoch i våra vanligaste livsmedel. Det är idag ett av USA:s snabbast växande kosttillskott.
Svavel är ett livsviktigt grundämne och ingår som spårämne i fett, kroppsvätskor och skelett. Det är således känt sedan urminnes tider och har använts som många andra naturligt förekommande mineraler i traditionell folkmedicin och bland naturfolk.
Det är en livsviktig mineral, som finns i kroppens alla vävnader och krävs bland annat för bildning av viktiga bindvävskomponenter som brosk, senor och kärlväggar.

Envis förkylning försvann med MSM
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article103699.ab
Förkylningen höll på att knäcka Annika Sjösten, 38. Penicillin, näsdroppar och olika huskurer - ingenting tycktes hjälpa. ENERGIN ÅTERVÄNDE. Annika Sjösten testade kosttillskottet MSM mot sin envisa förkylning. På två veckor försvann den.

http://www.bravara.se/msm.htm

MSM- pulver kan Du köpa på Hälsokost-affären.

Posted on: 2011/2/5 8:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: MSM-pulver

See User information
Lite fler fördelar
"MSM dämpar allergiska reaktioner orsakade av föda, djur, damm och pollen"
http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=147

kanske kan det göra något åt min stenfrukts allergi som jag helt plötsligt fick för ca 10 år sedan. vipps en dag så kliade det i hela munnen om jag åt äpplen, päron, jordgubbar osv, inte heller rökt/gravad lax gick längre att äta? enda sättet att få i sej frukt är numera att hetta upp, koka eller mixa den, då funkar det, men att ta ett äpple från ett träd i trädgården och sätta tänderna i leder till ett par timmars skinnflådd munhåla (känns så iallafall).

Det sjuka är att många jag känner också fått denna allergi på senare tid. Varför? Nåja,det får man väl inget svar på, får väl testa MSM och se om det kan hjälpa. Har egentligen varit mot all form av tillskott, vitaminpiller mm, "man ska väl för tusan kunna äta redig mat och frukt och få i sej all man behöver den vägen", men tydligen så funkar inte det med den mat vi köper i dag.

Tack för tippset Sparta88!

Posted on: 2011/2/5 22:37
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hade glömt av denna produkt och så slog det mig häromdagen att jag behövde ta MSM.

Det liksom kom som en blixt från klar himmel, så att säga.
Vad nu det innebär. " A message from Above " ??

Så jag hoppas det hjälper......

Fick en ide !!

Odlar du något Sliparn ?

Prova på en liten täppa......

MSM kan med fördel användas av djur, bla hästar och hundar. Inom den professionella trav och galoppsporten används MSM flitigt. Undersökningar konstaterar att en häst som får 20 gram MSM-tillskott per dag, återhämtar sig snabbare från träningen, har mindre inflammationer i muskler och leder (det har dokumenterats med bl. a. värmekamera). Det viktigaste i tävlingsammanhang är kanske att hästen springer mycket snabbare på en jämförbar sträcka än innan man började ge MSM. Hundar med åldersrelaterade förslitningar och värk, blir allertare och blir till synes hjälpta till en skönare tillvaro.

Det kanske går att köpa billigare.......

Posted on: 2011/2/6 6:01

Edited by sparta88 on 2011/2/6 6:29:47
Edited by sparta88 on 2011/2/6 6:32:36

See User information
Ser man på.

1 kg för 359 kronor istället för en liten " skitburk " på hälsokosten för 280 kronor....

http://www.halsans.com/eshop/Djurprod ... m-for-hast-hund-katt.aspx

Hundar får många gånger problem med rörelseapparaten. Genom att få tillskott av biologiskt användbart svavel i form av MSM, så kan hundarnas kroppar i högre grad än tidigare utföra underhåll och reparation av kroppen. Gamla orkeslösa hundar som uppvisar tydliga symtom på förslitningar blir på kort tid piggare och mer rörliga. Dosering: En hund eller en katt som väger mindre än tio kilo, rekommenderas ta 250-500 mg MSM per dag. Om djuret väger mellan tio till tjugo kilo, så rekommenderas 500-750 mg MSM per dag. Ett djur som väger tjugo till trettio kilo ska ha 750-1250 mg. Väger djuret trettio till fyrtio kilo så rekommenderas 1250-2000 mg MSM per dag. En djur som väger mer än fyrtio kilo ska ha 2500-3000 mg MSM per dag. 1000 mg motsvarar ett gram vilket motsvarar ett kryddmått ungefär.
Kor har problem med klövarna
Svenska kor har problem med klövarna. I en ny studie av 5000 västsvenska kor hade 72 procent någon form av skador på klövarna. De skador vi ser orsakas ofta av att korna står i en dålig miljö. Då ser man oftast eksem eller man ser klövröta, det vill säga bortfall av klövhhorn, eller att de påverkas av fång, en inflammation av läderhuden inne i klövkapseln.
MSM, naturlig näring – ingen medicin
Kom ihåg att MSM bara är ett kosttillskott och alltså inte är någon medicin. MSM påverkar inte annan medicinering, det finns inga kända kontraindikationer.

Butiker landet runt :

Billigare att köpa till Hästen än till oss själva.....

http://www.equalityline.se/butiker.html

Posted on: 2011/2/6 6:38

See User information
Quote:

sparta88 skrev:
Fick en ide !!

Odlar du något Sliparn ?

Prova på en liten täppa......

Nja, lite morötter och sallad odlar vi för husbehov, dessutom har vi fruktträd och bärbuskar men ska nog utöka med med potatis och andra rotfrukter. eftersom vi eldar med ved, så har vi även aska att tillgå, vilket jag förstår ska ge tillskott med mineraler som annars saknas. Sambon är växtodlingsrådgivare innom både konventionell och ekologisk odling , så när jag kommer med någon fantastisk "nyhet" som jag snappat upp på nätet, så är det knappast någon nyhet för henne, hon vet vad varje liten mineral har för egenskap, och i vilka jordar de behövs. Så nu har vi samma mål med gräsmattan. Däremot är hon mer intresserad av hur hur det går i Lets Dance, än i världspolitiken. Suck! har lite att jobba på där.

Posted on: 2011/2/6 8:57

See User information
Haha, jag har en sk "skitburk" som kostade dyrt. Nu beställer jag ett kilo istället. Det är faktiskt exakt samma märke, så hälsokosten ändrar inget för att få det att framstå som varken häst/hund/katt eller människotillskott. Precis samma preparat. För att få fram någon effekt att dokumentera bör man ta preparatet regelbundet, dvs motsatsen till hur jag har gjort hittills. Alternativt kan man ju alltid vräka i sig lök:/

Posted on: 2011/2/6 18:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper