vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hjälp med Bittorrentsajt

See User information
Har startat en liten bittorrentsajt som heter videomob.se och skall testa ett verktyg för videoblogging som heter Broadcast Machine. Jag undrar om någon här skulle vilja hjälpa till och testa och ladda ner dom filer jag lagt upp så att jag vet om det är rätt konfigurerat.

http://www.videomob.se

Jag har lagt upp BBC4 dokumentärserien "Centrury of the Self" alla fyra avsnitt.

Om det funkar kan jag lägga upp allt jag har pö om pö.

Posted on: 2006/5/21 14:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hjälp med Bittorrentsajt
japp det verkar funka.. till 1% iaf orkar inte tanka den igen :)

edit: använder bitcomet

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Funkar fint här med!
jag kör uTorrent 1.5

Lycka till!!!

Posted on: 2006/5/21 15:40
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
Tummen upp Cicero

Posted on: 2006/5/21 16:16
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

Anonym
Nedladdning fungerar utmärkt med Bitlord. (avslutade dock inte nedladdningen)

Alla som inte sett Century of the Self och passerar denna tråd måste verkligen ta ned den. Stark rekommendation.

Cicero: Upp med mer film!

See User information
Tack för hjälpen!
Har inte tid att göra sajten snyggare än såhär. Men broadcast MAchine verka fungera bra. Den producerar automatiskt bittorent filer av dina filmer och seedar.

Jag la upp The Power of Nightmares.

Jag vet att dom flesta av er sett dem men jag vill lägga upp materialet i den ordning jag tycker man skall se dem.

Seedar själv mellan ~ 06.30 och 17.30

Posted on: 2006/5/22 4:58

Anonym
Cicero: Vad händer med trackern? Jag vill se den up and running!
-Century of the self
-The power of nightmares
Seed, seed, seed!

Har du föressten sett denna:
http://www.bilderberg.org/changes.htm

See User information
Jag har lite logistiska problem med min idé. Jag vill publicera allt material på en server som står online 24/7 och seedar. Men jag vill inte att det skall synas vartifrån det seedas.

Någon idé?

Har funderat på at använda tinyurl.com för att dölja länkarna men IP nummer på seedare är ju alltid synliga i bittorrentklienten.

Kanske borde vi sätta upp ett Waste nätverk istället?
http://waste.sourceforge.net/

Krypterad P2P ;)

Posted on: 2006/6/13 11:09

Anonym
Cicero: Waste är framtiden iaf. Jag tycker din tracker ska upp asap. Om pris, teknik och funktionalitet är ett hinder i dagslaget för att använda Waste så kanske det är bättre köra vanlig bittorrent med Tinyurl. Även om det bara ger ett "lätt" skydd.

Kommit på några andra idéer?

Jag undrar vilka krav ett Waste-nätverk sätter på användarna av det, och inte adminsidan(du).

Du kommer ju inte vara ansvarig eftersom det är "vi" seedare som gör själva upphovsrättsbrottet. sen kommer säkert mycket material som seed:as där vara utan upphovsrättsskydd och helt ok att Seeda. BBC är dock tveksamt, men det är ju bara att ta ned om dom finner material där.

See User information
Ni får alla gärna posta torrents på videomob.com det är bara att logga in och skapa ett konto och en kanal. Man laddar ner en litet program som heter torrent helper (länk finns på videomob).

Med det letar du bara upp filen/mappen på din dator så gör programmet resten.

Om vi kan posta lite var kommer sajten igång och jag kan bidra med mit material lite i taget.

Det har varit en mycket stressig sässong för mig med massor av filmproduktioner som skall levereras innan sommaren. Och som vanligt är alla på mig; kan vi inte göra detta också nya omslag nya ditten och datten så det skall bli skönt att det snart är semester. :)

Posted on: 2006/7/1 10:10

See User information
Nu har jag ändrat så att vem som helt kan posta via videomob.se.
skall se till att reposta lite själv när jag går på semester nästa vecka.

Som sagt feel free to post videos and or bittorents at: www.videomob.se

Posted on: 2006/7/3 11:35

Anonym
Jag kommer köra loss ikväll med material.
Mycket bra kämpat Cicero!

See User information
Coolt VOID! Jag behöver kanske lite kickstart!
Hoppas du har något jag inte redan har!

Man skall inte behöva logga in för att posta om allt fungerar.
Men om du gör det kan man skapa en egen "kanal" som går att RSS feeda till Democracy Player. Kolla vad du kan göra med DP här:

http://www.getdemocracy.com/

Det går att länka till videos som du hostar själv, länka till videos som hostas någon annanstans typ googlevideo eller ladda upp bittorentfiler.

Rock on!

Posted on: 2006/7/3 16:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper