vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#25
Quote:

Shen skrev:
Lustigt och se att polisen valde göra sin närvaro synlig där körandes på gågatan.

Tydligen får man köra på gågatorna med bilarna.

Var något nytt för mig, ska jag komma ihåg nästa gång lol.

Känns nog tryggare och gömma sig bakom dom tonade rutorna i bilen.



Jo, jag har för mig att det är tillåtet att köra på gågator för ambulans och polis om nöden kräver det.


Uniform = makt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#26
Quote:

void skrev:
Momus: Underbart, ska bli riktigt roligt att du kommer dit. Det finns även fler megafoner att tillgå. Den 11:e sep blir en kombo av 911 och valstugeaktivism då det på Medborgarplatsen finns valstugor.

PS

Vi har redan varit ute och ställt frågor till dem för ett tag sedan.

Kampanjen heter "Våga fråga!" Dvs kom till medis och våga ställa dina frågor till politikerna. Vad vill du veta av dem?

"Valstuga für alle"
Resized Image

Vi har gjort folkets valstuga, en liten som vi ställer bland de övriga valstugorna och sen är det bara att mingla.

Resized Image

Eftersom den är så liten och söt, är den en utmärkt ice-breaker.




Det ska bli riktigt nice, ser fram emot ett besök i hemstaden.

Underbart! Vilken söt liten valstuga :D Klappa snällt på.....

Har dom smällt upp en massa valstugor vid drottninggatan med utanför åhlens? har för mig att det brukar krylla av valstugor där....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#27
MEGAFON-MANUS:

Något eget...
-------------
Alla nya konspirationsteorier överraskar oss. Vi går runt trygga i vår tro, säkra att de är förnuftiga övertygelser, som delas av alla förnuftiga människor i världen. Och sedan börjar någon djärvt hacka sönder allt vi tror oss vara sant.

Se, det finns en alternativ syn som delas av andra kloka människor, modiga, få och rättfärdiga. Och dom blir förföljda och förolämpade av etablissemanget.


Det finns så många hål i mainstreamteorin att det inte ens är roligt längre.



Men här kommer det roliga: När du har lärt dig att upptäcka inser du att det finns överallt och i alla gemensamma föreställningar som omger oss.
-------------


Något lånat....


Gå till jobbet, skicka dina barn till skolan, följ modet, agera normalt, gå på trottoaren, titta på TV, följ lagen, konsumera mera

säg efter mig: JAG ÄR FRI

-------------

Allt du läser läser i tidningar och ser på nyheterna är 100% sanning, vi lovar!

-------------

JAG ÄR EN TERRORIST, TILLS MOTSATSEN BEVISATS!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#28
greensparrow <3

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#29


See User information
Ville bara påtala... Att det skrivna om att "allt är okej".. kommer från en Polsk aktivist som oxå använde det som megafon-manus?? om jag inte minns fel..!?!?!

Och jag skulle absolut ha i åtanke om att det skulle kunna fungera som ett megafon manus nu oxå....


Posted on: 2010/9/5 12:03

Edited by greensparrow on 2010/9/5 12:30:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#30


See User information
Ang. Gågata:

http://faktabanken.nu/koragagata.htm

Quote:

Detta regleras i Trafikförordningen (1998:1276), 8:e kapitlet, 1:a paragrafen:
"På en gågata och en gårdsgata gäller följande:
1. Fordon får inte föras med högre hastighet än gångfart.
2. Fordon får inte parkeras på någon annan plats än särskilt anordnade parkeringsplatser.
3. Fordonsförare har väjningsplikt mot gående.
På en gågata får motordrivna fordon inte föras annat än för att korsa den. Sådana fordon får dock föras på gågator om det behövs för:
1. varuleveranser till eller från butiker eller motsvarande vid gågatan,
2. transporter av gods eller boende till eller från adress vid gågatan,
3. transporter av gäster till eller från hotell eller motsvarande vid gågatan, eller
4. transporter av sjuka eller rörelsehindrade personer till eller från adress vid gågatan."


Så att köra genom där e ok, men man ska passa sig för att köra över någons tår. Det säger ju lite, för det gäller överallt... Varesig över överfarten för en fotgängare är markerad, omarkerad, bevakad eller obevakad... Det är alltid den oskyddade som har störst skydd.
Har för mig vi hade ett historiskt fall, där en förtgängade fick skulden för några år sedan... Men han försökte slänga sig framför bilen för att avsluta sitt liv.

Posted on: 2010/9/5 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#31


See User information
Om nöden kräver det.


Jo detdär såg ju väldigt nöd-vändigt ut.

Lol men bra och veta att man kan gena sådär (OM NÖDEN KRÄVER DET) Hahahaha .

Posted on: 2010/9/5 13:53
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#32
Momus, printa o ta med!

Så kör vi megafonerna varma vi ses på lördag!

KRAM!

@Avatar, Nästa gång ska jag nog låta tån komma i kläm ...vi uppnår ju iaf att dom tvingas stiga ur bilen och bege sig från skyddet bakom rutorna. Så kan vi passa på att fråga dom vad dom gör där

Och en kram kan dom ju alltid få. dessa tjänare, i behov av upplysning. ...men risken är ju i så fall att man blir inburad för att man förmodat käkat LSD eller nån annan Kram-skapande drog! haha

KRAM!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#33
Patrik: Jag tänkte printa ut lite flygblad, ber att min skrivare inte ska få fnatt.
Lite papper om Bilderberg-gruppen och 2-partisystemet
m.m.
Yes, ska skriva ett manus.

Vilken känsla, jag längtar verkligen efter att få hålla i megafonen :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#34
Uppdaterar med lite pågående förändringar,

www.god-morgon.se
www.god-morgon.se/blogg/
www.god-morgon.se/film/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#35


See User information
Quote:

Momus skrev:
Patrik: Jag tänkte printa ut lite flygblad, ber att min skrivare inte ska få fnatt.
Lite papper om Bilderberg-gruppen och 2-partisystemet
m.m.
Yes, ska skriva ett manus.

Vilken känsla, jag längtar verkligen efter att få hålla i megafonen :)


I LOVE MAGAFONER!!!!!!!!!!!

Helt klart nobelpris till killen som skrek i en tratt första gången!!


Posted on: 2010/9/22 16:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#36


See User information


Grymt! Mer sådant! Lite dumt att snuten dök upp och skulle "pappa" dig efter eget tycke utan att stötta vad du verkligen har rätt till.

Posted on: 2010/9/22 18:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#37

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#38


See User information


Slutar aldrig bli imponerad av skaparkonsten... Snyggt som f*n!

Posted on: 2010/10/23 18:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#39
Tack! :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godmorgon Sverige
#40


See User information
Vad har hänt med god-morgon.se? Är sidan nere, eller bara nere för uppdatering?

Posted on: 2011/2/10 10:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godmorgon Sverige
#41
Nere tills vidare.
Tills vi vet vart f**n vi är på väg, vad som behöver göras, hur vi ska göra det, och vilka som ska ta tag i skiten.

(vi = alla vi, du, jag & alla andra)
(skiten = sörjan vi trampar runt i, kallad "verkligheten")



http://god-morgon.se/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS