vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Skatteverket vill ha lägenhetsnummer !

See User information
Fick hem brev idag från skatteverket där de vill att man ska rapportera lägenhetsnummer inom 2 veckor.

Nån som vet vad som händer om man låter bli ?

Posted on: 2011/2/22 15:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Skatteverket vill ha lägenhetsnummer !

See User information
Troligtvis ingenting, kanske de skickar ett nytt brev.

Posted on: 2011/2/22 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Skriv Buske nummer 7, Stadsparken, Ängelholm eller nåt sånt. Sen finns det nån adress i Göteborg som brukar användas i fusksammanhang om dom inte upptäckt det, det fattas en uppgång med eget nummer efter en ombyggnad och då uppger man typ Herkulesgatan 16, 417 01 Göteborg (med reservation för om det var just 16 men gå dit och kolla!) och hittar på ett lägenhetsnummer. (Får man använda romerska siffror?).

Det finns ett postnummer till en gata som heter August Strindbergsgatan i postnummerförteckningen, men inte fan finns det nån August Strindbergsgata i Göteborg. Han tillhörde en tidig generation Vakna och detta skall föreställa hämnden... det gör snarare Strindberg mer intressant i mina ögon.

"Svarta fanor" tror jag att det var som fick borgerskapet att ilskna till!

Posted on: 2011/2/22 15:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Lägenhetsnummer har förfrågats här med.... Varje gång frågar jag varför och lustigt nog har jag fått olika svar... Allt från att om något händer, skall dom kunna nå efterlevande... till att dom bara vill veta hur många bor vart, så dom kan planera skolor osv för framtiden... Som om stadsplaneringen börjat bli så kortsiktig. BullS*it, säger jag. Nog är det en ny form av registrering, för EU drivna påbud, eller kanske den inkommande medlemskapen med NATO (Bildts favvo-önskan). Huvudräkning av fåren, är vad som görs. Och orsaken hålls gömd... Kanske inför något kommande event, som "2012"-hajpen dom förbereder inför? Så när något smäller, vet dom precis vart uppsamlingsgruppen skall riva dörrarna och plocka med sig något (AKA SWAT-style).

Posted on: 2011/2/22 17:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Verkar inte som nåt händer om man låter bli. Jag fick mitt för några månader sen, fick påminnelse nån mån senare. Sen dess har jag inte hört nåt. Men jag kanske får en rödflag i nåt datasystem så dom kommer o hämtar mig till koncentrationslägren när det blir allvar :D

Posted on: 2011/2/22 18:11
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Slänger brevet och avaktar :)

I USA så har ju Sensus, samlat in information om hur många som bor i varje hushåll och vilka samt registrerat GPS kordinater till folks ytterdörrar.

Känns skumt att att skatteverket inte är tydliga med vad det ska va bra för.

Posted on: 2011/2/22 19:15

Anonym
Självklart behöver dom få in i nåt system vart vi bor...så att vi inte bara ändrar våra namn på dörrarna när det väl "händer" ....och små röda och blå klistermärken funkar inte heller, dom går ju också att ändra

Ni har väl sett bilderna från wwII när de hämtade folk på flak. Förhoppningsvis har dom uppvärmda bussar till förfogande nu för tiden

...jävla fasciststat är vad det är riv brevet. Eller än bättre, fyll i att du bor ett par våningar under, helst där Asta 95 bor, så blir det riktigt jobbigt för grisarna när dom väl kommer för att hämta upp alla "oliktänkande"

Peace

See User information

Det lustiga är att jag har även bett dom peka ut "lagen" dom hänvisar till, vilket dom inte kan/gör. Troligtvis är det ett callcenter som Skatteverket överlåtit ringandet till, det är min gissning. Har ni inte skickat in det, eller om det är ofullständigt... Då kommer dom ringa. Hoppas ni är frågvisa och ställer krav på orsak innan ni lämnar ut registreringar om er. Vad det än är, bådar det inte gott inför vad det kan användas till...

Posted on: 2011/2/22 20:22

FRI

Bättring för alla!

See User information

Posted on: 2011/2/22 21:08

See User information

Tack

Quote:

Om de befintliga beteckningarna ändras till de nya lägenhetsnumren är det enligt bankerna mycket viktigt att sambanden mellan de befintliga beteckningarna och de nya numren finns noterade hos föreningen, till exempel i föreningens lägenhetsförteckning.

...det enligt bankerna mycket viktigt...

Posted on: 2011/2/22 21:41

FRI

Bättring för alla!

See User information
Det är något mystiskt med hela systemet, det är kanske det dom vill reda ut. Själv har jag mycket stor erfarenhet genom att ha delat ut reklam i flera år i åtskilliga områden. Om man exempelvis frågade stadsdelsförvaltningen så sade dom att det fanns 27.000 hushåll i stadsdelen. Men det betydde inte 27.000 brevlådor, fast det var det kunderna betalade för (de som köpte distribution av reklam). Istället fanns det drygt 9.000 brevlådor att stoppa nåt i, fast man fick räkna bort en 10-15% som inte ville ha reklam, då återstod nånstans runt 7.500. Men det sa man ju inte till någon utan man debiterade enligt dom officiella uppgifterna.

Givetvis har jag grubblat en del över vad som kan ligga bakom. 1. Kanske området är extremt därför att många gärna vill ha adress där 2. Många inneboende (men en stor del av de inneboende torde vara skrivna nån annanstans och borde inte belasta statistiken positivt, snarare tvärtom) 3. Fusk med bostadsbidrag, det finns ju både av socialen betalda hyror, bostadstillägg och liknande att fuska med. 4. Intagna på ålderdomshem räknas som hushåll men kan räknas i hundratal, det är inte där den stora diffen uppstår.

Ute i förorterna är det väldigt vanligt att man hyr en bostad och får hyran betald av socialen och sedan flyttar man tillbaka till sitt hemland eller till nån annan kommun och hyr ut i andra hand och då försöker förstås socialen se till att dom inte betalar två gånger för samma lägenhet. Det är i stort sett omöjligt att få en lägenhet i dag ens i norra Göteborg på grund av detta system med flera lager av andrahandsuthyrningar.

Summan av kardemumman: Skickar alla in uppgifterna kanske det går att rensa upp i djungeln, kanske det är fel att opponera sig? Det är inte alltid kråkorna som skall vara oroliga när jägaren går in i skogen, ibland vill han skjuta älgar också...

Posted on: 2011/2/23 7:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

I sista länken, står det...

Quote:

Om de befintliga beteckningarna ändras till de nya lägenhetsnumren är det enligt bankerna mycket viktigt att sambanden mellan de befintliga beteckningarna och de nya numren finns noterade hos föreningen, till exempel i föreningens lägenhetsförteckning. Annars kan det uppstå oklarheter. Uppgifterna behöver sparas under lång tid eftersom de kan få betydelse vid kommande överlåtelser och pantsättningar av lägenheterna. I lägenhetsregistret är det inte möjligt att notera de befintliga beteckningarna.

Kommer ni ihåg vad som hände i USA under depresionen? När allt guld skulle lämnas in, för att betala av den skulden som kom då?

Värden är väldans mycket mer nu... Nu vill jag inte skrocka, men tänk nu efter att allt ni äger är på er strawman, inte er som människor. Det som din strawman håller, kan sammanslutningen AB Sverige ta ifrån dig, lagligt. Du som medborgare och skuldenär (Strawman) kommer stå kvar med notan, var så säker.

Det är väl ingen här som är övertygad om att ekonomin inte kommer gå åt fanders? Nog kommer världsvalutan med "nummer" för att möjliggöra handel via IMF-valutakorgen.
Det är inte svårt att se att detta är förberett.

Ser detta bara som historian har möjlighet att upprepa sig...

Nu säger jag inte att det är så här, men en sådan teori är absolut möjlig.

Posted on: 2011/2/23 18:38

FRI

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper